ERC-Ράλλυ Κροατίας: Πρωταθλητής ο Miko Marczyk

FIA European Rally Championship 2025 Stop 08 Zagreb, Croatia


Ο 29χρονος Πολωνός Miko Marczyk μαζί με τον συνοδηγό του Szymon Gospodarczyk κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA για το 2025 μετά από μια συναρπαστική τριπλή μάχη για τον τίτλο στο φινάλε της σεζόν, το Ράλλυ Κροατίας.

Οδηγώντας ένα Skoda Fabia RS Rally2 και ελαστικά Michelin, o Marczyk (Πρωταθλητής Πολωνίας στα Ράλλυ το 2019 και το 2021), πήρε τον τίτλο από τον νικητή του Ράλλυ Κροατίας, τον Ιρλανδό Jon Armstrong (Ford Fiesta Mk II), τερματίζοντας στην 3η θέση, πίσω από τον πολύπειρο Νορβηγό Mads Ostberg, ο οποίος συμμετείχε στο 300ό του ράλλυ με ένα Citroen C3.

Ο τρίτος διεκδικητής του τίτλου, ο Ιταλός Andrea Mabellini (Skoda Fabia RS), είχε ατύχημα στην 4η ειδική διαδρομή του αγώνα το Σάββατο. Ο Marczyk γίνεται ο πρώτος Πολωνός πρωταθλητής του ERC από τότε που ο Kajetan Kajetanowicz κατέκτησε τρεις συνεχόμενους τίτλους μεταξύ 2015 και 2017.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Η εξασφάλιση του τίτλου δεν ήταν καθόλου εύκολη για τον Marczyk, ο οποίος αρχικά δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό στις χαμηλής πρόσφυσης ασφάλτινες ειδικές διαδρομές του Σαββάτου που διεξήχθησαν σε ξηρές συνθήκες, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε πρώτος. Όταν έχασε τα φρένα σε μία στροφή στην ΕΔ3 έπεσε στην 7η θέση, πίσω από τους δύο αντιπάλους του για τον τίτλο, Armstrong και Mabellini.

Ωστόσο, η μάχη για τον τίτλο γύρισε ξανά υπέρ του Marczyk στην ΕΔ4, όταν ο Mabellini έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και προσέκρουσε σε ένα βράχο, προκαλώντας διαρροή λαδιού. Το ατύχημα τερμάτισε επιτόπου τον αγώνα για τον Ιταλό και εξανέμισε τις ελπίδες του για τον τίτλο. Αυτό βοήθησε τον Marczyk να ανέβει στην 6η θέση στο τέλος του Σαββάτου, αν και βρισκόταν 1 λεπτό και 22 δευτερόλεπτα πίσω από τον επικεφαλής Armstrong.

Η καταρρακτώδης βροχή προσέθεσε μια επιπλέον δυσκολία για τα πληρώματα την Κυριακή. Ωστόσο, οι ολισθηροί δρόμοι φάνηκαν να ταιριάζουν στον Marczyk, ο οποίος εξασφάλισε νίκες στις ΕΔ7 και ΕΔ9 και ανέβηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, καθώς αρκετοί αντίπαλοί του αντιμετώπισαν προβλήματα. Με έξυπνη οδήγηση στην Power Stage, που ήταν καθοριστική για το ράλλυ, εξασφάλισε την 3η θέση και τον τίτλο με 6 βαθμούς διαφορά από τον Armstrong.

Μόλις τον περασμένο μήνα, ο Armstrong κέρδισε για πρώτη φορά σε αγώνα του ERC στο Ράλλυ Ουαλίας και κυριάρχησε στο Ράλλυ Κροατίας από την αρχή μέχρι το τέλος, μαζί με τον συνοδηγό του Shane Byrne. Ξεκινώντας πέμπτος στο δρόμο το Σάββατο, ο Armstrong ενίσχυσε τις αμυδρές ελπίδες του για τον τίτλο, επικρατώντας σε 5 από τις 6 ειδικές διαδρομές του Σαββάτου. Έφτασε να έχει προβάδισμα 27,3 δευτερολέπτων έναντι του νικητή του WRC2, Robert Virves.

Ο Εσθονός Virves, που αγωνιζόταν με Skoda Fabia RS εξοπλισμένο με ελαστικά Hankook, απείλησε για λίγο να διεκδικήσει την πρωτοπορία, καθώς μείωσε το προβάδισμα του Armstrong στα 12,7 δευτερόλεπτα μετά την ΕΔ4, όπου ο Armstrong υπέστη απώλεια πίεσης ελαστικού. Ο Armstrong όμως αντέδρασε και αύξησε τη διαφορά του οδηγώντας το Ford Fiesta Rally2 της M-Sport Ford World Rally Team.

Η βροχή της Κυριακής δεν κατάφερε να σταματήσει την πορεία του Armstrong, καθώς ο Ιρλανδός οδήγησε χωρίς λάθη στις τέσσερις τελευταίες ειδικές διαδρομές και κέρδισε την Power Stage, κατακτώντας μια εντυπωσιακή νίκη με 45,7 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Mads Οstberg. Ο οδηγός της Motorsport Ireland Rally Academy ολοκλήρωσε τη σεζόν στη 2η θέση της βαθμολογίας.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων