BMW M Festival: Στην πίστα με την Μ4 CS και τις κορυφαίες BMW M

BMW M Festival: Στην πίστα με την Μ4 CS και τις κορυφαίες BMW M


Το πιο σημαντικό γεγονός για την BMW το τελευταίο διάστημα είναι σίγουρα η επίσημη πρεμιέρα της νέας iX3 που σηματοδοτεί την αρχή ενός ακόμα πολύ σημαντικού κεφαλαίου στην ηλεκτροκίνηση με το τεχνολογικό άλμα της οικογένειας Neue Klasse.

Ωστόσο την ίδια στιγμή που η εταιρία χτίζει το μέλλον αποδεικνύει πως δεν ξεχνά και τις παραδοσιακές αξίες της, όπως αυτές της οδηγικής πιστότητας και της μηχανολογικής αρτιότητας που αποτυπώνονται απόλυτα στα μοντέλα BMW M και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας της. Αυτή η πτυχή της BMW και η απόλαυση των μοντέλων M αποτέλεσαν το επίκεντρο του BMW M Festival, μιας πραγματικής γιορτής της οδήγησης, την οποία είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε από κοντά.

Σε έναν ιδανικό γι’αυτό το σκοπό χώρο όπως το αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων με τις συνθήκες ασφάλειας που μπορεί να προσφέρει μόνο μια πίστα, υπό την καθοδήγηση των πιστοποιημένων εκπαιδευτών της BMW με επικεφαλής τον Θωμά Παπαπάσχο, με φρέσκα ελαστικά Continental SportContact 7 και με παρέα τις πιο οδηγοκεντρικές προτάσεις της γκάμας Μ.

Από την Μ2 που συμπυκνώνει τη μαγεία, την μηχανολογική και οδηγική κουλτούρα των BMW M σε κόμπακτ διαστάσεις, τις εθιστικές Μ3 και Μ4 που διαχρονικά είναι οι πρωταγωνιστές της γκάμας, έως την κορυφαία υβριδική M5 που γεφυρώνει την παράδοση, το παρόν και το μέλλον της έκφρασης υψηλών επιδόσεων της BMW. Μοντέλα με διαφορές σε προδιαγραφές σε έκφραση και προσωπικότητα που όμως το καθένα με τον τρόπο του αποτυπώνει τις πτυχές της φιλοσοφίας Μ.

Μεταξύ τους και η πιο καθαρόαιμη έκφραση των παραδοσιακών αξιών που πρεσβεύει η BMW M. H M4 CS ήταν αναμφίβολα η πρωταγωνίστρια της εκδήλωσης. Ίσως η καλύτερη Μ4 μέχρι σήμερα: όχι τόσο επιθετική και ατίθαση όσο η σκληροπυρηνική CSL περιορισμένης παραγωγής, αλλά σαφώς πιο ακονισμένη και ικανή από την Competition.

Φορά την ισχυρότερη έκδοση του εξακύλινδρου 3.0 Twin Turbo με 550 ίππους και 650 Nm ροπής που έχει και η CSL. Δανεισμένα από αυτή είναι και στοιχεία εξοπλισμού που βοηθούν στη μείωση του βάρους. Ανάμεσα τους οι σφυρίλατοι τροχοί (εξοικονομούν 1 κιλό έκαστος), η εξάτμιση τιτανίου και πολλά ανθρακονημάτινα εξαρτήματα όπως το καπό, ο διαχύτης, τμήμα του ταμπλό και η κεντρική κονσόλα, βοηθώντας στην εξοικονόμηση 15 κιλών σε σχέση με την αντίστοιχη Μ4 Competition xDrive.

Αντίστοιχα η ενίσχυση των δυναμικών χαρακτηριστικών, που αποτελεί βασικό ζητούμενο της CS, υποστηρίζεται από τις αλλαγές στο setup της ανάρτησης (πιο σφικτά ελατήρια 3% μπροστά και 5% πίσω και διαφοροποιημένη ρύθμιση αμορτισέρ) και της αντιστρεπτικής. Διαφορετική χαρτογράφηση έχει επίσης η υποβοήθηση του τιμονιού, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης DSC, αλλά και το MDM (M Dynamic Mode) ενώ ως προαιρετική επιλογή προσφέρονται το κεραμικά φρένα, που φορούσε και το δικό μας αυτοκίνητο.

Στάνταρ στην M4 CS είναι το σύστημα τετρακίνησης M xDrive που κατά βάση προτεραιοποιεί την μετάδοση περισσότερης ισχύος στον πίσω άξονα, ώστε να διατηρείται ο ρυθμίσιμος οδηγικός χαρακτήρας της πισωκίνητης διάταξης, με την εμπλοκή του μπροστινού μέρους να παίζει κυρίως το ρόλο παράγοντα ενίσχυσης της πρόσφυσης.

Σε κάποιο βαθμό τα προγράμματα οδήγησης επιδρούν στην αναλογία ισχύος εμπρός/πίσω – όσο πιο σπορ η ρύθμιση, τόσο πιο προσανατολισμένη είναι η κατανομή ροπής προς τα πίσω. Πρόσθετα σε αυτό, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης M Traction Control δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει το ποσοστό ελευθερίας στο γλίστρημα, μέσα από δέκα στάδια μεταβαλλόμενης υποβοήθησης. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε μάλιστα την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την λειτουργία του M Traction Control σε ειδική δοκιμασία drift με μια M4 Competition Cabrio.

Στην πράξη όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε μια πραγματική οδηγική ονείρωξη που ξεκινά από την στιγμή που θα χωθείς στα απίθανα μπάκετ της M4 CS. Ο εξακύλινδρος twin turbo έχει ένα εθιστικό ηχόχρωμα σε όλο το εύρος στροφών, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο έχει αστραπιαία ταχύτητα και μοιάζει σαν να διαβάζει τον εγκέφαλο σου ακόμα και όταν δεν καταφεύγεις στις χειροκίνητες αλλαγές μέσω των paddles.

Η δύναμη είναι εκεί όποτε το ζητήσεις, η επιτάχυνση γίνεται εκρηκτική (0-100 χλμ./ώρα: 3,4 δευτερόλεπτα) βυθίζοντας βαθιά το πεντάλ του γκαζιού χωρίς όμως να σε τρομάζει. Ναι, η επιλογή της BMW για τετρακίνηση είναι παραπάνω από σοφή. Δεν χαλάει στο παραμικρό τη ρυθμισιμότητα και τη διάθεση για παιχνίδι και όμως την ίδια στιγμή σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις την δύναμη για να εκμαιεύσεις ταχύτητα όχι μόνο στην ευθεία αλλά και μέσα στη στροφή.

Σε λειτουργία πλήρους επίθεσης, η μύτη της M4 πατάει με σιγουριά, το ταχύτατο τιμόνι έχει απίθανη ευκρίνεια στην πληροφορία που μεταφέρει, ενώ η εκμετάλλευση κάθε ίχνους πρόσφυσης των ελαστικών σου επιτρέπει να πατήσεις το γκάζι πολύ νωρίς και να σημαδέψεις την έξοδο σχεδόν χωρίς να ενοχλήσεις το DSC.

Το πάτημα της, ο τρόπος που ισορροπεί, έχει μια αέρινη αύρα όμως την ίδια στιγμή εμπνέει μια απίθανη σιγουριά για την ακρίβεια της εκτέλεσης κάθε εντολής για αλλαγή κατεύθυνσης, ακόμα και όταν αυτή δίνεται σε συνθήκες οριακής δυναμικής φόρτισης.

H Μ4 CS νιώθει σαν στο σπίτι της μέσα στην πίστα, επιταχύνοντας σαν πύραυλος εδάφους σε κάθε μικρή ή μεγάλη ευθεία, ρυθμίζοντας την τροχιά της με σχεδόν με χορογραφική ακρίβεια σε κάθε στροφή και φρενάροντας με την ίδια ακρίβεια και σιγουριά από το πρώτο έως το τελευταίο πάτημα του πεντάλ του φρένου.  

Όλα τα μοντέλα που οδηγήσαμε, από την ευέλικτη Μ2, την απίθανα ισορροπημένη Μ3 έως την πληθωρική Μ5 που σίγουρα θα ένιωθε πιο άνετα σε μια πίστα με περισσότερη ροή, μας χάρισαν ένα χαμόγελο που όλο και πιο σπάνια συναντάμε σήμερα.

Όμως η M4 CS μας μάγεψε. Είναι η ιδανική έκφραση όλων όσων πρεσβεύει η φιλοσοφία της BMW M: ένα πάντρεμα μηχανολογικής αρτιότητας και οδηγικής πιστότητας που συναρπάζει. Κάθε ήχος, κάθε επιτάχυνση, κάθε αλλαγή κατεύθυνσης, κάθε γλίστρημα αφήνει ένα αποτύπωμα στην οδηγική μνήμη, θυμίζοντας όλους τους λόγους για τους οποίους τα μοντέλα Μ παραμένουν σημείο αναφοράς για όσους αναζητούν την απόλυτη οδηγική απόλαυση.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων