Cupra Tindaya: Το πιο ριζοσπαστικό και εξωφρενικό SUV
Τα τελευταία χρόνια, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν μια καθαρή, μινιμαλιστική σχεδιαστική γραμμή. Οι αιχμηρές γωνίες και οι περίπλοκες λεπτομέρειες, σταδιακά εξαφανίζονται, δίνοντας τη θέση τους σε πιο απλά και λείa αμαξώματα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης είναι η νέα BMW iX3, που υιοθετεί σαφώς πιο ήπιο και «καθαρό» design.
Ωστόσο, η Cupra, θυγατρική της SEAT, δεν ακολουθεί αυτό το μονοπάτι. Αντίθετα, επιλέγει να επενδύσει στις δυναμικές γραμμές και στον επιθετικό χαρακτήρα. Το καλύτερο παράδειγμα, είναι το νέο πρωτότυπο Cupra Tindaya, το μεγαλύτερο όχημα που έχει κατασκευάσει ποτέ η ισπανική φίρμα και ταυτόχρονα ένα από τα πιο ριζοσπαστικά projects, που έχουμε δει από τον Όμιλο Volkswagen, τα τελευταία χρόνια.

Σχεδίαση που σοκάρει
Με μήκος 4,72 μέτρα, το Tindaya τραβάει το βλέμμα από όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις. Η εμπρός μάσκα, παραπέμπει σε «μύτη καρχαρία», το πίσω μέρος διαθέτει έναν εντυπωσιακό διαχύτη, ενώ η αεροτομή στην οροφή έχει ένα διπλό μοτίβο που ενισχύει την αεροδυναμική. Το όλο πακέτο «πατάει» πάνω σε τεράστιες ζάντες 23 ιντσών με πολυάριθμες ακτίνες, που μπορεί να είναι εφιάλτης στο καθάρισμα, αλλά δίνουν έναν επιθετικό χαρακτήρα που δύσκολα περνά απαρατήρητος.

Εσωτερικό σαν από video game
Η καμπίνα ακολουθεί εξίσου ριζοσπαστική προσέγγιση. Σε διάταξη 2+2, με τέσσερα ατομικά bucket καθίσματα που «αγκαλιάζουν» το σώμα, χωρίζεται από μια εντυπωσιακή κεντρική κονσόλα, πλήρους μήκους. Το τιμόνι έχει αντικατασταθεί από έναν ζυγό που θυμίζει αγωνιστικό, ή ακόμα και αεροπορικό χειριστήριο, ενώ τα φυσικά χειριστήρια είναι ελάχιστα.

Στο κέντρο δεσπόζει μια καμπυλωτή οθόνη 24 ιντσών που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων, ενώ σε μια εντελώς αντισυμβατική επιλογή, δεν υπάρχει οθόνη αφής για infotainment. Η Cupra θέλει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην οδηγική εμπειρία και όχι στη διάσπαση της προσοχής με πολυμέσα.

Κινητήρας και επιδόσεις: Η τέλεια ισορροπία
Παρότι το Tindaya παρουσιάζεται ως ηλεκτρικό όχημα, κρύβει ένα «μυστικό όπλο»: διαθέτει τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που λειτουργεί ως επεκτατής αυτονομίας. Έτσι, η Cupra συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, με την ασφάλεια των παραδοσιακών καυσίμων.

Η μπαταρία του προσφέρει 300 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, τιμή που θεωρείται χαμηλή για τα δεδομένα του 2025. Όμως με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα, η συνολική αυτονομία εκτοξεύεται στα 1.000 χιλιόμετρα.

Στην πράξη, δύο ηλεκτροκινητήρες – ένας σε κάθε άξονα – αποδίδουν συνολικά 489 ίππους, χαρίζοντας στο SUV τετρακίνηση και εκπληκτικές επιδόσεις: επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα. Έτσι, το Tindaya κατακτά τον τίτλο του πιο γρήγορου Cupra, που έχει παρουσιαστεί ποτέ.

Τι σηματοδοτεί το Tindaya
Δεν είναι σίγουρο ότι το πρωτότυπο θα περάσει στην παραγωγή όπως το βλέπουμε. Ωστόσο, η Cupra στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα:
-
Πρώτον, ότι η σχεδιαστική της ταυτότητα, θα παραμείνει τολμηρή και αντισυμβατική.
-
Δεύτερον, ότι η τεχνολογία range extender θα παίξει σημαντικό ρόλο στα επόμενα βήματα του Ομίλου Volkswagen.
-
Και τρίτον, ότι το SUV συνεχίζει να είναι στο επίκεντρο, αλλά με πιο φουτουριστική και ξεχωριστή προσέγγιση.

Το Cupra Tindaya δεν είναι απλά ένα ακόμα concept car. Είναι μια δήλωση φιλοσοφίας: η Cupra θέλει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό και να δείξει ότι υπάρχει χώρος για φρέσκιες, «επαναστατικές» ιδέες στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Πηγή: www.motor1.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.





