BMW iX3 vs Mercedes GLC 400 EQ: Η μεγάλη μονομαχία των ηλεκτρικών Crossover – Cars Electric

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Οι Volkswagen, BMW και Mercedes, βλέπουν τον κόσμο των αυτοκινήτων να αλλάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα και η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, δεν εξελίσσεται τόσο γρήγορα όσο θα ήθελαν. Παράλληλα, η Tesla και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, θέτουν ολοένα και μεγαλύτερες προκλήσεις, αναγκάζοντας τις ιστορικές εταιρείες, να επανασχεδιάσουν τον τρόπο που αντιλαμβάνονται την ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογία λογισμικού στα αυτοκίνητά τους.
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο, πρόσφερε μια πρώτη γεύση από τις προσπάθειες BMW και Mercedes, να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις: τα ηλεκτρικά crossover iX3 και GLC 400 EQ. Η κατηγορία των compact crossover, παραμένει η «χρυσή αγελάδα» των πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών, με τα X3, GLC και Q5 να καταγράφουν χρόνια επιτυχημένες πωλήσεις. Ωστόσο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν ήταν εύκολη, για καμία από τις δύο εταιρείες.
Δείτε ακόμα: Η BMW iX3 δεύτερης γενιάς κάνει άλμα δεκαετίας μπροστά!
Η πρώτη γενιά BMW iX3 είχε καλή υποδοχή, αλλά η παραγωγή στην Κίνα, περιόριζε την κερδοφορία στις ΗΠΑ. Η Mercedes με το EQC, υπέστη αντίστοιχες δυσκολίες, καθώς η χλιαρή υποδοχή και οι τεχνικές προκλήσεις, δεν επέτρεψαν την παρουσία του στις αμερικανικές αγορές. Και οι δύο όμως φαίνεται ότι έμαθαν από τα λάθη τους: τα νέα iX3 και GLC 400 EQ, έρχονται με προηγμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, υψηλής τάσης 800 βολτ, αναβαθμίσεις λογισμικού over-the-air και εντυπωσιακές δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης.
Σχεδίαση και διαστάσεις: Η αισθητική της ηλεκτροκίνησης
Τα iX3 και GLC 400 EQ, παραμένουν πιστά στα μεγέθη των αδελφών τους με κινητήρα βενζίνης. Η GLC είναι λίγο μεγαλύτερη του iX3, ενώ το πλάτος και το ύψος είναι σχεδόν ίδια. Και τα δύο οχήματα βασίζονται σε νέες ηλεκτρικές πλατφόρμες, με τη BMW να χρησιμοποιεί ζωνική αρχιτεκτονική, που μειώνει καλωδίωση και υπολογιστές, ενώ η Mercedes, ακολουθεί παρόμοια προσέγγιση αναβάθμισης λογισμικού, χωρίς να διευκρινίζει αν είναι ζωνική αρχιτεκτονική.
Και τα δύο μοντέλα δείχνουν ώριμες εκδοχές των σχεδιαστικών γλωσσών τους, με τη Mercedes να κάνει ένα σημαντικό άλμα, σε σύγκριση με τα προηγούμενα «φουσκωτά» EQ SUV, προσφέροντας ένα καθαρό και μοντέρνο αποτέλεσμα. Η BMW παραμένει πιστή στη δυναμική, σπορ αισθητική της, ενώ η GLC δίνει έμφαση στην κομψότητα και την πολυτέλεια.
Απόδοση: Ποιος είναι ταχύτερος;
Η ισχύς και η ροπή είναι το πεδίο που δείχνει άμεσα την τεχνολογική υπεροχή. Η GLC 400 EQ προσφέρει 483 ίππους και 808 Nm ροπής, ενώ το iX3 50 xDrive φτάνει τους 469 ίππους και 645 Nm ροπής. Στην πίστα drag strip, η GLC 400 επιταχύνει 0-100 χλμ/ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα, έναντι 4,9 δευτερολέπτων του iX3, δείχνοντας σαφές προβάδισμα στην επιτάχυνση.
Ωστόσο, η BMW δεν μένει πίσω. Αναμένεται να λανσάρει εκδόσεις M-Sport που θα αυξήσουν την ισχύ, ενώ και η Mercedes προγραμματίζει AMG εκδόσεις για τους πιο απαιτητικούς. Το ενδιαφέρον είναι ότι η αυτονομία παραμένει υπερ-σημαντικός παράγοντας για τους αγοραστές: το iX3 μπορεί να φτάσει έως και 805 χλμ. WLTP, ξεπερνώντας τη Mercedes και θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία.
Μπαταρίες και φόρτιση: Η μάχη της αυτονομίας
Η Mercedes GLC 400 EQ διαθέτει μπαταρία 94 kWh, προσφέροντας αυτονομία περίπου 640 χλμ., ενώ το iX3 χρησιμοποιεί μεγαλύτερη μπαταρία 108,7 kWh με κυλινδρικά στοιχεία έκτης γενιάς, αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα κατά 20% και την ταχύτητα φόρτισης κατά 30%.
Δείτε ακόμα: Από 0 στα 100 σε 4,3” – Αυτή είναι η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC 400 EQ
Και οι δύο κατασκευαστές χρησιμοποιούν χημεία NMC, ενώ η BMW υπερτερεί στην ταχεία φόρτιση: το iX3 φορτίζει από 10-80% σε μόλις 21 λεπτά με μέγιστο ρυθμό 400 kW, ενώ η Mercedes χρειάζεται 24 λεπτά με μέγιστο ρυθμό 330 kW. Στο iX3, 10 λεπτά φόρτισης προσθέτουν 372 χλμ αυτονομίας, έναντι 257 χλμ της GLC.
Τεχνολογία και λογισμικό: Ποιος νικά στο infotainment;
Και τα δύο αυτοκίνητα βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας. Η Mercedes προσφέρει το «Hyperscreen», ενώ η BMW το «Panoramic iDrive», με ενσωματωμένους ψηφιακούς βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης. Η BMW βασίζεται στον δικό της βοηθό, ενώ η Mercedes χρησιμοποιεί πολυσύνθετο σύστημα με ChatGPT, Bing AI και Google Gemini.
Η Mercedes προσφέρει επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης, ιδανικό για στενούς χώρους στάθμευσης, κάτι που δεν θα βρείτε στο iX3. Και τα δύο οχήματα διαθέτουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), με πλήρη υποβοήθηση στο φρενάρισμα, το τιμόνι και την επιτάχυνση, σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Επιπλέον, και τα δύο υποστηρίζουν τεχνολογία V2L, επιτρέποντας τη χρήση του αυτοκινήτου, ως κινητήρια πηγή ενέργειας.
Τιμές και διαθεσιμότητα: Η οικονομική πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Η BMW ανακοινώνει τιμή εκκίνησης κάτω από €51.350 για το iX3 50 xDrive το καλοκαίρι του 2026, με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις, να ξεκινούν από €47.000. Οι τιμές της Mercedes GLC 400 EQ δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, με την κυκλοφορία να προγραμματίζεται για τα τέλη του 2026. Οι δύο εταιρείες, προσφέρουν ισχυρά πακέτα τεχνολογίας και απόδοσης, αλλά οι τιμές των γερμανικών οχημάτων, συνήθως αυξάνονται σημαντικά όταν προσθέτει κανείς επιλογές.
Ποιος κερδίζει τελικά;
Η GLC 400 EQ υπερτερεί σε ταχύτητα και αποδοτικότητα, με περισσότερες λειτουργίες AI και σύστημα τετραδιεύθυνσης. Η BMW iX3 ξεχωρίζει για μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και πιο συναρπαστικό σχεδιασμό. Τελικά, και τα δύο μοντέλα προσφέρουν ισορροπημένα πακέτα υψηλής τεχνολογίας και η επιτυχία τους θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά θα ενσωματώσουν την τεχνολογία, σε μια ευχάριστη και εύχρηστη εμπειρία για τον οδηγό. Η αλήθεια είναι ότι καμία από τις δύο εταιρείες, δεν έχει την πολυτέλεια να κάνει λάθος. Αυτή η μάχη θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό, το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Πηγή: insideevs.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.