Denza B5: Έρχεται Ευρώπη η απάντηση της Κίνας στο Land Rover Defender
Η BYD και η Denza δείχνουν ξεκάθαρα ότι μελετούν σε βάθος, τι κάνει ένα όχημα πραγματικά ικανό εκτός δρόμου. Στόχος τους είναι να διεκδικήσουν μερίδιο από τους παραδοσιακούς premium κατασκευαστές. Η Denza μπορεί να μην είναι ακόμη γνωστό όνομα στην Ευρώπη, όμως το αυτοκίνητό της, αποδεικνύει πως έχει «τα φόντα» σε ελεγχόμενες συνθήκες.
Η άφιξή της στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει προγραμματιστεί για το 2026 και το μοντέλο που θα πρωταγωνιστήσει είναι το ολοκαίνουργιο SUV B5. Τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα όπως το Land Rover Defender και παρότι δεν έχει κληρονομιά, αντισταθμίζει το κενό με ισχύ, τεχνολογία και πληθώρα δυνατοτήτων.

Η Denza αποτελεί premium θυγατρική της BYD, έχοντας ως στόχο μάρκες όπως BMW, Porsche, Mercedes και Audi. Αυτό μεταφράζεται σε πολυτελή υλικά, προσεγμένη ποιότητα και έξυπνες λύσεις τεχνολογίας, που φιλοδοξούν να προκαλέσουν «αναταραχή» στην ανώτερη κατηγορία της αγοράς. Η ευρωπαϊκή γκάμα θα ξεκινήσει με τα Z9 GT, D9 και B5, καλύπτοντας κατηγορίες, που η Denza θεωρεί πως ταιριάζουν στις ανάγκες του ευρωπαϊκού κοινού.

Υβριδική ισχύς και ηλεκτρική αυτονομία
Το B5 χρησιμοποιεί plug in υβριδικό σύστημα με 1,5 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, μπαταρία 31,8 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 677 ίππους και τα 761 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0 100 km/h απαιτεί 4,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h. Η ηλεκτρική αυτονομία υπολογίζεται στα περίπου 100 χιλιόμετρα, μετρημένη με κινεζικό πρότυπο, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει με βάση τις ευρωπαϊκές μετρήσεις WLTP.

Σχεδίαση και διαστάσεις
Από απόσταση θυμίζει οριακά κάτι από JLR, όμως από κοντά η εμφάνιση παραπέμπει περισσότερο σε έναν πιο «αμερικανικό» χαρακτήρα, με στοιχεία που θυμίζουν Ford Bronco. Το μήκος του φτάνει τα 4,9 μέτρα, το πλάτος περίπου τα 2 μέτρα και το ύψος αγγίζει τα 3 μέτρα. Το εσωτερικό είναι ξεκάθαρα τεχνολογικό, με μια κεντρική οθόνη 15,6 ιντσών να κυριαρχεί στο ταμπλό και να συγκεντρώνει τις περισσότερες λειτουργίες. Οι χώροι είναι άνετοι τόσο για τους μπροστινούς, όσο και για τους πίσω επιβάτες, με λογικά σχεδιασμένους αποθηκευτικούς χώρους.

Πρώτη δοκιμή: Στο νέο κέντρο της BYD στην Κίνα
Η πρώτη επαφή έγινε στη νέα πίστα δοκιμών της BYD στο Zhengzhou, μια εγκατάσταση που περιλαμβάνει προσομοιωμένους αμμόλοφους, δεξαμενή νερού και πλήρη διαδρομή για off road δοκιμές.

Η ειδικά σχεδιασμένη πίστα δεν είναι για υψηλές ταχύτητες, συνεπώς τα σχεδόν 700 άλογα του B5 δεν είχαν την ευκαιρία να «ξεδιπλωθούν». Παρ’ όλα αυτά, η οδήγηση από το ξεκίνημα δείχνει στιβαρή, με τη ροπή να προσφέρει άμεση ανταπόκριση, ακόμη και εκτός δρόμου.

Οι διαδοχικές επιφάνειες, από λακκούβες μέχρι τεχνητά λιθόστρωτα, δεν κατάφεραν να δυσκολέψουν ιδιαίτερα την ανάρτηση. Το αυτοκίνητο απορροφά τις ανωμαλίες αποτελεσματικά, παρότι το καθισματάκι μασάζ κάνει ό,τι μπορεί για να σε πείσει ότι αξίζει να το ενεργοποιήσεις.

Κλίσεις και σταθερότητα
Σε δοκιμές γωνίας κλίσης, το B5 κατέβηκε σταθερά και χωρίς ταλαντώσεις. Σύμφωνα με τη BYD, μπορεί να φτάσει πάνω από 30 μοίρες πριν ανατραπεί, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ακολούθησε κατάβαση σκάλας σε στιλ Χόλιγουντ, όπου το SUV κατέβηκε ελεγχόμενα και χωρίς σπασμωδικές κινήσεις.

Λειτουργία crawl και υποβοήθηση μέσω καμερών
Η ανηφόρα δοκιμάστηκε με τη λειτουργία crawl, η οποία ενεργοποιείται μέσω της μεγάλης οθόνης. Με ένα πάτημα, οι ρυθμίσεις αλλάζουν και το όχημα εμφανίζεται στην οθόνη μέσα από ένα εντυπωσιακό ψηφιακό εφέ. Αφήνοντας πεντάλ γκαζιού και φρένου, το B5 ανέβηκε με αυτοπεποίθηση, ως την κορυφή της πλαγιάς.


Οι κάμερες περιμετρικά προσφέρουν πανοραμική θέα από ψηλά, αλλά και εικόνα κάτω από τον κινητήρα, ώστε ο οδηγός να γνωρίζει πάντα τι υπάρχει από κάτω. Με λίγα λόγια, δύσκολα θα επιστρέψεις σπίτι με γρατζουνιές από εμπόδια που δεν είδες.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.

