E.E.: Συμφωνία για μείωση εκπομπών ρύπων κατά 90% έως το 2040 – Πώς επηρεάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία – motorone.gr

Google News icon


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Τρίτης, 9 Δεκεμβρίου, έναν νέο δεσμευτικό στόχο για την προστασία του περιβάλλοντος, που προβλέπει μείωση των εκπομπών αερίων τα οποία προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου κατά 90% ως το 2040 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, με το 5% να προέρχεται από πιστώσεις αντιστάθμισης των εκπομπών CO2.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως όλες οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων κατά 85%, αγοράζοντας πιστώσεις από τρίτες χώρες που θα μειώσουν τις εκπομπές τους για λογαριασμό της Ε.Ε.

Η απόφαση αυτή αποτελεί μέρος της ατζέντας αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία μεταξύ άλλων, προέβλεπε μείωση εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα έως και κατά 100% μέχρι το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Πριν μερικές μέρες, η Επιτροπή αποφάσισε να στηρίξει την παραγωγή θερμικών κινητήριων συνόλων, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπως τα βιοκαύσιμα ή το υδρογόνο.

Ένα σχετικό παράδειγμα είναι το HVO100, το οποίο παράγεται εξ ολοκλήρου από υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο που προέρχεται από φυτικά έλαια και ζωικά λίπη. Η BMW ήδη τροφοδοτεί τα αυτοκίνητα diesel που κατασκευάζονται στη Γερμανία με HVO100, το οποίο, σύμφωνα με έρευνες, μειώνει τις εκπομπές κατά 90% σε σύγκριση με το κανονικό πετρέλαιο κίνησης.

Η Porsche είναι μια ακόμη εταιρεία που πειραματίζεται με την ανάπτυξη βιώσιμων, συνθετικών καυσίμων, τα οποία θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν κινητήρες εσωτερικής καύσης χωρίς επιπρόσθετη επιβάρυνση στον πλανήτη. Μάλιστα συνεργάζεται μαζί με άλλες εταιρείες σε μια πιλοτική μονάδα παραγωγής συνθετικού καυσίμου στη Χιλή. Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να δείξει ότι το νέο καύσιμο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές ρύπων σε όλα τα αυτοκίνητα έως και 90%, χωρίς αλλαγές στο δίκτυο ανεφοδιασμού.

Καθώς η παραγωγή συνθετικών καυσίμων αξιοποιεί, σε πολλές περιπτώσεις, το CO2 που βρίσκεται στην ατμόσφαιρα, είναι πολύ πιθανό η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης να στραφεί στην εξέλιξη και την παραγωγή νέων, «ουδέτερων» περιβαλλοντικά καυσίμων, τα οποία θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την βαριά βιομηχανία.

Μέσα στον Νοέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στήριξε τη δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, που με την σειρά του θα ευνοήσει την ανάπτυξη μιας καινούργιας κατηγορίας «mini» αυτοκινήτων, αντίστοιχη με αυτή των «kei cars» στην Ιαπωνία. Προς το παρόν όμως δεν υπάρχει σαφής προσδιορισμός για τους περιορισμούς στις διαστάσεις ή τα αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα. 

Τα νέα μέτρα της Ε.Ε. θα παρουσιαστούν αναλυτικά και σε πλήρη έκταση αργότερα μέσα στον Δεκέμβριο.

 

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων