F1: Η μονομαχία -τίτλου- των οδηγών της McLaren στο GP Αυστρίας

F1 Grand Prix of Austria


O Lando Norris κατέκτησε στο GP Αυστρίας την 3η φετινή του νίκη, αλλά ίδρωσε για να τα καταφέρει, ακριβώς όπως είχε συμβεί και στο GP Αυστραλίας, τον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν. Παρά το ξεκάθαρο προβάδισμα που είχε στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές, δεν είχε το ίδιο πλεονέκτημα ρυθμού και στο πρώτο stint του αγώνα επί του team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri. Αν και ο Αυστραλός πίεσε σκληρά, δεν κατάφερε να περάσει μπροστά.

Ο Norris κατάφερε να μειώσει τη διαφορά που τους χωρίζει στο Πρωτάθλημα Οδηγών της Formula 1 στους 15 βαθμούς. Ήταν αναγκαίο για τον Βρετανό να ανακάμψει έπειτα από το απογοητευτικό ατύχημα που προκάλεσε στο GP Καναδά. Η διεκδίκηση του τίτλου μετατρέπεται σε μονομαχία μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren και η μάχη μεταξύ τους αναμένεται να κορυφωθεί.

H πρώτη νίκη της McLaren στην Αυστρία από το 2001 (και τον David Coulthard) ίσως είναι συμβολική, καθώς σε αυτό τον αγώνα, πριν από δύο χρόνια, ξεκίνησε η απότομη καμπύλη βελτίωσης που την έχει φέρει στην κορυφή της Formula 1 αυτή τη στιγμή.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Όπως συνέβη και στον προηγούμενο αγώνα, είχαμε μάχη μεταξύ των οδηγών της McLaren, αλλά με αντεστραμμένη σειρά. Αυτή τη φορά, ο Piastri ήταν αυτός που –παραλίγονα κάνει το λάθος, μπλοκάροντας τα φρένα του για να αποτρέψει τη σύγκρουση στην 4η στροφή του 20ού γύρου. Αν και το έσωσε στο τέλος, τραυμάτισε τα ελαστικά του, και αυτό ήταν το «σινιάλο» που περίμενε ο μηχανολόγος αγώνων του Norris, Will Joseph, για να τον καλέσει άμεσα στα pits. H ακόλουθη απόφαση του Piastri να παραμείνει περισσότερο στην πίστα για να έχει πιο φρέσκα ελαστικά στο δεύτερο stint, ουσιαστικά επισφράγισε τη νίκη του Norris.

Ο Αυστραλός παραδέχθηκε ότι θα μπορούσε να είχε κάνει καλύτερη δουλειά όταν κατάφερε να περάσει μπροστά -για λίγο- στο 10ο γύρο του αγώνα. Παρέμεινε με πολύ κλειστή γραμμή στην 3, γεγονός που επηρέασε αρνητικά την έξοδό του από τη στροφή, Αν είχε παραμείνει μπροστά, η ισορροπία του αγώνα (και της προτεραιότητας στη στρατηγική), θα ήταν διαφορετική. Ο Piastri δεν κατάφερε επίσης, παρότι πλησίασε στα 0,2 δλ., να εκμεταλλευτεί το λάθος του Norris στις τελευταίες στροφές στον 15ο γύρο, όπου ο Βρετανός πάτησε στα χαλίκια.

F1 Grand Prix of Austria

Ο Piastri εξακολουθεί να βρίσκεται σε θέση ισχύος, αλλά δυσκολεύτηκε στις δοκιμές στην Αυστρία να βρει την ιδανική ισορροπία. Ήταν πιθανότατα ταχύτερος την Κυριακή. Αλλά αν δεν προσπεράσεις, δεν γίνεται δουλειά. Επειδή μαχόταν με τον team-mate του, ο Αυστραλός ήταν πιο ευγενικός από ό,τι θα μπορούσε να γίνει, αλλά ήταν επίσης και αυτός που ρίσκαρε να τα.. τινάξει όλα στον αέρα στον 20ό γύρο.

Η Αυστρία είναι μία πίστα που ευνοεί το οδηγικό στυλ του Norris και τον τρόπο που συνδυάζει το φρενάρισμα με την αρχική είσοδο στις στροφές, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Εκεί, φαίνεται να έχει ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή του, από την τροποποιημένη ανάρτηση η οποία έχει σχεδιαστεί για να του παρέχει καλύτερη πληροφόρηση, την οποία έχει επιλέξει να μη χρησιμοποιεί ο Piastri.

Ωστόσο, στον αγώνα είδαμε και πάλι έως ένα βαθμό τον Will Joseph να τον εμψυχώνει και να τον καθοδηγεί στους τελευταίους γύρους, υπενθυμίζοντας να μην καθυστερεί το φρενάρισμα στις στροφές 1 και 3, καθώς είχε μια μικρή έξοδο ενώ αντάλλαζε ταχύτερους χρόνους με τον Piastri. Ο ίδιος ο Norris ζήτησε τη βοήθεια του pit wall όταν ο team-mate του άρχισε να μειώνει τη διαφορά στο δεύτερο stint, καθώς ο Βρετανός συναντούσε πιο αργά μονοθέσια που του κόστιζαν σε χρόνο στις γρήγορες στροφές.

F1 Grand Prix of Austria

Αντίστοιχα μηνύματα δεν ακούμε στον ασύρματο του Piastri, o οποίος όταν βρίσκεται πίσω από τον team-mate του, συνήθως τον πιέζει ασφυκτικά. Τώρα πλησιάζουμε στα μισά της σεζόν και στον αγώνα της πατρίδας του Norris, στο Silverstone, μία πίστα που ίσως δεν ευνοεί όσο το Red Bull Ring το οδηγικό στυλ του Βρετανού.

Αντίθετα, στις γρήγορες στροφές είναι καλός ο Piastri. Υπάρχει περίπτωση να νιώσει την πίεση των προσδοκιών των συμπατριωτών του στο GP Μ. Βρετανίας ο Norris, ή θα καταφέρει να αποφύγει τα λάθη; Το σίγουρο είναι ότι η ταχύτητα δεν του λείπει. Αλλά πρέπει να βελτιώσει την εκτέλεση ολόκληρου του Σαββατοκύριακου, κυρίως στα κρίσιμα σημεία, όπου η πίεση είναι υψηλότερη.

F1 Grand Prix of Austria

To Silverstone θα αποτελέσει ενδεχομένως μία πιο δύσκολη πρόκληση για τη McLaren, με γρήγορες στροφές και χαμηλές θερμοκρασίες, συνδυασμός με τον οποίο έχει δυσκολευτεί φέτος. Άλλωστε, το GP Αυστρίας ήταν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της, με την θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών να αποτελεί τον κύριο παράγοντα.

Αν οι θερμοκρασίες στο Silverstone είναι χαμηλές και η McLaren κυριαρχήσει, σημαίνει ότι οι σημαντικές αναβαθμίσεις που χρησιμοποίησε στην Αυστρία (εμπρός αεροτομή και αεροδυναμική διάταξη εμπρός ανάρτησης, καθώς και αλλαγή γεωμετρίας της πίσω ανάρτησης), την έχουν απομακρύνει ακόμη περισσότερο από τους αντιπάλους της. Η νέα πίσω ανάρτηση αποσκοπούσε σε ένα πιο σταθερό πίσω μέρος στην είσοδο των γρήγορων στροφών.

Ελλείψεως… αντιπάλων, με τον Max Verstappen εκτός αγώνα στον πρώτο γύρο και τη Mercedes να… υποφέρει στη ζέστη, η Ferrari πήρε ένα ακόμη βάθρο με τον Charles Leclerc και ο Lewis Hamilton εξασφάλισε το «3-4», επαναφέροντας τη Scuderia στη 2η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Ο Hamilton ήταν πιο κοντά στον Leclerc αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά η Ferrari του απαγόρευσε να χρησιμοποιήσει διαφορετική στρατηγική για να επιτεθεί στον Μονεγάσκο, κοιτάζοντας να εξασφαλίσει το καλό αποτέλεσμα, ενώ απουσίαζε ο Frederic Vasseur. To θέμα είναι πότε θα έρθουν οι αναβαθμίσεις στην προβληματική πίσω ανάρτηση, και φυσικά αν θα κάνουν διαφορά.

Austrian Grand Prix, Sunday, Richard Pardon

H Mercedes δεν ήταν… πουθενά στο GP Αυστρίας, γεγονός που αποδίδεται σε δύο γεγονότα: κυρίως στις υψηλές θερμοκρασίες ασφαλτοτάπητα (50ο C) την Κυριακή, αλλά και στις γρήγορες (κάποιες παρατεταμένες) στροφές του δεύτερου μισού του γύρου, τις οποίες η W16 δεν… συμπαθεί. Επίσης, το στήσιμο που επέλεξε η ομάδα δεν λειτούργησε.

Για να πούμε την αλήθεια, περιμέναμε πολύ νωρίτερα από το GP Αυστρίας να έχουμε δει ένα λάθος σαν και αυτό που διέπραξε ο Andrea Kimi Antonelli στον 1ο γύρο του GP Αυστρίας. Ένα μπλοκάρισμα φρένων που οδήγησε σε, με μεγάλες συνέπειες με άμεση εγκατάλειψη του ίδιου και του Max Verstappen. Εντάξει, μόλις 18 χρονών είναι, μόλις τελείωσε το σχολείο…

F1 Gabriel Bortoleto (Sauber)

Σε αντίθεση με τον Antonelli, ο Gabriel Bortoleto έκανε στο GP Αυστρίας το δικό του breakthrough, σημειώνοντας τους πρώτους του βαθμούς. Είχε τόσο καλό ρυθμό που βρέθηκε να πλησιάσει τον George Russell σε διαφορά κάτω των 5 δευτερολέπτων. Η Sauber έχει βελτιωθεί πολύ με τις τελευταίες αναβαθμίσεις (είχε και στην Αυστρία καινούργια εξαρτήματα) και ο Βραζιλιάνος θα μπορούσε να είχε βρεθεί στην 6η θέση, αν οι Liam Lawson και Fernando Alonso δεν είχαν ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop. Για τον Liam Lawson, το καλύτερο αποτέλεσμά του στην F1 ήταν σίγουρα ένα ψυγολογικό boost, έπειτα από μία δύσκολη μέχρι στιγμής χρονιά.

Ο Max Verstappen ήταν αρκετά άτυχος αυτό το Σαββατοκύριακο. Αν είχε ξεκινήσει το γύρο του στις κατατακτήριες δοκιμές 2 δλ. νωρίτερα, ίσως είχε προλάβει να αποφύγει την κίτρινη σημαία στο Q3 και θα είχε πιθανότατα βρεθεί στην πρώτη τριάδα. Αυτό θα τον είχε προφυλάξει και από το λάθος του Antonelli, αφού πιθανότατα θα βρισκόταν πιο μπροστά στην πίστα.

Τώρα, ένα σερί 31 αγώνων στη βαθμολογούμενη δεκάδα (από το περυσινό GP Ιαπωνίας) έλαβε τέλος για τον Verstappen, όπως πιθανότατα και οι ελπίδες του για τον τίτλο -αν δεν είχαν ήδη. Για τη Red Bull, ήταν η πρώτη φορά που δεν σημείωσε βαθμούς έπειτα από 77 αγώνες, και τη διπλή εγκατάλειψη στο GP Μπαχρέιν του 2022. Μάλιστα, αυτό συνέβη στην έδρα της, το Red Bull Ring, το οποίο παρεμπιπτόντως ανανέωσε το συμβόλαιό του με την F1 έως το 2041!

Max Verstappen


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων