F1: Εθελοτυφλώντας, η Red Bull πλήττει τον εαυτό της

Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Ο Max Verstappen ήταν εκνευρισμένος μετά το Grand Prix Σαουδικής Αραβίας διότι νόμιζε ότι είχε αδικηθεί, παρότι είχε άδικο. Έτσι άλλωστε είναι φτιαγμένος, να πιστεύει ότι έχει πάντα δίκιο. Είναι μέρος του χαρακτήρα που τον κάνει τόσο δυνατό, που του έχει χαρίσει 4 τίτλους στη Formula 1, καθώς αρνείται να ηττηθεί. Αλλά χρειάζεται γύρω του και μία ισορροπημένη ομάδα που θα έχει ψύχραιμους παρατηρητές. Αποστασιοποιημένους από το συναισθηματισμό των χρωμάτων της ομάδας για την οποία εργάζονται, που θα έχουν τη δυνατότητα να δουν τα πράγματα αμερόληπτα από το pit wall.
Μέχρι πέρυσι, ο άνθρωπος αυτός για τη Red Bull ήταν ο Jonathan Wheatley, ο οποίος ουσιαστικά διαχειριζόταν τη λειτουργία της αγωνιστικής ομάδας στην πίστα και αποτελεί από τις αρχές Απριλίου τον επικεφαλής της ομάδας της Sauber. O ίδιος o Wheatley, δήλωσε για το περιστατικό της 1ης στροφής στη Jeddah μεταξύ Max Verstappen και Oscar Piastri: «Ω, ξέρω ποιες ήταν οι σκέψεις μου (γελώντας). Εγώ θα είχα κάνει κάτι διαφορετικό, ή θα συμβούλευα κάτι διαφορετικά».
Διότι ο Wheatley, είδε αυτό που είδε και όλος ο υπόλοιπος κόσμος, πέραν από τους die-hard φανατικούς οπαδούς του Ολλανδού, και αυτό που ενδόμυχα γνώριζε και ο ίδιος από τα πρώτα μέτρα στην εκκίνηση: ότι η 1η στροφή ήταν του Piastri. O Verstappen άφησε τα φρένα για να φτάσει πιο κοντά στη McLaren στην κορυφή της στροφής (όπως κάνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις), και στη συνέχεια σανίδωσε το γκάζι για να εκμεταλλευτεί την παράκαμψη του chicane και να αποκτήσει προβάδισμα 1+ δλ. επί του Piastri.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Side-by-side off the start between the leading duo! 😲🤏#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/DRk10T84aC
— Formula 1 (@F1) April 21, 2025
Από την πλευρά του, ο Αυστραλός έκανε ακριβώς αυτό που θα έκανε και ο Verstappen στη θέση του: εξάντλησε τα όρια της πίστας, για να μην αφήσει χώρο στη Red Bull. Αν ο Verstappen βρισκόταν στο cockpit της McLaren, θα ήταν ο πρώτος που θα κατηγορούσε το… alter ego του ότι τον προσπέρασε βγαίνοντας εκτός πίστας.
Ας το θέσουμε διαφορετικά: αν υπήρχε τοίχος αντί για ασφαλτοστρωμένος χώρος διαφυγής στην εξωτερική της 1ης στροφής, ο Verstappen πολύ απλά θα είχε στρίψει πίσω από τον Piastri, και δεν θα είχε επιχειρήσει την κίνηση που έκανε εντέλει, γνωρίζοντας ότι μπορεί να ευθυγραμμίσει το chicane πολύ εύκολα.
Επίσης, γνωρίζει ότι το περιστατικό της 1ης στροφής συνέβη λόγω της εκκίνησης που είχε, με υπερβολικό σπινάρισμα στα αρχικά μέτρα, ενώ αντιθέτως ο Piastri είχε μία από τις καλύτερες εκκινήσεις στο grid. Από την πλευρά της, η Red Bull είτε εθελοτυφλεί ή απλά δεν έχει τα «κότσια» να του αντιτεθεί και τον ακολουθεί ακυβέρνητη στην πλάνη ενός υπερεγωισμού, ο οποίος είναι πολύ συχνά αποτελεσματικός, αλλά όχι πάντα.
Όπως και να έχει, η Red Bull δείχνει σημάδια έλλειψης ηγεσίας και… αίσθησης της πραγματικότητας ή παίζει το παιχνίδι των εντυπώσεων. O Verstappen χειρίστηκε πολύ έξυπνα την κατάσταση τις μετέπειτα συνεντεύξεις, δηλώνοντας ότι δεν μπορεί να εκφράσει ελεύθερα την άποψή του, λόγω των πιο αυστηρών ποινών της FIA υπό τη… δικτατορία του Mohammed Ben Sulayem, για οποιαδήποτε δήλωση η οποία φέρεται εναντίον της Διεθνούς Ομοσπονδίας και των αποφάσεών της.
Ωστόσο, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για τον επικεφαλής της ομάδας του, Christian Horner, ο οποίος εμφανίστηκε ενώπιον των δημοσιογράφων του γραπτού Τύπου με ένα εκτυπωμένο screenshot από την onboard κάμερα της Red Bull του Verstappen, σταματημένο σε καρέ όπου ο Ολλανδός, έχοντας ήδη αφήσει τα φρένα, βρισκόταν -πλέον- μερικά εκατοστά εμπρός από τη McLaren. Έτσι, ο Horner προσπαθούσε να υποστηρίξει μία άποψη που δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσει να… βαστήξει σε ανθρώπους που παρακολουθούν αγώνες επί χρόνια.
Αυτό δείχνει ότι η ηγεσία της ομάδας είτε αδυνατεί, είτε δεν θέλει να δει την πραγματικότητα ή προσπαθεί να δημιουργήσει τη δική της. Με αυτή την τακτική, στη Jeddah, ίσως έβλαψε τις πιθανότητές της να διεκδικήσει τη νίκη. Όταν ανακοινώθηκε ότι οι αγωνοδίκες θα ερευνούσαν το περιστατικό, η Red Bull θα έπρεπε να έχει… μυριστεί ότι ακολουθεί ποινή. Αν είχε πει στον Verstappen να παραχωρήσει τη θέση του, ίσως είχε τη δυνατότητα να αντεπιτεθεί με undercut στα pit stop. Αλλά με την ποινή, δεν είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη.
Μάλιστα, οι αγωνοδίκες ήταν πιο επιεικείς, και επέλεξαν την ποινή 5 δλ. αντί για 10 δλ., διότι επρόκειτο για περιστατικό του 1ου γύρου. Παρά ταύτα, αναφερόμενος στην ποινή που δέχθηκε ο Verstappen, o Horner δήλωσε: «Νομίζω ότι ήταν πολύ σκληρή. Δεν παραχωρήσαμε τη θέση γιατί δεν πιστεύαμε ότι είχε κάνει κάτι κακό. Οι κανόνες μάχης έχουν συζητηθεί και ήταν μια πολύ σκληρή απόφαση».
Christian Horner had een foto en nog enkele papieren bij zich tijdens de mediasessie, om uit te leggen waarom de straf voor Max Verstappen in zijn optiek onterecht is. Zei dat ie ook nog andere onboardbeelden aan de FIA wil tonen, al noemden de stewards het een ‘slam dunk’ #F1 pic.twitter.com/qG3JzdkzVn
— Ronald Vording (@RonaldVording) April 20, 2025
Στη συνέχεια, παραδέχθηκε και τον κύριο λόγο που η Red Bull δεν ήθελε να παραχωρήσει το πλεονέκτημα της πρωτοπορίας: «Αν είχαμε παραχωρήσει τη θέση, το πρόβλημα είναι προφανώς ότι τότε τρέχεις στο διαταραγμένο αέρα και τότε κινδυνεύεις με τον George (Russell), οπότε το καλύτερο που είχαμε να κάνουμε ήταν σε εκείνο το σημείο να πάρουμε την ποινή, να κατεβάσουμε το κεφάλι και να συνεχίσουμε».
«Χωρίς την ποινή των 5 δευτερολέπτων σήμερα θα ήταν μια νίκη. Αλλά πάντα θα υπάρχει διαφορά απόψεων για μια πολύ οριακή απόφαση όπως αυτή. Όταν το κοιτάτε αυτό (δείχνοντας το screenshot), δεν μπορώ να καταλάβω πώς κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα. Ο Max δεν μπορεί απλά να εξαφανιστεί αυτή τη στιγμή, οπότε ίσως αυτοί οι κανόνες χρειάζονται επανεξέταση. Δεν ξέρω τι συνέβη στη φιλοσοφία να τους αφήνουν να αγωνίζονται στον πρώτο γύρο. Αυτό απλά φάνηκε να έχει εγκαταλειφθεί».
Το «αγωνίζονται» όμως δεν σημαίνει ότι προπερνούν εκτός πίστας. Επίσης, το γεγονός ότι η Red Bull δεν ήταν διατεθειμένη να υποβάλει ένσταση για την απόφαση των αγωνοδικών δείχνει ότι η ομάδα δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να κερδίσει την υπόθεση. Στην πρώτη στροφή, ο Piastri έκανε αυτό που ο Lando Norris δεν κατάφερε ποτέ πέρυσι εναντίον του Verstappen: «κέρασε» τον Ολλανδό ένα ποτήρι από το ίδιο του το «δηλητήριο» όσον αφορά τις μάχες στην πίστα.
Διότι ο Αυστραλός έχει το τσαγανό να πατήσει πόδι και κάνει τις κινήσεις του με… χειρουργική ακρίβεια. Έπειτα από την ήττα του στις κατατακτήριες δοκιμές, δεν πτοήθηκε και επικεντρώθηκε σε αυτό που είδε ως την καλύτερη ευκαιρία του: την εκκίνηση. Και την εκτέλεσε άψογα. Στην πρώτη στροφή μπορούμε να τον φανταστούμε να τραγουδάει κάτω από το κράνος του το στίχο Signed, sealed, delivered του Stevie Wonder με αυστραλιανή προφορά.
Ο Verstappen άλλωστε αναγνωρίζει ότι έχει απέναντί του έναν πολύ δυνατό αντίπαλο. Το αποκάλυψαν οι δηλώσεις του μετά τον αγώνα: «Ο κόσμος ξεχνάει λίγο ότι πέρυσι ήταν η δεύτερη χρονιά του. Τώρα είναι στην τρίτη του χρονιά και είναι πολύ σταθερός. Είναι πολύ ήρεμος στην προσέγγισή του και αυτό μου αρέσει. Φαίνεται στην πίστα. Αποδίδει όταν πρέπει, και δεν κάνει σχεδόν καθόλου λάθη».
«Αυτό είναι που χρειάζεσαι όταν θέλεις να παλέψεις για ένα Πρωτάθλημα. Και νομίζω ότι με τον Mark (Webber, μάνατζερ του Piastri) στο πλευρό του, τον βοηθάει πολύ. Είναι υπέροχο. Οι άνθρωποι μαθαίνουν από την ίδια τους την καριέρα, αυτό είχα εγώ με τον πατέρα μου, και ο Mark συμβουλεύει τον Oscar. Στο τέλος της ημέρας όμως, ο Oscar είναι αυτός που πρέπει το φέρει εις πέρας και χρησιμοποιεί το ταλέντο του για να το κάνει αυτό και είναι υπέροχο να το βλέπεις».
Άλλωστε, ο Piastri είναι ο πρώτος οδηγός της McLaren που έχει καταφέρει να κατακτήσει 3 νίκες στους πρώτους 5 αγώνες μιας σεζόν από το 1998 και τον Mika Hakkinen. Επίσης, ήταν ενδεικτικός της αποφασιστικότητάς του ο τρόπος με τον οποίο «ξεφορτώθηκε» τη Ferrari του Lewis Hamilton έπειτα από το pit stop του, σε αντίθεση με τον team-mate του, Lando Norris, που αναγκάστηκε να προσπεράσει τρεις φορές τον συμπατριώτη του στα αρχικά στάδια του αγώνα. Είχαμε γράψει πέρυσι έπειτα από το GP Αζερμπαϊτζάν ότι ο Piastri δείχνει στόφα Πρωταθλητή. Φέτος τα επιβεβαιώνει. Ακόμα και σε ένα Σαββατοκύριακο που δεν ήταν απαραίτητα ο ταχύτερος οδηγός της McLaren, κατάφερε να αναδειχθεί νικητής.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.