Dacia Hipster: «Τρίποντο από την σέντρα» με κάτω από €15.000 – Cars Electric
 
  							
					 		 
Η Dacia ταράζει ξανά τα νερά της αγοράς, παρουσιάζοντας το Hipster, ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα, που υπόσχεται να κάνει την ηλεκτροκίνηση πραγματικά προσιτή. Με μήκος μόλις τρία μέτρα, τετραθέσιο εσωτερικό και στιβαρό σχεδιασμό τύπου 4×4, το νέο concept της ρουμανικής φίρμας, δείχνει πώς μπορεί να μοιάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αξίας μόλις €14.950.
Μικρό σε μέγεθος, μεγάλο σε φιλοσοφία
Το Dacia Hipster είναι μια ευφυής άσκηση απλότητας και χρηστικότητας. Παρά τις compact διαστάσεις του, διαθέτει τέσσερα καθίσματα και θέση οδήγησης σχεδόν ίδια με αυτή του SUV Bigster, προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα και αίσθηση ασφάλειας.

Η συνολική του φιλοσοφία βασίζεται στο γνωστό μότο της Dacia: «Όλα όσα χρειάζεσαι, τίποτα περιττό». Η εμφάνιση του μοντέλου είναι δυναμική, με έντονες γραμμές και κυβικές αναλογίες, που του χαρίζουν παρουσία πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
Εντυπωσιακά ελαφρύ – μόλις 800 κιλά!

Με βάρος μόλις 800 κιλά, το Hipster είναι κατά 20% ελαφρύτερο από το Dacia Spring EV. Το χαμηλό βάρος επιτρέπει καλύτερη απόδοση, μειώνει το ενεργειακό αποτύπωμα και περιορίζει το κόστος παραγωγής.

Η μπαταρία μικρής χωρητικότητας προσφέρει αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων, υπεραρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις στις ευρωπαϊκές πόλεις. Σύμφωνα με τη Dacia, το Hipster είναι ιδανικό για ηλικιωμένους ή εργαζόμενους με περιορισμένο εισόδημα, που χρειάζονται ένα οικονομικό και αξιόπιστο μέσο μετακίνησης.
Κοινωνική πρόταση, όχι απλώς πρωτότυπο

Το Hipster δεν είναι απλώς ένα concept. Είναι μια κοινωνική δήλωση. Η Dacia θέλει να αναδείξει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορούν να είναι πραγματικά προσιτά, χωρίς να επιβαρύνουν τους καταναλωτές με υπερβολικούς κανονισμούς ή τεχνολογικά στολίδια.

Η εταιρεία μάλιστα υπογραμμίζει ότι η τιμή των καινούργιων αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά 30% την τελευταία τετραετία, γεγονός που καθιστά απαραίτητη μια διαφορετική προσέγγιση, στην παραγωγή μικρών, οικονομικών EVs.
Ελάχιστα ηλεκτρονικά, μέγιστη ουσία

Σε αντίθεση με τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα, το Hipster δεν διαθέτει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ή παρακολούθηση προσοχής οδηγού. Η Dacia πιστεύει ότι αυτά αυξάνουν το κόστος, χωρίς να είναι πάντα απαραίτητα. Έτσι, περιορίζεται στα βασικά: αερόσακους οδηγού και συνοδηγού. Η προσέγγιση αυτή, έχει στόχο να δείξει στους Ευρωπαίους νομοθέτες, πώς θα μπορούσε να μοιάζει μια ρεαλιστική πολιτική για τα φθηνά EVs του μέλλοντος.
Αυτοκίνητο ή τετράκυκλο;

Παρότι μικρό, το Dacia Hipster δεν θέλει να συγκριθεί με το Citroën Ami. Ενώ το Ami ταξινομείται ως τετράκυκλο και πιάνει μόλις 48 χλμ/ώρα, το Hipster στοχεύει να είναι πραγματικό αυτοκίνητο πόλης.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο προϊόντων της Dacia, Patrice Lévy-Bencheton, «το όραμά μας δεν είναι να προσφέρουμε ένα διθέσιο σκούτερ με τέσσερις τροχούς, αλλά μια οικογενειακή λύση μετακίνησης».

Η μάρκα εξετάζει διάφορες διατάξεις κινητήρα — εμπρός ή πίσω — ανάλογα με την καλύτερη ισορροπία μεταξύ χώρου, βάρους και οδηγικής συμπεριφοράς.
Πρακτικότητα και σχεδιαστική ευφυΐα

Το εσωτερικό του Hipster είναι απλό, αλλά γεμάτο έξυπνες λεπτομέρειες.
- 
Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως, αυξάνοντας τη χωρητικότητα αποσκευών από 70 σε 500 λίτρα. 
- 
Οι χειρολαβές θυρών αντικαθίστανται από ιμάντες ασφαλείας, μειώνοντας βάρος και πολυπλοκότητα. 
- 
Η πίσω γυάλινη πόρτα ενσωματώνει τα φώτα, καταργώντας την ανάγκη για επιπλέον πάνελ. 

Το αμάξωμα προστατεύεται με υλικό Starkle, ένα ανθεκτικό μείγμα με ανακυκλωμένα πλαστικά, κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Dacia. Στο εσωτερικό, μια μικρή οθόνη προσφέρει τα απαραίτητα, ενώ το smartphone του οδηγού, λειτουργεί ως κέντρο ψυχαγωγίας και πλοήγησης, συνδεδεμένο με φορητό ηχείο.
Το μικρό που αλλάζει τα δεδομένα

Το Hipster αποδεικνύει ότι τα μεγάλα πράγματα έρχονται σε μικρές συσκευασίες. Είναι κομψό, λειτουργικό και προσαρμοσμένο στις ανάγκες της καθημερινότητας, χωρίς να φαίνεται «παιδικό» όπως άλλα μικρο-ηλεκτρικά.

Η Dacia γνωρίζει ότι η πρόκληση είναι μεγάλη: υπάρχει άραγε πραγματική αγορά για ένα τόσο μικρό EV; Ίσως η απάντηση κρίνει το μέλλον της προσιτής ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη και η Dacia φαίνεται αποφασισμένη να πρωτοστατήσει σε αυτή τη μετάβαση.

Συμπέρασμα
Το Dacia Hipster δεν είναι απλώς ένα πείραμα design, είναι ένα μήνυμα προς τη βιομηχανία: η ηλεκτροκίνηση πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους, όχι προνόμιο των λίγων. Η Dacia δείχνει τον δρόμο, αρκεί η Ευρώπη να είναι έτοιμη να ακολουθήσει.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




