F1: Η διαφορά προσέγγισης στη μάχη των αναβαθμίσεων μεταξύ Red Bull και McLaren
H Red Bull παρουσιάστηκε στο Μεξικό με ορισμένες μικρές αναβαθμίσεις στα πλαϊνά άκρα και το εμπρός μέρος του δαπέδου της RB21, οι οποίες πλαισίωσαν τις αλλαγές στο αμάξωμα (κάλυμμα κινητήρα), για τον 20% πιο αραιό αέρα στο μεγάλο υψόμετρο του Μεξικού, καθώς η αυστριακή ομάδα συνεχίζει να πιέζει στη μάχη για τον τίτλο οδηγών με τον Max Verstappen φέτος στη Formula 1.
Βέβαια, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις «αφορούσαν κυρίως την απόδοση της ψύξης, λόγω πιο λεπτού αέρα». Όταν του επισημάνθηκαν οι αναβαθμίσεις στο δάπεδο, ο 82χρονος Αυστριακός επεσήμανε: «Ναι, αλλά όλα αυτά σχετίζονται μεταξύ τους. Είναι μέρος του ίδιου πακέτου με τις τροποποιήσεις ψύξης».
O Paul Monaghan, επικεφαλής μηχανολόγος της Red Bull, δήλωσε ότι μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες μικρές αναβαθμίσεις: «Μπορεί να υπάρχουν 1-2 μικρά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε αν διαπιστώσουμε ότι μπορούμε να τα προσαρμόσουμε».
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
👀 Red Bull has brought an upgraded floor to F1’s Mexican GP, potentially a boost for Max Verstappen’s title bid.
A look at the old versus new floor: pic.twitter.com/zMkKJJfOyP
— The Race (@wearetherace) October 24, 2025
«Το στήσιμο εξελίσσεται όπως και το μονοθέσιο, και είναι ίσως πιο εύκολο να προσαρμοστεί βραχυπρόθεσμα. Το στήσιμο έχει προχωρήσει προς την κατεύθυνση που υποδείκνυαν το αμάξωμα, η γεωμετρία και τα αεροδυναμικά αποτελέσματα και απολαμβάνουμε τα οφέλη από αυτό».
«Παλαιότερα, αν γυρνούσατε πίσω, ας πούμε, στους πρώτους 3-4 αγώνες της χρονιάς, πιθανότατα δεν θα μπορούσαμε να έχουμε το μονοθέσιο που έχουμε τώρα. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι πλέον τόσο περίπλοκα και τόσο εξελιγμένα αεροδυναμικά, που αν κάνεις λάθος, το πληρώνεις πραγματικά. Όλα πρέπει να ταιριάζουν μεταξύ τους».
Από την πλευρά της, η McLaren έχει σταματήσει την εξέλιξη του μονοθεσίου της εδώ και αρκετό καιρό και δεν πρόκειται να παρουσιάσει άλλες αναβαθμίσεις έως το τέλος της σεζόν. Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε ότι ενόψει των μεγάλων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς του 2026, αν είχε συνεχίσει την εξέλιξη της φετινής MCL39, «το πρόγραμμα για το 2026 θα είχε τεθεί σε σοβαρό κίνδυνο».
«Θέλουμε να κατακτήσουμε Πρωταθλήματα στο μέλλον. Για να το κάνουμε αυτό, πρέπει να έχουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Έχουμε σκεφτεί πολύ προσεκτικά το χρονοδιάγραμμα για τη μεταφορά όλων των πόρων μας στο 2026».
«Χρειάζονται εβδομάδες για να προσθέσουμε ένα βαθμό αεροδυναμικής απόδοσης, επειδή είχαμε χτυπήσει ταβάνι στην αεροδυναμική μας εξέλιξη. Στο αυτοκίνητο του 2026, κάθε εβδομάδα προσθέτουμε μεγάλο αεροδυναμικό φορτίο. Έτσι, με τις καλύτερες πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, πρέπει να πάρουμε μια απόφαση».
«Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε επίσης, ότι ως Πρωταθλητές, είμαστε οι πιο περιορισμένοι από τους κανονισμούς όσον αφορά την επιτρεπόμενη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD. Δεν είναι λοιπόν ότι έχουμε απεριόριστους πόρους που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Προέρχονται από την ίδια πηγή».
«Επειδή βρισκόμασταν σε φάση φθίνουσας απόδοσης, έπρεπε να είμαστε ρεαλιστές και να στρέψουμε την προσοχή μας στο 2026. Στη συνέχεια, κοιτάζουμε τη Red Bull και όταν εξετάζουμε ορισμένα από τα παράπονα που είχαν στην αρχή της σεζόν, ίσως είχαν περισσότερο περιθώριο για αποτελεσματική εξέλιξη, εστιάζοντας στο 2025, και ίσως είναι πιο ευχαριστημένοι να εγκαταλείψουν λίγο το 2026».
Ωστόσο, ο Helmut Marko, διέψευσε τους ισχυρισμούς του Andrea Stella, απαντώντας: «Ήταν η ίδια ιστορία το 2021. Ο Toto (Wolff, επικεφαλής της Mercedes) ανησυχούσε πολύ ότι δεν θα ήμασταν ανταγωνιστικοί το 2022. Είναι μέρος της φιλοσοφίας μας ότι, όποτε αλλάζουν οι κανόνες, εργαζόμαστε όσο μπορούμε για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί».
«Αυτό ίσχυε και για τις τρεις τελευταίες αλλαγές, όταν τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί. Οπότε, αν δεν έχουν τίποτα άλλο να ανησυχούν, τότε εντάξει», είπε γελώντας. «Ξέρουμε τι κάνουμε. Χρειάζεται ένα ακριβές σχέδιο και πολύ πειθαρχημένους ανθρώπους, τους οποίους έχουμε. Επομένως, δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει κάποιο μειονέκτημα για το 2026», κατέληξε ο Marko.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




