F1: Κρίσιμη η σημερινή συνάντηση της FIA με τους κατασκευαστές κινητήρων – motorone.gr
Στη σημερινή συνάντηση της FIA με εκπρόσωπους των πέντε κατασκευαστών μονάδων ισχύος της Formula 1, η Διεθνής Ομοσπονδία θα προσπαθήσει να βρει έναν συμβιβασμό για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει όσον αφορά το ανώτατο όριο σχέσης συμπίεσης του μίγματος αέρα/καυσίμου στο θάλαμο καύσης των turbo V6 κινητήρων που προετοιμάζουν οι Mercedes High Performance Powertrains (HPP) και Red Bull Ford Powertrains για το 2026.
Για τις μονάδες ισχύος του 2026, η FIA έχει κατεβάσει το ανώτατο σχέσης συμπίεσης από 18:1 σε 16:1, ώστε οι νέοι κατασκευαστές να έχουν καλύτερες πιθανότητες εναντίον των πολύ πιο πεπειραμένων υφιστάμενων αντιπάλων τους. Ωστόσο, η μέτρηση για τον εντοπισμό της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς διεξάγεται όταν ο κινητήρας είναι κρύος.
Φαίνεται ότι η Mercedes εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι οι μετρήσεις γίνονται με κρύο κινητήρα. Με τη χρήση ειδικών υλικών που διαστέλλονται στις υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα, η Mercedes -πρωτίστως- κατάφερε να αυξήσει τη σχέση συμπίεσης πέραν του επιτρεπτού ορίου ενώ ο V6 βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία στην πίστα, παραμένοντας εντός του ορίου για τις μετρήσεις της FIA.
]]>
ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιταλικής Corriere della Sera, πριν από περίπου 7 μήνες, ένας μηχανολόγος που πήρε μεταγραφή από τη Mercedes HPP στη Red Bull Ford Powertrains, ανέφερε το μυστικό στους νέους συναδέλφους του και ξεκίνησαν την προσπάθεια να αναπαράγουν αυτή τη λύση.
Οι υπόλοιποι τρεις κατασκευαστές, Honda, Ferrari και Audi, απευθύνθηκαν στη FIA, ζητώντας άμεσες αποσαφηνίσεις ώστε να μάθουν αν ο σχεδιασμός του θαλάμου καύσης της Mercedes είναι νόμιμος ή όχι. Οι κατασκευαστές αυτοί αναφέρθηκαν στο άρθρο 1.5 των τεχνικών κανονισμών, το οποίο προβλέπει ότι τα μονοθέσια πρέπει πληρούν τους κανονισμούς ανά πάσα στιγμή σε οποιαδήποτε διαδικασία ενός αγωνιστικού τριημέρου. Οπότε, η FIA έχει βρεθεί σε μία δύσκολη κατάσταση και πρέπει να βρει μία συμβιβαστική λύση.
Σύμφωνα με το ιταλικό δημοσίευμα, η Mercedes HPP μελετούσε αυτή τη λύση εδώ και ένα χρόνο. To ερώτημα είναι αν η Mercedes είναι πρόθυμη να συμβιβαστεί ή διατεθειμένη να το παλέψει. Στην πρώτη περίπτωση, ίσως η πιο εύκολη λύση θα ήταν να δεχθεί μία μικρή υποβάθμιση, η οποία θα οδηγούσε σε απώλεια ισχύος, αν και ενδεχομένως μικρότερη από τους 15 ίππους που είχαν αρχικά αναφερθεί.
Μία άλλη λύση για τη Mercedes θα ήταν να ανασχεδιάσει την κεφαλή των εμβόλων. Ωστόσο, δεδομένου του χρόνου που χρειάζεται για να συμβεί κάτι τέτοιο, είναι πιθανότατα ανέφικτο να γίνει πριν από την έναρξη της νέας σεζόν, με το GP Αυστραλίας να διεξάγεται στις 6-8 Μαρτίου. Το τί θα συμβεί με τις γερμανικές μονάδες ισχύος είναι πολύ σημαντικό, διότι η Mercedes HPP προμηθεύει 4 από τις 11 ομάδες στο grid του 2026: τις Mercedes, McLaren, Williams και Alpine.
Εάν από την άλλη η FIA αποφασίσει ότι η λύση της Mercedes είναι νόμιμη, οι υπόλοιποι κατασκευαστές είναι σίγουρο ότι δεν θα είναι καθόλου ευχαριστημένοι. Υπάρχει ο κίνδυνος ενστάσεων και διαμαρτυριών ήδη από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Ειδάλλως, θα πρέπει και αυτοί να αναπτύξουν αντίστοιχες λύσεις, προσπαθώντας να καλύψουν τη διαφορά. Οτιδήποτε και αν συμβεί πάντως, μία διαμάχη τέτοιων διαστάσεων δεν είναι ο ιδανικός τρόπος για το ξεκίνημα της νέας γενιάς μονάδων ισχύος της Formula 1.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



