BMW: Το i3 ανοίγει τον δρόμο της Neue Klasse – Cars Electric

BMW: Το i3 ανοίγει τον δρόμο της Neue Klasse - Cars Electric


Μεγάλες ανατροπές βρίσκονται σε εξέλιξη για τη BMW. Μετά την ολοκλήρωση του υπερσύγχρονου εργοστασίου που θα φιλοξενήσει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Neue Klasse, το crossover iX3, η γερμανική εταιρεία αφήνει πίσω της έναν άγραφο κανόνα που κρατούσε μισό αιώνα.

Από το 1975, η Σειρά 3, το σημαντικότερο ίσως sedan της BMW, κατασκευαζόταν στο κεντρικό εργοστάσιο του Μονάχου. Αυτή η παράδοση τελειώνει το δεύτερο εξάμηνο του 2026, όταν το νέο i3 βασισμένο στη Neue Klasse θα πάρει τη θέση του, μεταφέροντας το κλασικό βενζινοκίνητο μοντέλο αλλού. Η αλλαγή επιβεβαιώθηκε μέσα από τα οικονομικά έγγραφα τρίτου τριμήνου, όπως αποκάλυψε το BMW Blog.

Η κίνηση αυτή δείχνει πως η BMW αντιμετωπίζει πλέον τα ηλεκτρικά μοντέλα, ως στρατηγική προτεραιότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Σειρά 3 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπαίνει στο περιθώριο. Παρότι δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση, φήμες αναφέρουν πως η επόμενη γενιά του μοντέλου, θα συναρμολογείται στο Ντίνγκολφινγκ, το μεγαλύτερο εργοστάσιο της BMW στην Ευρώπη, από το οποίο το 2024 βγήκαν σχεδόν 300.000 οχήματα, ανάμεσά τους τα iX, Σειρά 7 και Σειρά 8.

Το νέο BMW i3, που κάποτε ήταν ένα εκκεντρικό ηλεκτρικό hatchback πόλης, ετοιμάζεται να μεταμορφωθεί σε μια πλήρως ηλεκτρική εναλλακτική πρόταση, απέναντι στη Σειρά 3. Δεν έχει σχέση με το υφιστάμενο i3 sedan που διατίθεται μόνο στην Κίνα, αλλά αποτελεί νέο μοντέλο εξ ολοκλήρου.

Παρότι θα συνυπάρξουν στις εκθέσεις, το i3 και η επόμενη Σειρά 3, θα βασίζονται σε διαφορετικές πλατφόρμες. Το i3 υιοθετεί την αποκλειστικά ηλεκτρική αρχιτεκτονική Neue Klasse, ενώ η όγδοη γενιά της Σειράς 3, θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CLAR, η οποία επιτρέπει κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικές εκδόσεις και πλήρως ηλεκτρικές παραλλαγές.

Το iX3, ως πρώτο μοντέλο της Neue Klasse, έδειξε πόσο έτοιμη είναι η BMW να ανταγωνιστεί μάρκες όπως η Tesla και η BYD. Με τεχνολογίες όπως μπαταρία 800V με νέας γενιάς στοιχεία, εξαρτήματα καρβιδίου πυριτίου και αποδοτικές μονάδες κίνησης, άφησε πολύ δυνατές εντυπώσεις, χάρη στη μεγάλη αυτονομία, τις ταχύτατες φορτίσεις και τη συνολική οδηγική του αίσθηση.

Το ίδιο αναμένεται και για το επερχόμενο i3, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2025. Το μεγάλο ερώτημα είναι, αν το αμιγώς ηλεκτρικό sedan, θα καταφέρει να κλέψει την καρδιά των «παραδοσιακών» φίλων της BMW, που εδώ και δεκαετίες θεωρούν τη Σειρά 3 τη φυσική τους επιλογή.

Πηγή: BMW Blog

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων