BYD και MG παρακάμπτουν τους δασμούς της ΕΕ με τα PHEV τους – Cars Electric

Οι BYD και MG παρακάμπτουν τους δασμούς της ΕΕ με τα PHEV τους


Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει υψηλούς ειδικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα το φθινόπωρο του 2024, έφερε έντονες ανακατατάξεις στην αγορά. Σύμφωνα με ανάλυση της Dataforce, οι κινεζικές BYD και MG αντέδρασαν γρήγορα, στρέφοντας την προσοχή τους, στα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV), εκμεταλλευόμενες το νομικό «παραθυράκι» που δεν καλύπτεται από τους νέους περιορισμούς.


Το πλήγμα των δασμών και η κινεζική αντεπίθεση

Η ΕΕ είχε ξεκινήσει έρευνα κατά των επιδοτήσεων στην Κίνα, με αποτέλεσμα την επιβολή πρόσθετων δασμών που έρχονται να προστεθούν στο καθιερωμένο 10% για όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από τη χώρα. Έτσι, η BYD βρέθηκε με επιπλέον επιβάρυνση 17% και η MG με 35,3%. Παρά τις πιέσεις, οι δύο μάρκες δεν περιορίστηκαν. Αντίθετα, αναπροσανατόλισαν τη στρατηγική τους, προωθώντας PHEV που ξεφεύγουν από τους αυξημένους δασμούς.

Οι BYD και MG παρακάμπτουν τους δασμούς της ΕΕ με τα PHEV τους
BYD: Ραγδαία άνοδος στα PHEV

Η BYD, η οποία μέχρι πρόσφατα είχε καθαρά ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη, λάνσαρε το 2024 το Seal U DM-i – το πρώτο της plug-in υβριδικό. Το αποτέλεσμα; Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025 καταγράφηκαν περίπου 20.000 ταξινομήσεις, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 17.000%.

Και δεν σταματά εκεί. Σύντομα θα ακολουθήσει και το station wagon Seal 6, ενώ η εταιρεία επιταχύνει τα σχέδιά της για τοπική παραγωγή στην Ευρώπη. Ήδη χτίζει εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία, ώστε να αποφύγει πλήρως τους δασμούς και να αποκτήσει ισχυρότερο έρεισμα στην αγορά.


ΔΕΗ Blue Προσφορά

Οι BYD και MG παρακάμπτουν τους δασμούς της ΕΕ με τα PHEV τους
MG: Μεγαλύτερη στροφή στα υβριδικά

Η MG κινήθηκε ακόμη πιο αποφασιστικά μακριά από τα αμιγώς ηλεκτρικά. Οι ταξινομήσεις BEV της έπεσαν κατά 60% στο πρώτο μισό του 2025, την ώρα που η ζήτηση για τα υβριδικά μοντέλα εκτινάχθηκε. Το PHEV MG HS και τα πλήρως υβριδικά MG ZS και MG 3 κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Η στρατηγική της εξηγείται εύκολα: η μητρική εταιρεία SAIC επωμίζεται τον υψηλότερο δασμό 35,3%, γεγονός που καθιστά τα ηλεκτρικά λιγότερο ανταγωνιστικά. Έτσι, η MG αξιοποιεί το πλουσιότερο χαρτοφυλάκιό της σε μη-ηλεκτρικά μοντέλα για να ενισχύσει την παρουσία της στην Ευρώπη.

Οι BYD και MG παρακάμπτουν τους δασμούς της ΕΕ με τα PHEV τους
Νέος ανταγωνισμός και «πόλεμος τιμών»

Η στροφή των Κινέζων κατασκευαστών στα plug-in υβριδικά δημιουργεί νέο ανταγωνισμό για τις ευρωπαϊκές μάρκες. Η Beatrix Keim, διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας Αυτοκινήτου στο Ντούισμπουργκ, προειδοποιεί ότι η Ευρώπη μπαίνει σε έναν «πόλεμο τιμών».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σύγκριση MG HS με το VW Tiguan PHEV. Το πρώτο διατίθεται λίγο κάτω από 40.000 ευρώ, ενώ το δεύτερο ξεκινά γύρω στις 40.000 – παρόμοια τιμή, αλλά με τη διαφορά ότι η κινεζική μάρκα επιδιώκει να προσελκύσει αγοραστές μέσω πιο επιθετικής εμπορικής πολιτικής.

Η στρατηγική είναι ξεκάθαρη: χαμηλότερες τιμές για άμεση αύξηση μεριδίου αγοράς και αναγνωρισιμότητας, με στόχο οι πελάτες να στραφούν αργότερα σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Οι BYD και MG παρακάμπτουν τους δασμούς της ΕΕ με τα PHEV τους
Οι Ευρωπαίοι στο στόχαστρο των δασμών

Οι ειδικοί δασμοί της ΕΕ δεν επηρεάζουν μόνο τους Κινέζους. Ευρωπαϊκές μάρκες που κατασκευάζουν οχήματα στην Κίνα βρίσκονται επίσης σε δύσκολη θέση.

  • Το Cupra Tavascan, κατασκευασμένο στην Κίνα, επιβαρύνεται με συνολικό δασμό 30,7%.

  • Η BMW βλέπει τα νέα Mini Aceman και Cooper SE, που παράγονται μέσω κοινοπραξίας με την Great Wall Motors, να επιβαρύνονται επίσης με 30,7%.

Η Seat/Cupra έχει ήδη αποδώσει τα απογοητευτικά αποτελέσματα εξαμήνου στους δασμούς, ενώ η BMW και άλλοι κατασκευαστές κατέθεσαν αγωγή κατά της ΕΕ, αμφισβητώντας τη νομιμότητα της διαδικασίας.

Οι BYD και MG παρακάμπτουν τους δασμούς της ΕΕ με τα PHEV τους
Οι χαμένοι της υπόθεσης

Εταιρείες όπως η Nio, η Polestar, η Xpeng και η Smart (συνεργασία Geely-Mercedes) πλήττονται ιδιαίτερα, καθώς η γκάμα τους περιλαμβάνει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Χωρίς plug-in υβριδικά για «αντίβαρο», βλέπουν την ανταγωνιστικότητά τους να μειώνεται σημαντικά.

Οι BYD και MG παρακάμπτουν τους δασμούς της ΕΕ με τα PHEV τους
Συμπέρασμα

Η κίνηση της ΕΕ να βάλει «φρένο» στα κινεζικά ηλεκτρικά είχε απρόβλεπτες συνέπειες: έδωσε ώθηση στα plug-in υβριδικά και πυροδότησε έναν νέο γύρο ανταγωνισμού. Οι BYD και MG εκμεταλλεύονται το κενό, πιέζοντας τις ευρωπαϊκές μάρκες σε έναν αγώνα τιμών που μπορεί να αναδιαμορφώσει ολόκληρη την αγορά τα επόμενα χρόνια.

Πηγή: electrive.com

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων