Alpine A390: Χαμόγελο… μέχρι τα αυτιά!

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!


Το Alpine A390 βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium, η οποία χρησιμοποιείται επίσης από τα Renault Mégane, Renault Scénic και Nissan Ariya. Ωστόσο, τα μοντέλα της Renault είναι γενικά εξοπλισμένα με έναν μόνο κινητήρα, ενώ η Nissan χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα για την τετρακίνηση. Το A390, από την άλλη πλευρά, διαθέτει ένα σύστημα κίνησης τριών κινητήρων: έναν ηλεκτρικά σύγχρονο κινητήρα (EESM) με 115 kW / 156 hp μπροστά και δύο εξίσου ισχυρούς σύγχρονους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (PSM) πίσω. Αυτή η διαμόρφωση, είναι αποτέλεσμα εκτεταμένων δοκιμών. «Ξεκινήσαμε με ένα πρωτότυπο, που χρησιμοποιούσε τέσσερις κινητήρες και δοκιμάσαμε διάφορες ρυθμίσεις και αλγόριθμους λογισμικού. Η λύση με τρεις κινητήρες, αναδείχθηκε στη συνέχεια ως η καλύτερη», εξηγεί ο Αρχιμηχανικός Robert Benetto.

Όπως συμβαίνει συχνά, οι μηχανικοί είχαν ιδέες που κόστιζαν πολλά χρήματα. Έτσι, οι ειδικοί της Alpine έπρεπε να καταβάλουν πολλές προσπάθειες, για να εφαρμόσουν το σχέδιο. «Πρώτα έπρεπε να πείσουμε τους διευθυντές, να αποδεσμεύσουν τα κεφάλαια για την ανάπτυξη», εξηγεί ο Benetto. Τελικά, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, έδωσε το πράσινο φως και οι μηχανικοί μπόρεσαν να ξεκινήσουν. «Η Alpine A390 σίγουρα μπορεί να συμβαδίσει με την Porsche Macan Electric», λέει ο διευθυντής προϊόντων Fabrice Izzillo. Αυτό ακούγεται αρκετά πομπώδες στην αρχή, αλλά με μια πιο προσεκτική ματιά, δεν στερείται λογικής. Τουλάχιστον στα χαρτιά. Με ισχύ 345 kW / 470 hp, το γαλλικό σπορ κουπέ, ξεπερνά την έκδοση entry-level με τετρακίνηση του ηλεκτρικού SUV με έδρα το Zuffenhausen κατά 45 kW / 61 hp. Η Alpine A390, επιταχύνει από μηδέν στα 100 km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 220 km/h. 

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Αλλά η καθαρή ισχύς δεν είναι το παν. Μια μάρκα όπως η Alpine ορίζεται, άλλωστε, από την απόδοσή της σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές και λιγότερο από την ικανότητά της στη γρήγορη λωρίδα του αυτοκινητόδρομου. Γι’ αυτό οι μηχανικοί έχουν εργαστεί σκληρά στην A390. Η σπορ ανάρτηση, αποτελείται από ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, όπως ακριβώς και στην A110. 

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Οι αντιστρεπτικές δοκοί είναι παχύτερες και τα ελατήρια είναι επίσης διαφορετικά, από αυτά που χρησιμοποιούνται στα αδέλφια της AmpR. Η Alpine A390, διαθέτει σφυρήλατα ψαλίδια αλουμινίου στον μπροστινό άξονα. Είναι ελαφρύτερα και πιο άκαμπτα από τα τυπικά εξαρτήματα. Στο πίσω μέρος, ένα ειδικό πλαίσιο αλουμινίου, ενσωματώνει τους δύο ηλεκτροκινητήρες, σε μια συμπαγή μονάδα. Αυτό εξοικονομεί χώρο και αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος, όπως και τα πρόσθετα στοιχεία στήριξης. 

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Η σχολαστική προσοχή των μηχανικών στη λεπτομέρεια αποδίδει καρπούς. Το crossover coupé των 2.121 κιλών, μπορεί να πάρει αβίαστα τις στροφές. Στην είσοδο της στροφής, το μπροστινό μέρος ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις εντολές του τιμονιού. Και όλα αυτά χωρίς καμία παρέμβαση στα φρένα στον μπροστινό άξονα: η A390 παραμένει ουδέτερη για μεγάλο χρονικό διάστημα, μέχρι μια απαλή υποστροφή να σηματοδοτήσει το όριο πρόσφυσης. Χάρη στην επιλεκτική κατανομή ροπής στους τροχούς στον πίσω άξονα, η οδήγηση στις στροφές μπορεί να γίνει ακόμα πιο ευέλικτη, με ακριβή έλεγχο του γκαζιού. 

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Η μετάβαση σε λειτουργίες Sport ή Track, επιτρέπει στα συστήματα του πίσω άξονα, μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, στέλνοντας περισσότερη ισχύ στον εξωτερικό τροχό. Αλλά ακόμα και σε λειτουργία Eco/Save ή Normal, μπορείτε να ταξιδεύετε απίστευτα γρήγορα, αν θέλετε. Η μέγιστη ροπή των 824 Nm, είναι επίσης ένα ευπρόσδεκτο χαρακτηριστικό, εξασφαλίζοντας αξιοσημείωτα σίγουρη επιτάχυνση.

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!
Το τιμόνι του A390 διαθέτει δύο διασκεδαστικά επιπλέον χαρακτηριστικά.

Υπάρχουν δύο διασκεδαστικά έξτρα στο τιμόνι. Το κόκκινο κουμπί ώθησης, ξεκλειδώνει δέκα δευτερόλεπτα επιπλέον ισχύος, θυμίζει αίσθηση Formula 1. Ο μπλε περιστροφικός επιλογέας απέναντι από αυτό, ρυθμίζει την ισχύ του αναγεννητικού φρεναρίσματος σε τρία στάδια, καθώς και τη λειτουργία coasting. Αυτό επιτρέπει επίσης την οδήγηση με ένα πεντάλ. Η ανάρτηση είναι πιο σκληρή από ό,τι στα αδέλφια της AmpR, αλλά όχι πολύ σκληρή. Και εδώ, οι μηχανικοί έχουν κάνει καλή δουλειά. 

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Με λίγα λόγια: Η Alpine A390 GTS, δεν φτάνει ακριβώς την κορυφαία ευελιξία της Porsche Macan 4 Electric, αλλά πλησιάζει πολύ, προσφέρει περισσότερη ισχύ και θα πρέπει να κοστίζει περίπου 6.000 ευρώ λιγότερο στη Γερμανία. Αν επιλέξετε την Alpine A390 GT με 295 kW / 400 hp (τιμή: 67.500 ευρώ), η διαφορά τιμής αυξάνεται στα 17.100 ευρώ. 

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής μας οδήγησης, πετύχαμε μέση κατανάλωση 24,8 kWh/100 km. Αυτό είναι 4,4 kWh/100 km περισσότερο από ό,τι αναφέρεται στα χαρτιά. Η μπαταρία έχει καθαρή χωρητικότητα 89 κιλοβατώρες, η οποία επαρκεί για μέγιστη αυτονομία 503 χιλιομέτρων στο Alpine A390 GTS με ελαστικά 21 ιντσών. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC των 190 kW, είναι επίσης επαρκής. Χάρη στην τυπική αντλία θερμότητας, η μπαταρία φορτίζει από 15 έως 80% σε 25 λεπτά. Χρησιμοποιώντας επιτοίχιο φορτιστή, χρειάζονται περίπου 5 ώρες και 20 λεπτά στα 11 kW, για να φορτιστεί από 20 έως 80%.

Διαβάστε ακόμα: Alpine A390 GTS: Έρωτας με τη δεύτερη ματιά

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Στο εσωτερικό, ο οδηγός υποδέχεται δύο οθόνες. Ο πίνακας οργάνων έχει μέγεθος 12,3 ίντσες, ενώ η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής, είναι 12 ίντσες. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, βασίζεται στο Android Automotive. Χάρη στη λογική που θυμίζει smartphone, η πλοήγηση στα μενού είναι αρκετά διαισθητική, ακόμη και χωρίς εκτεταμένη εκπαίδευση. Όταν ρωτήθηκε γιατί ο ογκώδης μοχλός ελέγχου έντασης ήχου δεν έχει αφαιρεθεί από το πιλοτήριο, ο Robert Benetto δίνει μια ειλικρινή και πάνω απ ‘όλα, κατανοητή απάντηση: τα χρήματα επενδύθηκαν στο πλαίσιο και την ευελιξία.

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Το Alpine A390 μήκους 4,62 μέτρων, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στις αντιπροσωπείες τον Ιανουάριο, προσφέρει άφθονο χώρο. Ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών περιορίζεται κάπως για άτομα με ύψος άνω των 1,85 μέτρων. Αυτό οφείλεται στο χαμηλό προφίλ του αυτοκινήτου, που ανέρχεται στα 1,53 μέτρα, και στη σιλουέτα του που θυμίζει κουπέ. Χάρη στο συμπαγές σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο χώρος αποσκευών χωράει 532 λίτρα. Η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνει τον όγκο στα 1643 λίτρα.

Alpine A390: Χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!

Ωστόσο, αυτό δημιουργεί ένα αισθητό σκαλοπάτι, στο δάπεδο του χώρου αποσκευών. Επιπλέον, το κατώφλι φόρτωσης, είναι σχετικά ψηλό και το δάπεδο του χώρου αποσκευών, αρκετά βαθύ. Μπορούμε να το αποδεχτούμε αυτό, ειδικά όταν επιστρέψουμε στον ανοιχτό δρόμο: τότε τα χείλη μας θα σχηματίσουν ξανά το σχήμα μπανάνας. Εντάξει, αν χρειαστεί: μπλε μπανάνα.

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων