Dacia Bigster 4×4: Το value for money SUV που ανάβει τα φώτα στους μεγάλους! – Cars Electric

Η Dacia συνεχίζει να ανεβαίνει επίπεδο και το Bigster είναι η απόδειξη, ότι η ρουμανική μάρκα, μπορεί να προσφέρει ένα SUV, που συνδυάζει προσιτή τιμή, πρακτικότητα και εκτός δρόμου δυνατότητες. Αν και παραμένει πιστή στη φιλοσοφία «value for money», το Bigster δείχνει ότι η Dacia, στοχεύει πλέον σε κοινό, που θέλει κάτι περισσότερο από ένα απλό οικογενειακό όχημα: ένα SUV ικανό να τα βγάλει πέρα και σε δύσκολες συνθήκες.
Σχεδίαση και φιλοσοφία
Το Bigster, είναι το μεγαλύτερο SUV που παρουσίασε ποτέ η Dacia και τοποθετείται στρατηγικά πάνω από το δημοφιλές Duster. Σχεδιάστηκε για να καλύψει το κενό της εταιρείας στην κατηγορία C-SUV, με πιο premium εμφάνιση, αλλά χωρίς να χάνει τον οικονομικό του χαρακτήρα.
Η έκδοση Extreme 4×4, τονίζει την περιπετειώδη πλευρά του μοντέλου, με πιο σκληροτράχηλη εικόνα, ζάντες 18 ιντσών και προστατευτικά μέρη, που αντέχουν σε γρατζουνιές και μικροχτυπήματα. Το μυστικό όπλο της Dacia εδώ είναι το υλικό Starkle, ένα ανακυκλωμένο πλαστικό, που καλύπτει προφυλακτήρες και θόλους, προσφέροντας αντοχή και ευκολία αντικατάστασης.
Κινητήρες και απόδοση
Η γκάμα περιλαμβάνει ήπια υβριδικά και πλήρως υβριδικά συστήματα, ενώ μέσα στο 2026, θα προστεθεί και plug-in υβριδικό. Η έκδοση 4×4, προσφέρεται αποκλειστικά με τον τρικύλινδρο TCe 130 των 1,2 λίτρων, που αποδίδει 128 ίππους και 230 Nm ροπής.
Στα χαρτιά δεν είναι το πιο δυνατό Bigster (τα TCe 140 και Hybrid 155 είναι ταχύτερα), αλλά στην πράξη αποδεικνύεται επαρκές και αξιόπιστο. Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,2 δευτερόλεπτα ίσως φαίνεται μέτρια, ωστόσο στον δρόμο δεν απογοητεύει. Ο υπερτροφοδότης δίνει ζωντάνια, ενώ το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο συνεργάζεται αρμονικά – παρά το σπογγώδες πεντάλ του συμπλέκτη.
Οδηγική εμπειρία
Στον αυτοκινητόδρομο, το Bigster 4×4 δείχνει πιο ήσυχο απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς, με μέτριο θόρυβο από τον άνεμο και περιορισμένους κραδασμούς. Κατά την οδήγηση, η κατανάλωση ήταν ικανοποιητική. Αν και τα πιο ισχυρά υβριδικά μοντέλα είναι πιο αποδοτικά, η διαφορά δεν είναι αποτρεπτική.
Εκτός δρόμου, όμως, είναι εκεί που το Bigster 4×4 ξεχωρίζει. Με γωνία προσέγγισης 24°, γωνία αναχώρησης 29° και απόσταση από το έδαφος 219 mm, ανταγωνίζεται SUV διπλάσιας τιμής. Τα ελαστικά παντός εδάφους δίνουν σιγουριά, ενώ το χαμηλό βάρος (1.428 κιλά), του επιτρέπει να περνά με άνεση από λακκούβες και αυλακώσεις.
Τεχνολογία και εξοπλισμός
Η Dacia δεν τσιγκουνεύτηκε στον εξοπλισμό, ειδικά στην Extreme 4×4. Ενδεικτικά:
-
Θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα
-
Πανοραμική ηλιοροφή
-
Οθόνη οδηγού 10’’ και infotainment 10,1’’ με πλοήγηση
-
Ασύρματος φορτιστής
-
Φιμέ τζάμια, δίχρωμη οροφή και ράγες οροφής
Υπάρχουν και οι λειτουργίες οδήγησης: Auto, Snow, Mud & Sand, Eco και Off-road. Σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου κατάβασης (λειτουργεί μέχρι τα 30 km/h), το Bigster είναι ιδανικό, για όσους θέλουν ένα SUV που να τα καταφέρνει σε κάθε περίσταση.
Η Dacia λάνσαρε επίσης το σύστημα YouClip, με προσαρμόσιμες βάσεις αποθήκευσης για smartphone, ποτηροθήκες και αξεσουάρ. Ωστόσο, οι κριτικές είναι ανάμεικτες, καθώς τα πλαστικά στοιχεία, δείχνουν λίγο εύθραυστα.
Εσωτερικό και χώροι
Το Bigster τιμά τον χαρακτηρισμό «οικογενειακό SUV». Ο χώρος είναι άνετος τόσο για οδηγό και συνοδηγό, όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 629 λίτρα. Πρόκειται για κορυφαία τιμή στην κατηγορία, αν και λίγο μειωμένος σε σχέση με τις δικίνητες εκδόσεις.
Η καμπίνα, αν και απλή, είναι καλοφτιαγμένη, με πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους και ανθεκτικά υλικά, που ταιριάζουν στο χαρακτήρα ενός SUV, που σχεδιάστηκε για περιπέτεια. Στην ουσία, το Bigster 4×4 προσφέρει τετρακίνηση, πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες με τα μισά σχεδόν χρήματα από έναν Land Rover ή μια Mercedes G-Class.
Συμπέρασμα: Αξίζει το Bigster 4×4;
Αν θέλετε ένα SUV με μεγάλη καμπίνα, ικανοποιητικό υβριδικό κινητήρα και πραγματική εκτός δρόμου ικανότητα, το Bigster 4×4 είναι μια επιλογή που δύσκολα θα σας απογοητεύσει. Δεν είναι το πιο γρήγορο ή το πιο πολυτελές, αλλά είναι ένα SUV που μπορεί να καλύψει άνετα τις καθημερινές ανάγκες και ταυτόχρονα να σταθεί επάξια σε χωματόδρομους και δύσβατες διαδρομές.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai vs Dacia Bigster – Ποιο κερδίζει την παρτίδα;
Για όσους δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε επιδόσεις αλλά θέλουν το κάτι παραπάνω από το συνηθισμένο οικογενειακό SUV, το Dacia Bigster 4×4 είναι ίσως η καλύτερη αγορά στην κατηγορία.
Τιμές στην Ελλάδα:
Έκδοση (4×4)
Τιμή από
Expression mild hybrid 130 PS 4×4
30.500 €
Extreme mild hybrid 130 PS 4×4
32.800 €
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.