F1: Άλλο ένα annus horribilis για τη Ferrari – motorone.gr

F1 Lewis Hamilton (Ferrari) (3)


Το Grand Prix Σιγκαπούρης αποτέλεσε άλλο ένα Σαββατοκύριακο με αποτελέσματα κάτω των προσδοκιών για τη Ferrari. Έπειτα από το θερινό διάλειμμα της φετινής σεζόν της Formula 1, η Ferrari έχει σημειώσει μόνο 38 βαθμούς, δηλαδή μόλις 6 περισσότερους από τη Williams, ενώ η Red Bull έχει συγκεντρώσει 96… Η Ferrari βρίσκεται 352 βαθμούς πίσω από τη McLaren, την ομάδα που στέφθηκε Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών και διευθύνει ο Andrea Stella, ένας πρώην «δικός» της.

Για πολλοστή φορά όμως, ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, έκανε τον… ανήξερο, δηλώνοντας ότι η ομάδα δεν είχε τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του μονοθεσίου. Το βασικό πρόβλημα όμως είναι η έλλειψη ακαμψίας της πίσω ανάρτησης, την οποία η αναβάθμιση στο GP Βελγίου δεν κατάφερε να εξυγιάνει πλήρως.

Ο ιταλικός Τύπος το γνωρίζει αυτό, αλλά η Ferrari δεν το έχει παραδεχθεί ποτέ. Aν η ιταλική ομάδα είχε βγει εξαρχής και είχε παραδεχθεί το «mea culpa» στο σχεδιασμό του φετινού μονοθέσιο, όπως έχει κάνει η Mercedes τα προηγούμενα χρόνια, ίσως η κριτική να μην ήταν τόσο σφοδρή.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Η αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση είχε σκοπό να κάνει πιο σταθερή την αεροδυναμική πλατφόρμα του μονοθεσίου στις δυναμικές αλλαγές. Φαίνεται ότι πέτυχε τον στόχο της, αλλά το μονοθέσιο έγινε προοδευτικά λιγότερο ευαίσθητο στις αλλαγές ρυθμίσεων. Αν οι συνθήκες στην πίστα δεν ανταποκρίνονται στις δοκιμές που έχουν γίνει στον προσομοιωτή του Maranello, η Ferrari δύσκολα μπορεί να βρει τρόπο να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιο, ακόμα και με αλλαγές στο στήσιμο.

Οι πόροι που διοχέτευσε στον τομέα της ανάρτησης η Ferrari φέτος, για να διορθώσει ένα πρόβλημα που εμείς πιστεύουμε ότι μπορεί να εντοπιστεί στην απώλεια του πρώην τεχνικού διευθυντή της, Enrico Cardile, πέρυσι το καλοκαίρι, δεν επέτρεψαν την αντίστοιχη αεροδυναμική εξέλιξη του μονοθεσίου. Υπάρχουν κάποιοι που πιστεύουν ότι αν ο Γάλλος αντικαταστάτης του, Loic Serra, είχε δαπανήσει αυτούς τους πόρους στην αεροδυναμική, θα είχαν φέρει καλύτερα αποτελέσματα.

Ο Charles Leclerc το ανέφερε ευθέως έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές, δηλώνοντας ότι από το FP1 στο FP2: «αναγκαστήκαμε να κάνουμε κάποιες τροποποιήσεις», δηλαδή να ανυψώσουν το μονοθέσιο από το έδαφος, ώστε να μη φθείρεται υπερβολικά το δάπεδο. Έπειτα από αυτό, ο Μονεγάσκος δεν βρήκε ποτέ μέσα στο τριήμερο την ισορροπία που ήθελε.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (5)

Ο Lewis Hamilton είχε προσθέσει το Σάββατο: «Αυτή τη στιγμή είμαστε πολύ περιορισμένοι με το πίσω μέρος του μονοθεσίου, σε σύγκριση με αυτούς που έχουν ξεκάθαρα κάνει ένα βήμα και έχουν βελτιώσει το δικό τους πίσω μέρος». H Ferrari δεν μπορεί να κρυφτεί από το γεγονός ότι όπως παρέθεσε ο Leclerc, «δυστυχώς, είμαστε πλέον σταθερά η τέταρτη ομάδα, αρκετά πίσω από τις τρεις πρώτες. Η Mercedes κατάφερε να κάνει το βήμα που έκανε η Red Bull στη Monza. Εμείς δεν καταφέραμε να το κάνουμε αυτό».

Ο Hamilton είχε τονίσει επίσης μετά τις κατατακτήριες δοκιμές ότι η Ferrari κάνει συνεχώς το ίδιο λάθος, περιμένοντας στην ουρά που σχηματίζεται στο pit lane και αφήνοντας τις θερμοκρασίες των ελαστικών να πέσουν και οι οδηγοί χρειάζεται να τα καταπονήσουν για να τις ανακτήσουν.

Στον αγώνα της Σιγκαπούρης, αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari ήταν αναγκασμένοι να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης, για να προστατεύσουν τα φρένα τους, που υπερθερμαίνονταν πολύ περισσότερο από αυτά των αντιπάλων τους. Το σπουδαίο ερώτημα είναι βέβαια γιατί ακριβώς συνέβαινε αυτό. Δύσκολα θα έχουμε απαντήσεις όμως επί αυτού…

F1 SINGAPORE GRAND PRIX 2025

Εντέλει, είδαμε σπίθες να βγαίνουν από το εμπρός αριστερό δισκόφρενο του Hamilton δύο γύρους πριν από τον τερματισμό, καθώς κυνηγούσε τον Andrea Kimi Antonelli. Ύστερα, ο Hamilton, χωρίς φρένα, ευθυγράμμισε τη μισή πίστα για να λάβει ποινή 5 δλ. που του κόστισε την 7η θέση από τον Fernando Alonso με την… Aston Martin.

Ο Hamilton έδειξε την υποστήριξή του προς την ομάδα με ένα θετικό μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη δουλειά που γίνεται στο παρασκήνιο ώστε να βελτιωθεί η Scuderia. Αλλά ποιος θα περίμενε ότι ο Carlos Sainz θα ανέβαινε πιο γρήγορα στο βάθρο με μία Williams, από ό,τι ο Hamilton με Ferrari; Δεν υπάρχει τρόπος να «καλυφθεί» το γεγονός ότι είναι πολύ πιθανό η Ferrari να ολοκληρώσει τη σεζόν χωρίς νίκη για πρώτη φορά από το 2021, ενώ οι προσδοκίες πριν από την έναρξη της σεζόν έκαναν λόγο για τίτλους.

Ο Vasseur δήλωσε: «Είδαμε ότι όταν μπορούσαμε να πιέσουμε, ο ρυθμός δεν ήταν κακός. Δυστυχώς όμως, για το 95% του αγώνα έπρεπε να διαχειριστούμε την κατάσταση. Είναι δύο Σαββατοκύριακα που ξεκινάμε καλά, αλλά στη συνέχεια δεν καταφέρνουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του μονοθεσίου. Είμαστε εδώ για να πιέσουμε στο έπακρο, αλλά η διαχείριση όλων αυτών των παραγόντων το καθιστά δύσκολο». Αλλά τα λόγια του Γάλλου ακούγονται -όπως τις περισσότερες φορές φέτος- κούφια.

F1 SINGAPORE GRAND PRIX 2025

Ο παρουσιαστής του Sky Sport Italia, Carlo Vanzini, δήλωσε στο προσωπικό του κανάλι στο YouTube: «Ακούγοντας τις δηλώσεις του Vasseur, μου φαίνεται ότι βλέπω τη στάση κάποιου που, αφού υπέγραψε την ανανέωση, προσπαθεί μόνο να βρει κάτι θετικό από κάθε Σαββατοκύριακο. Αλλά σε ένα τέτοιο Σαββατοκύριακο είναι αδύνατο να βρεις κάτι θετικό. Είναι μια στάση σχεδόν επαρχιακή, όχι της Ferrari. Ο Jean Todt αφαιρούσε τις τηλεοράσεις από το paddock για να αποφύγει περισπασμούς στην ομάδα».

«Στο παρελθόν έβλεπες ανθρώπους θυμωμένους αν δεν έρχονταν τα αποτελέσματα, πρόσωπα ανθρώπων που πεινούσαν για επιτυχία. Τώρα είναι σαν να φοβούνται ότι θα χάσουν τη θέση τους. Φαίνεται να υπάρχει ένα είδος εθισμού στα αρνητικά αποτελέσματα. Επιπλέον, κοιτάζοντας από έξω, φαίνεται ότι υπάρχουν άτομα που έχουν τοποθετηθεί σε λάθος θέση. Υπήρξε και υπάρχει μια περίοδος ανασυγκρότησης, αλλά σίγουρα κάτι δεν πάει καλά, δεδομένου ότι φαίνεται πως όποιος φεύγει από τη Ferrari μετατρέπει σε χρυσάφι ό,τι αγγίζει», βλέπε Andrea Stella στη McLaren (ή στο παρελθόν με τον Aldo Costa στη Mercedes).

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (4)

Το πρόβλημα στη Ferrari είναι πολυετές και είναι ζήτημα κουλτούρας. Δεν λύνεται εύκολα με έναν άνθρωπο, όποιος και αν είναι αυτός, αν δεν έχει την ισχύ να κάνει αυτό που πραγματικά χρειάζεται και να βάλει σε τάξη τους Ιταλούς και την επιρροή που ασκούν τα μέσα ενημέρωσης σε αυτούς.

Η νοοτροπία της Ferrari είχε αλλάξει σε στρατιωτική πειθαρχία τα χρόνια του Jean Todt, του μοναδικού επικεφαλής της Scuderia που είχε πραγματικά την ελευθερία να κάνει ό,τι χρειαζόταν για να γίνει η ιταλική ομάδα όσο καλή ήταν στα χρόνια του Michael Schumacher. Αλλά τότε, είχε παραλάβει και σχεδόν ένα ολόκληρο τεχνικό τμήμα από την Benetton, ενώ τώρα οι κορυφαίοι τεχνικοί του paddock δείχνουν απρόθυμοι να μετακομίσουν στην Ιταλία.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων