F1: Το 2026 ίσως οι V6 να παράγουν έργο ακόμα και χωρίς γκάζι
Καθώς βρισκόμαστε στη χειμερινή παύση της δραστηριότητας στη Formula 1, η νέα πραγματικότητα όσον αφορά τις μονάδες ισχύος του 2026 αρχίζει να ανατέλλει. Έπειτα από τις διαμάχες για τη σχέση συμπίεσης και τον άγνωστο παράγοντα των καυσίμων, ένα από τα θέματα που συζητούνται επίσης, είναι πώς θα αντιμετωπιστεί το turbo lag (καθυστέρηση απόκρισης), μετά την κατάργηση του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα (MGU-H), που ήταν συνδεδεμένος με τον υπερσυμπιεστή του V6 κινητήρα.
Δεδομένου ότι η φτερωτή του turbo αναπτύσσει ταχύτητα από τη ροή των καυσαερίων, όταν οι οδηγοί δεν πατάνε γκάζι, ο ρυθμός περιστροφής της ελαττώνεται. Κατά συνέπεια, δεν συμπιέζεται στο ανώτερο επίπεδο ο αέρας που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης. Υπάρχει περίπτωση κάποιοι κατασκευαστές να επιλέξουν να περιορίσουν το turbo lag σχεδιάζοντας ένα σύστημα μικρότερων διαστάσεων.
Με τον τριπλασιασμό σχεδόν της ισχύος της MGU-K στα 350 kW (476 ίππους), το 45% περίπου της συνολικής ιπποδύναμης (άνω των 1.000 ίππων) θα προέρχεται από το ηλεκτρικό σύστημα. Αυτό θα φέρει στο προσκήνιο τον παράγοντα της διαχείρισης της διαθέσιμης ενέργειας. Ο κυρίαρχος σκοπός είναι η αξιοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας κυρίως στις ευθείες. Ωστόσο, σε ορισμένες πίστες, η ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση δεν θα είναι αρκετή για να καλύψει το πλήρες μήκος όλων των ευθειών σε ένα γύρο.
]]>
ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Για αυτό το λόγο, σύμφωνα με το ιταλικό Motorsport, υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που έχουν σκεφτεί να καταπολεμήσουν μέρος του turbo lag και της έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας με μία διαφορετική χρήση της MGU-K, η οποία είναι συνδεδεμένη με το στροφαλοφόρο του θερμικού κινητήρα. Οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ειδικές χαρτογραφήσεις, ώστε να χρησιμοποιείται το έργο των V6, για να φορτίσει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος μέσω της MGU-K, αλλά και να καταπολεμεί το turbo lag, με τη ροή καυσαερίων.
Αυτή η ιδέα δεν είναι καινούργια. Το 2010, η Red Bull τοποθέτησε τις εξατμίσεις χαμηλά στο δάπεδο, ώστε τα θερμά καυσαέρια να διοχετεύονται στο άνω χείλος του διαχύτη για να βελτιώσουν την απόδοσή του. Η αυστριακή ομάδα, σε συνεργασία με τον τότε προμηθευτή κινητήρων της, τη Renault, είχαν σχεδιάσει χαρτογραφήσεις που ακόμα και όταν ο οδηγός σήκωνε το πόδι του από το γκάζι, διοχετευόταν μικρή ποσότητα καυσίμου στο θάλαμο καύσης, για να συνεχίζεται η ροή καυσαερίων επάνω από το διαχύτη, πριν μετατοπιστεί από τους κανονισμούς η τοποθέτηση των εξατμίσεων.
Δεν αποκλείεται λοιπόν να δούμε κάτι αντίστοιχο και του χρόνου. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι οι Mercedes HPP, η Red Bull Ford Powertrains και η Audi ενδέχεται να έχουν ενσωματώσει κάτι αντίστοιχο στις μονάδες που προετοιμάζουν για τη σεζόν του 2026 στη Formula 1. Υπάρχει λοιπόν περίπτωση, ακόμα και όταν οι οδηγοί σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι, να ακούμε τους V6 κινητήρες να συνεχίζουν να λειτουργούν, χρησιμοποιώντας στην ουσία βενζίνη για να φορτίσουν την μπαταρία και να έχουν επαρκή ηλεκτρική ενέργεια στις ευθείες, περιορίζοντας επίσης το turbo lag.
Μένει να διαπιστωθεί λοιπόν αν θα είναι καλύτερο να εκκινεί το μονοθέσιο λίγο πιο βαρυφορτωμένο με καύσιμα, ώστε να υπάρχει υψηλότερη διαθεσιμότητα ηλεκτρικής ενέργειας στις ευθείες κατά τη διάρκεια του γύρου, ή αν θα πρέπει οι οδηγοί να υποστούν κάποια… κενά στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στο τέλος των ευθειών σε συγκεκριμένες πίστες.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.





