DS No8 2025: Η μεγάλη επιστροφή της γαλλικής premium μάρκας με νέα στρατηγική

DS No8 2025: Η μεγάλη επιστροφή της γαλλικής premium μάρκας με νέα ταυτότητα και στρατηγική


Το 2014, σε ένα γεύμα στο Παρίσι, ο τότε διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares είχε περιγράψει ξεκάθαρα το όραμά του για τη DS: μια premium μάρκα που δεν θα προσπαθούσε να μιμηθεί τους Γερμανούς ανταγωνιστές, αλλά θα στηριζόταν στη γαλλική κομψότητα, την αισθητική και τον ιδιαίτερο τρόπο ζωής. «Η DS θέλει να εκφράσει τη γαλλική φινέτσα με έναν μοντέρνο τρόπο. Αυτό είναι το στοιχείο που μας διαφοροποιεί», είχε τονίσει. Ο Tavares είχε διαδραματίσει κομβικό ρόλο στην ανάκαμψη των Peugeot και Citroën από τα πρόθυρα της πτώχευσης και οραματίστηκε την DS ως μια αυτόνομη premium μάρκα, ικανή να προσφέρει πρωτοποριακό σχεδιασμό και κορυφαία εμπειρία εξυπηρέτησης — ένα διαφορετικό μονοπάτι, από τον συντηρητισμό των Γερμανών.


Μια κρίσιμη δεκαετία για τη DS

Φτάνοντας στο 2025, η DS έχει αλλάξει τέσσερις διευθύνοντες συμβούλους σε δέκα χρόνια. Σήμερα στο τιμόνι βρίσκεται ο Xavier Peugeot, ο οποίος αναλαμβάνει τη μάρκα σε μια περίοδο που οι ευρωπαϊκές πωλήσεις έχουν μειωθεί σημαντικά και η παρουσία σε αγορές όπως η Κίνα, έχει συρρικνωθεί δραστικά. Από το πρώτο DS 7 Crossback το 2017 μέχρι σήμερα, η μάρκα δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 50.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, γεγονός που δείχνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Παρά τις δυσκολίες, η DS προετοιμάζει μία νέα premium επίθεση. Στο επίκεντρο βρίσκεται το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό crossover No8, που πλαισιώνεται από το ανανεωμένο No4, καθώς και ένα τρίτο μοντέλο, που θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος. Η νέα ονοματολογία, εμπνευσμένη από high-end γαλλικά αρώματα, υπογραμμίζει την κατεύθυνση της μάρκας. Ο Xavier Peugeot, μιλά για «δυναμική αναγέννηση» και τρία νέα λανσαρίσματα σε μόλις 18 μήνες, τονίζοντας ότι το 2024 και το 2025 αποτελούν μεταβατικά έτη. Η Stellantis, με 14 συνολικά μάρκες στο χαρτοφυλάκιό της, δυσκολεύεται να δώσει προτεραιότητα στη DS, όμως ο Peugeot επιμένει: «Η DS είναι κερδοφόρα και η συνέχιση της λειτουργίας της δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση».

DS No8 2025: Η μεγάλη επιστροφή της γαλλικής premium μάρκας με νέα ταυτότητα και στρατηγική
Το νέο DS No8: η ναυαρχίδα της αλλαγής

Το No8 είναι το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο της DS από το 2021 και αποτελεί σημείο καμπής. Σε αντίθεση με τις πρώτες κυκλοφορίες της μάρκας, που συχνά υστερούσαν σε ποιότητα και χαρακτήρα, το No8 παρουσιάζει μια εντελώς νέα ταυτότητα: φωτιζόμενη μάσκα, τολμηρές γραμμές, μοντέρνες επιφάνειες και κεκλιμένη οροφή. Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από κορυφαία αίσθηση, ενώ η άνεση οδήγησης, παραμένει βασικό στοιχείο της DS. Η μάρκα υπήρξε από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης, με συμμετοχή στη Formula E και ένα ξεκάθαρο πλάνο, για πλήρη ηλεκτρική γκάμα. Το No8 αναμένεται να προσφέρει από τις μεγαλύτερες αυτονομίες στην κατηγορία του, ενισχύοντας τον ρόλο του ως μοντέλο-βιτρίνα.

DS No8 2025: Η μεγάλη επιστροφή της γαλλικής premium μάρκας με νέα ταυτότητα και στρατηγική
Το στοίχημα της αναγνωρισιμότητας

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια της DS, είναι η περιορισμένη παρουσία στους δρόμους, γεγονός που επηρεάζει την αυθόρμητη αναγνωρισιμότητα από το κοινό. Ο επικεφαλής του Ηνωμένου Βασιλείου, Jules Tilstone, αναγνωρίζει ότι η μάρκα πρέπει να εισέλθει στις «shortlists» των αγοραστών, κάτι που απαιτεί χρόνο, επιθετική εμπορική πολιτική και ενίσχυση των μεταπωλητικών αξιών. Παρά τις προκλήσεις, η DS θεωρεί ότι το νέο No8, με τα ισχυρά χαρακτηριστικά και την τεχνολογική υπεροχή, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των αντιπροσώπων και των επενδυτών.

DS No8 2025: Η μεγάλη επιστροφή της γαλλικής premium μάρκας με νέα ταυτότητα και στρατηγική
Γιατί η Cupra πέτυχε εκεί όπου η DS δυσκολεύεται

Εντυπωσιακό είναι το παράδειγμα της Cupra. Το 2020 βρισκόταν πίσω από τη DS σε πωλήσεις, αλλά τέσσερα χρόνια αργότερα, σημείωσε εκθετική άνοδο. Η επιτυχία της αποδίδεται στη σωστή τοποθέτηση προϊόντων — κυρίως σε δημοφιλή μεσαίου μεγέθους SUV— στον δυναμικό σχεδιασμό και στη δημιουργία ενός ολόκληρου lifestyle οικοσυστήματος γύρω από τη μάρκα. Η Cupra απευθύνθηκε σε νεανικό κοινό και δημιούργησε φανατική «φυλή», αξιοποιώντας συνεργασίες με αθλητικούς και πολιτιστικούς φορείς. Αντιθέτως, η DS, με αμιγώς premium προσέγγιση και μοντέλα προσανατολισμένα σε πιο κλασικό κοινό, δυσκολεύτηκε να αποκτήσει την ίδια απήχηση.

Το μέλλον

Ο Xavier Peugeot θέτει ως στόχο το ελάχιστο επίπεδο πωλήσεων, να φτάσει τα καλύτερα ιστορικά επίπεδα της μάρκας και να χτίσει σταθερά πάνω σε αυτά. Θεωρεί ότι η DS χρειάζεται ορίζοντα 20-30 ετών για να εδραιωθεί πραγματικά στην premium αγορά — ωστόσο αναγνωρίζει ότι τα επόμενα τρία χρόνια, θα είναι καθοριστικά για τη μελλοντική της πορεία.

Πηγή: autoexpress.co.uk

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων