F1: Η Ferrari υστερεί τα Σάββατα, θα φέρει αναβαθμίσεις στην Imola

Στο Grand Prix Σαουδικής Αραβίας, ο Charles Leclerc σημείωσε το πρώτο βάθρο της Ferrari στη φετινή σεζόν της Formula 1, ακολουθώντας επιτυχώς μία έξυπνη στρατηγική. Αυτή έδειξε τις δυνατότητες του ιταλικού μονοθεσίου στη Jeddah όσον αφορά το ρυθμό αγώνα. Όταν βρέθηκε σε καθαρή πίστα, ο Leclerc είχε τη δυνατότητα να επαναφέρει τα εμπρός ελαστικά του και να επεκτείνει το πρώτο του stint έως τον 29ο γύρο.
Στη συνέχεια, ο Leclerc είχε αρκετά καλό ρυθμό με τη μέση γόμα για να διατηρήσει σε απόσταση ασφαλείας τον Lando Norris, που είχε εκκινήσει με τη σκληρή. Η στρατηγική του Βρετανού θα λειτουργούσε καλύτερα αν είχε παραμείνει στην πίστα 4-5 γύρους παραπάνω για να έχει μεγαλύτερο πλεονέκτημα απόδοσης με πιο φρέσκα ελαστικά επί του Leclerc στους τελευταίους γύρους, τα οποία θα μπορούσε να πιέσει περισσότερο.
Ωστόσο, ο Oscar Piastri είχε αρχίσει να πλησιάζει στην πίστα τον team-mate του και να νιώθει την αρνητική επιρροή του διαταραγμένου αέρα της άλλης McLaren. Για να απομακρύνει το «εμπόδιο» από το διάβα του Αυστραλού και να μην διακινδυνεύσει τη νίκη, η McLaren κάλεσε άμεσα τον Norris στα pits στον 34ο γύρο και ο Βρετανός δεν κατάφερε να πλησιάσει πιο κοντά από τα 1,2 δλ. τον Leclerc έως την καρό σημαία.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρά το βάθρο, το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ferrari παραμένει η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου η SF-25 δεν παράγει αρκετό αεροδυναμικό φορτίο και υπολείπεται σε πρόσφυση σε σύγκριση με τα μονοθέσια των υπόλοιπων κορυφαίων ομάδων. Η καλή απόδοση στη Jeddah όφειλε πολλά και στη στρατηγική που επέτρεψε στον Leclerc να βρεθεί σε καθαρό αέρα.
Η Ferrari δεν έχει παρατήσει ακόμα τη φετινή σεζόν και αναμένεται να φέρει αναβαθμίσεις στην Imola, δηλαδή τον μεθεπόμενο αγώνα. Ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, δήλωσε μετά τον αγώνα στη Σαουδική Αραβία: «Είναι σαφές ότι αν δεν ήμασταν ένα ή δύο βήματα μπροστά την Κυριακή, αυτό οφείλεται στις κατατακτήριες δοκιμές. Στον αγώνα, ο ρυθμός μας ήταν πολύ ανταγωνιστικός».
«Ο Charles ήταν πολύ δυνατός. Διαχειρίστηκε καλά τα ελαστικά στους πρώτους 10 γύρους, επειδή βρισκόταν σε διαταραγμένο αέρα και ήξερε ότι έπρεπε να παρατείνει το stint. Στη συνέχεια, με τα σκληρά ελαστικά, έφτασε στο ρυθμό των McLaren. Αλλά όπως είπαμε, πρέπει να βελτιωθούμε στις κατατακτήριες δοκιμές να έχουμε περισσότερη συνοχή σε όλο το Σαββατοκύριακο και να εκκινούμε από καλύτερες θέσεις».
«Νομίζω ότι είναι λάθος να σκεφτόμαστε το Πρωτάθλημα τώρα. Πρέπει να κάνουμε αυτό που κάναμε πέρυσι, να πηγαίνουμε αγώνα με αγώνα για να βελτιωθούμε. Τώρα σκεφτόμαστε το Μαϊάμι. Ξέρουμε ότι το μονοθέσιο έχει αδυναμίες, αυτό είναι ξεκάθαρο. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς στην ανάλυσή μας. Έχουμε μια αρκετά ξεκάθαρη ιδέα τι πρέπει να κάνουμε. Το Μαϊάμι θα είναι δύσκολο, είναι ένα Σαββατοκύριακο με σπριντ, οπότε θα έχουμε μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Πιθανότατα, θα φέρουμε αναβαθμίσεις στην Imola».
O Vasseur δήλωσε ότι δεν είναι πεπεισμένος ότι η συμπεριφορά της SF-25 αποτελεί τη ρίζα των προβλημάτων της Ferrari: «Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό είναι πραγματικά το πρόβλημα, διότι είχαμε συνοχή σε όλους τους τύπους στροφών. Στις κατατακτήριες δοκιμές δυσκολευτήκαμε πολύ στις στροφές 1 και 2, αλλά στον αγώνα ήμασταν οι ταχύτεροι εκεί».
«Πρέπει να μιλήσουμε με τους οδηγούς μας για να καταλάβουμε τι άλλαξε μεταξύ των δύο ημερών. Ειλικρινά, ο ρυθμός ήταν ισχυρός σε όλη τη διάρκεια του γύρου. Η προετοιμασία και η διαχείριση των ελαστικών παίζουν επίσης ρόλο στις δυσκολίες κατά τη διάρκεια των γύρων στις κατατακτήριες».
«Πάντα πρόκειται για έναν συνδυασμό παραγόντων, όχι μόνο για ένα πράγμα. Όταν απέχεις 3 δέκατα, δεν είναι μόνο ένα θέμα, είναι μια σειρά πραγμάτων. Η απόδοση προέρχεται από διάφορα στοιχεία και πρέπει να κυνηγήσουμε κάθε εκατοστό του δευτερολέπτου σε κάθε τομέα, όπως κάναμε και πέρυσι. Ήμασταν πολύ μακριά και στην αρχή της προηγούμενης σεζόν, αλλά καταφέραμε να ανακάμψουμε. Αυτό το βάθρο θα μας βοηθήσει να προχωρήσουμε μπροστά».
Από την πλευρά του, ο Charles Leclerc δήλωσε: «Πρέπει να δουλέψουμε ως ομάδα για να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε και να βελτιωνόμαστε. Έχουμε αδυναμίες, ειδικά στην απόδοση σε έναν γρήγορο γύρο, ενώ στον αγώνα τείνουμε να είμαστε πιο δυνατοί. Αυτό που μας λείπει αυτή τη στιγμή είναι η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά τα Σάββατα».
«Νομίζω ότι προέρχεται λίγο από την έλλειψη αεροδυναμικού φορτίου σε σύγκριση με τις Red Bull, McLaren ή Mercedes. Έχουμε όμως ένα δυνατό σημείο, είναι η καταπόνηση των ελαστικών, η οποία είδαμε και σήμερα ότι ήταν πολύ καλή. Αλλά στις κατατακτήριες δοκιμές, προς το παρόν δεν μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο και εκεί χάνουμε το Σαββατοκύριακο».
«Ωστόσο, υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία πρέπει να είμαι χαρούμενος: εδώ και πολλά Σαββατοκύριακα έχω βρει κάτι που νομίζω ότι έχει ξεκλειδώσει και θα ξεκλειδώσει υψηλές επιδόσεις από εμένα. Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ένιωθα τόσο άνετα όσο τώρα στο μονοθέσιο, αλλά δυστυχώς πρέπει να βρούμε λίγο περισσότερη συνολική απόδοση».
«Νομίζω ότι είμαστε κοντά σε ρυθμό αγώνα. Νομίζω ότι ο καθαρός αέρας υπαγορεύει λίγο ποιος θα νικήσει τον αγώνα. Αυτό συμβαίνει πάντα. Ίσως φέτος λίγο περισσότερο από άλλες χρονιές. Και προφανώς όταν συμβαίνει αυτό, οι κατατακτήριες δοκιμές είναι πιο σημαντικές. Αλλά δυστυχώς, εδώ και δύο χρόνια, δυσκολευόμαστε στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό το Σαββατοκύριακο το πρόβλημα δεν είναι πάντα το ίδιο».
«Αυτή τη φορά ήταν 4 δέκατα στις τρεις πρώτες στροφές. Στον υπόλοιπο γύρο, ήμασταν γρήγοροι. Και στον αγώνα, στην πραγματικότητα το πρώτο sector ήταν ίσως το καλύτερο που είχαμε. Οπότε πρέπει να το εξετάσουμε αυτό. Προφανώς, υπάρχουν απαντήσεις σε αυτό που κάνουμε και σαφώς κάτι κάνουμε λάθος».
«Πρέπει να το βρούμε. Δεν μπορούμε να χάσουμε πολλούς αγώνες πριν το βρούμε, διότι βρισκόμαστε 50 βαθμούς πίσω στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Δεν το κοιτάμε πολύ, αλλά 50 βαθμοί είναι ένας μεγάλος αριθμός. Δεν θέλω να χάσω περισσότερους βαθμούς στους επόμενους αγώνες».
«Μπορούμε να τους φτάσουμε αν ακολουθούν αναβαθμίσεις, σίγουρα θα υπάρξει επίσης ένα σημαντικό στάδιο στην Ισπανία όπου θα αλλάξει η εμπρός αεροτομή, οπότε θα περιμένουμε να δούμε πώς θα είμαστε μετά από αυτό. Αυτή θα είναι μια σημαντική στιγμή για το υπόλοιπο της σεζόν. Πριν από αυτό, κατά τη γνώμη μου, θα είναι δύσκολο να μειώσουμε τη διαφορά».
Για την απόδοση του Lewis Hamilton, που τερμάτισε 6ος, ο Vasseur δήλωσε: «Ήταν πιο δύσκολο για αυτόν, τερμάτισε 30 δευτερόλεπτα πίσω από τον Charles. Πάλεψε στο τέλος. Το δεύτερο stint του ήταν αξιοπρεπές, αλλά είχε πρόβλημα στο διαταραγμένο αέρα. Βιώνει πάρα πολλά σκαμπανεβάσματα, τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα. Πρέπει να είμαστε πιο συνεπείς και να κάνουμε καλύτερη δουλειά ακόμα και στο FP3, για να προετοιμαστούμε για τις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό είναι το κύριο ζήτημα. Πρέπει να είμαστε καλοί σε κάθε διαδικασία όχι μόνο στον αγώνα ή στις κατατακτήριες δοκιμές».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.