Citroen C3 Hybrid vs Hyundai i20: Και supermini και αυτόματα, ποιο κερδίζει;

Τα πρόσφατα στοιχεία της Υπηρεσίας Προτύπων Οδηγών και Οχημάτων (DVSA), φανερώνουν μια εντυπωσιακή μεταστροφή στη νοοτροπία των νέων οδηγών. Πάνω από το ένα τέταρτο όσων δίνουν εξετάσεις οδήγησης, επιλέγουν πλέον αυτόματα αυτοκίνητα, όταν πριν από δέκα χρόνια, το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 7%.
Η τάση αυτή δεν είναι τυχαία. Η ραγδαία άνοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – που λειτουργούν αποκλειστικά με αυτόματα κιβώτια – έχει αλλάξει τα δεδομένα. Παράλληλα, η τεχνολογική εξέλιξη των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, τα έχει καταστήσει πιο αποδοτικά, πιο ομαλά και πιο «έξυπνα» από ποτέ. Γιατί, λοιπόν, να ταλαιπωρείται κανείς με το πεντάλ του συμπλέκτη, ειδικά στην πόλη;
Δύο προσεγγίσεις στο ίδιο ζητούμενο
Σε αυτό το πλαίσιο, δύο από τα πιο δημοφιλή supermini της αγοράς – το Citroen C3 Hybrid και το Hyundai i20 – βρίσκονται στο επίκεντρο. Το γαλλικό μοντέλο, συνδυάζει ένα υβριδικό σύστημα με ήπια ηλεκτρική υποστήριξη, ενώ το κορεάτικο i20, στηρίζεται στην αποδεδειγμένη συνταγή του τούρμπο βενζινοκινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Αμφότερα στοχεύουν, σε εκείνους που θέλουν την ευκολία του αυτόματου χωρίς να περάσουν στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή. Και οι δύο εταιρείες δηλώνουν, ότι έχουν βρει την τέλεια ισορροπία, ανάμεσα σε οικονομία, άνεση και σύγχρονη τεχνολογία.
Citroen C3 Hybrid: Η άνεση επιστρέφει στο προσκήνιο
Η Citroen παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της «άνεσης πάνω απ’ όλα». Το νέο C3 Hybrid είναι η πιο ώριμη έκδοση του γνωστού supermini, με σχεδίαση που θυμίζει mini-SUV και εσωτερικό που εντυπωσιάζει, με τον χώρο και την πρακτικότητα.
Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων (109 ίπποι – 205 Nm ροπής), που συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι ένα ομαλό, σχεδόν αθόρυβο σύνολο, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες, κυρίως εντός πόλης.
Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας είναι ήπια, αν και – όπως παρατήρησε ο δοκιμαστής – τα φώτα φρένων ενεργοποιούνται πιο εύκολα απ’ όσο χρειάζεται, κάτι που μπορεί να μπερδέψει όσους ακολουθούν πίσω.
Η ανάρτηση παραμένει χαρακτηριστικά «Citroen»: μαλακή, με στόχο τη μέγιστη άνεση, ειδικά σε λακκούβες και ανωμαλίες. Ωστόσο, σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές, η ελαστικότητα αυτή μπορεί να γίνει υπερβολική, προκαλώντας μικρές αναπηδήσεις. Από την άλλη, το τιμόνι είναι ελαφρύ και η αίσθηση χαλαρή – ιδανική για αστική χρήση.
Εργονομία και χαρακτήρας Citroen
Η Citroen εξακολουθεί να έχει τη δική της, «ιδιοσυγκρασιακή» προσέγγιση στα χειριστήρια. Ο υπολογιστής ταξιδιού, για παράδειγμα, ενεργοποιείται μέσω ενός μικρού κουμπιού στο άκρο του μοχλού των υαλοκαθαριστήρων – ένα σημείο που λίγοι θα ανακαλύψουν χωρίς βοήθεια. Παρ’ όλα αυτά, η καμπίνα του C3, αποπνέει ζεστασιά και πρακτικότητα, με άφθονο χώρο για επιβάτες και αποσκευές.
Hyundai i20: Η λογική και η τεχνολογία στο προσκήνιο
Από την πλευρά του, το Hyundai i20 παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα supermini της αγοράς. Η πιο πρόσφατη έκδοση, συνδυάζει μοντέρνα εμφάνιση, ποιοτική κατασκευή και εξαιρετικό εξοπλισμό, ακόμη και από τη βασική του έκδοση.
Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 998 κυβικών (99 ίπποι – 200 Nm ροπής), συνεργάζεται με ένα γρήγορο και αποδοτικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Οι αλλαγές είναι αστραπιαίες και ομαλές, προσφέροντας μια αίσθηση τεχνολογικής υπεροχής, σε σχέση με το πιο χαλαρό κιβώτιο του C3.
Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή και το i20 εμπνέει περισσότερη σιγουριά στις στροφές, χωρίς όμως να γίνεται άβολο. Στην καθημερινή οδήγηση, δείχνει πιο σταθερό και πιο σφιχτοδεμένο, ιδίως σε υψηλές ταχύτητες. Επίσης, η ηχομόνωση είναι καλύτερη, περιορίζοντας θορύβους από τον δρόμο και τον κινητήρα.
Οδηγική εμπειρία: Άνεση ή ακρίβεια;
Η σύγκριση ανάμεσα στα δύο supermini, καταλήγει σε μια ενδιαφέρουσα αντίθεση φιλοσοφίας. Το Citroen C3 εστιάζει στην άνεση, προσφέροντας μια χαλαρή, σχεδόν «πλωτή» αίσθηση. Το Hyundai i20, αντίθετα, στοχεύει στην ακρίβεια και στη σταθερότητα, προσφέροντας μια πιο «ευρωπαϊκή» οδηγική εμπειρία.
Σε αστικές συνθήκες, το C3 κερδίζει με το μαλακό του πάτημα και την υβριδική λειτουργία που το κάνει σχεδόν αθόρυβο. Στον αυτοκινητόδρομο όμως, το i20 δείχνει πιο δεμένο και σταθερό, με καλύτερη απόκριση στο τιμόνι.
Απόδοση και οικονομία
Παρότι το C3 διαθέτει υβριδική υποβοήθηση, οι διαφορές στην κατανάλωση μεταξύ των δύο μοντέλων είναι μικρές. Στην πράξη, και τα δύο κινούνται κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ., αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία ήπιας υβριδικής υποστήριξης, δεν προσφέρει απαραίτητα θεαματική εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά συμβάλλει στην πιο ομαλή λειτουργία. Το πλεονέκτημα του C3 είναι ότι μπορεί να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια για μικρές αποστάσεις, κάτι που μειώνει τους ρύπους και βελτιώνει την αίσθηση άνεσης στην πόλη.
Εσωτερικοί χώροι και πρακτικότητα
Εδώ το Citroen παίρνει ξεκάθαρο προβάδισμα. Με το αυξημένο ύψος του αμαξώματος, το C3 προσφέρει εξαιρετικό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών, αλλά και καθίσματα με μαλακή επένδυση, που θυμίζουν μεγαλύτερη κατηγορία.
Το Hyundai i20 αντιπαραθέτει έναν πιο «καθαρό» σχεδιασμό, καλύτερη εργονομία και μεγαλύτερη χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, χάρη στο ρυθμιζόμενο δάπεδο. Στην καθημερινότητα, και τα δύο είναι απολύτως πρακτικά για οικογένειες ή ζευγάρια, με ενεργό lifestyle.
Τεχνολογία και ασφάλεια
Το Hyundai i20 έχει το πλεονέκτημα ενός πιο εξελιγμένου συστήματος πολυμέσων, αν και ορισμένοι οδηγοί θα βρουν το σύστημα infotainment απαιτητικό, ως προς τον τύπο σύνδεσης USB. Από πλευράς ασφάλειας, διαθέτει πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, με το Euro NCAP να του αποδίδει τέσσερα αστέρια.
Το Citroen C3, από την άλλη, δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί επίσημα, αλλά προσφέρει στάνταρ έξι αερόσακους, σύστημα διατήρησης λωρίδας, ειδοποίηση κόπωσης και ενεργό cruise control. Είναι προφανές ότι η Citroen, έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ενεργητική ασφάλεια.
Εμπειρία ιδιοκτησίας
Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες ικανοποίησης πελατών, τόσο η Citroen όσο και η Hyundai κινούνται λίγο κάτω από τον μέσο όρο. Παρ’ όλα αυτά, η Hyundai ξεχωρίζει χάρη στην πενταετή της εγγύηση, χωρίς περιορισμό χρόνου, ενώ η Citroen ανταπαντά με πρόγραμμα επέκτασης εγγύησης έως οκτώ έτη, για όσους συντηρούν το αυτοκίνητο σε εξουσιοδοτημένο δίκτυο (και όλα αυτά στη Βρετανία).
Η τελική ετυμηγορία
Η μάχη ανάμεσα σε Citroen C3 Hybrid και Hyundai i20 αποδεικνύει ότι τα αυτόματα supermini, έχουν ωριμάσει περισσότερο από ποτέ.
Το Citroen C3 Hybrid κερδίζει τη δοκιμή χάρη στην άνεση, την ευρυχωρία και την εξαιρετική σχέση αξίας-χρηστικότητας. Μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τη σπορ αίσθηση ή τη δυναμική του συμπεριφορά, αλλά προσφέρει, ό,τι χρειάζεται ένας καθημερινός οδηγός: ευκολία, ξεκούραστη οδήγηση και χαμηλή κατανάλωση.
Το Hyundai i20, από την άλλη, παραμένει μια εξαιρετικά ώριμη επιλογή, με πιο «οδηγικό» χαρακτήρα και ποιοτικότερη αίσθηση στον δρόμο. Ωστόσο, αρχίζει να δείχνει τα χρόνια του σε ορισμένους τομείς, κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας infotainment.
Νικητής: Citroen C3 Hybrid
Η Citroen επιστρέφει δυναμικά με ένα supermini, που θυμίζει τις καλές εποχές της μάρκας: απλό, άνετο, διαφορετικό. Σε μια κατηγορία που συχνά κυριαρχεί η ομοιομορφία, το C3 ξεχωρίζει με τον χαρακτήρα και την ευχάριστη προσωπικότητά του, αποδεικνύοντας ότι η «γαλλική σχολή» της άνεσης δεν έχει πεθάνει – απλώς εκσυγχρονίστηκε.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.