F1: Η οριστική σειρά εκκίνησης ενόψει του -πιθανότατα βροχερού- GP Βελγίου – motorone.gr

Καθώς πλησιάζουμε προς την εκκίνηση του Grand Prix Βελγίου της Formula 1, φαίνεται ότι τουλάχιστον μέρος του αγώνα -αν όχι όλος- θα διεξαχθεί σε βρεγμένη πίστα, γεγονός που όπως είναι φυσικό, ανατρέπει τα δεδομένα. Αναμένεται να υπάρχει βροχόπτωση κατά τη διάρκεια του Grand Prix, κάτι που θα επηρεάσει τις στρατηγικές.
Η McLaren, έχοντας επιδείξει ότι διαθέτει πολύ καλή πρόσφυση στις γρήγορες στροφές του 2ου sector, αποτελεί σίγουρα το φαβορί για την επικράτηση, καθώς η MCL39 παράγει υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο από το δάπεδό της.
Αυτό αυξάνει την πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες και με το επιπρόσθετο πλεονέκτημα της καλής διαχείρισης των θερμοκρασιών των ελαστικών, θα μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα το ενδεχόμενο να παραμείνουν σε πίστα που στεγνώνει με ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς αυτά αρχίζουν να υπερθερμαίνονται για τους αντιπάλους της.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Οι δύο οδηγοί της βρετανική ομάδα θα παραταχθούν στην πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Lando Norris στην pole position, και τον Oscar Piastri να τον ακολουθεί. Οι συνθήκες στην πίστα ενδέχεται να επηρεάσουν την έκβαση του πρώτου γύρου.
Όσο πιο στεγνός είναι ο ασφαλτοτάπητας, τόσο πιο πολύ θα ευνοηθούν από το slipstream αυτοί που ακολουθούν τον επικεφαλής, όπως συνέβη στο σπριντ. Αν όμως υπάρχει αρκετό νερό στην πίστα, ο πρωτοπόρος θα επωφεληθεί από καθαρό οπτικό πεδίο, ενώ οι υπόλοιποι θα οδηγούν στο σπρέι που ανασηκώνεται από τα ελαστικά.
Η Red Bull έχει αλλάζει σημαντικά το στήσιμο του μονοθεσίου του Max Verstappen, με μία πιο μεγάλη πίσω αεροτομή, για να μην επαναλάβει το λάθος του Silverstone και να έχει πρόσφυση στο βρεγμένο, θυσιάζοντας το προβάδισμα που είχε στο σπριντ σε μέγιστη ταχύτητα στις ευθείες, που επέτρεψε στον Ολλανδό να πάρει τη νίκη σε εκείνη την περίπτωση.
Ωστόσο, ο Verstappen δεν είχε βρει την ισορροπία που θα ήθελε στις κατατακτήριες δοκιμές. Αξίζει να αναφερθεί ότι έγιναν αλλαγές εξαρτημάτων στη μονάδα ισχύος του Verstappen, και έχει μεταβεί σε πρηγουμένως μεταχειρισμένα, χωρίς ποινή.
Αντιθέτως, η Ferrari του Charles Leclerc, που θα παραταχθεί στην 3η θέση της σειράς εκκίνησης, έχει επιλέξει μία πολύ λεπτή πίσω αεροτομή. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα ιταλικά μονοθέσια σπανίως αποδίδουν καλά στο βρεγμένο στη σύγχρονη εποχή των μονοθεσίων ground effect, ίσως το έργο του Μονεγάσκου να είναι δύσκολο σήμερα.
Άλλωστε, το pit wall της Scuderia είναι επιρρεπές σε λανθασμένες αποφάσεις σε εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, με την αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση, ο Leclerc δεν χρειάστηκε να ακολουθήσει ένα τόσο ακραίο στήσιμο όσο στους προηγούμενους αγώνες, οπότε ευελπιστεί ότι αυτό θα τον βοηθήσει στο βρεγμένο.
Ο Alex Albon πραγματοποίησε την καλύτερη φετινή του εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές. Παρότι θα ήθελε ο αγώνας να διεξαχθεί στο στεγνό λόγω της 5ης θέσης που κατέχει, η Williams, αν και έχει αφαιρέσει αεροδυναμικό φορτίο από το μονοθέσιό της σε σχέση με το σπριντ, εξακολουθεί να συγκαταλέγεται μεταξύ των ομάδων που βρίσκονται στο υψηλότερο φάσμα αεροδυναμικό ρυθμίσεων και αναμένεται να βρει καλή πρόσφυση στο βρεγμένο.
Αντιθέτως, είναι εμφανές ότι η Mercedes έχει δυσκολευτεί περισσότερο από άλλα αγωνιστικά τριήμερα στο Spa-Francorchamps και φαίνεται ότι έχει επιλέξει αρκετά «ελαφρύ» στήσιμο, με μικρή πίσω αεροτομή, κάτι που ενδέχεται να δυσκολέψει τα πράγματα για τον George Russell, αν δεν έχει την απαιτούμενη πρόσφυση.
Ο Yuki Tsunoda ίσως έχει την ευκαιρία να κάνει τον καλύτερο αγώνα του για τη Red Bull μέχρι στιγμής, ενώ η πρώην ομάδα του, Racing Bulls, παρότι είδε και τους δύο οδηγούς της στην πρώτη δεκάδα, αμφότεροι είχαν την αίσθηση ότι θα μπορούσαν να κάνουν κάτι καλύτερο, καθώς απείχαν κάτι παραπάνω από 1 δέκατο του δευτερολέπτου από την 5η θέση. Οι ρυθμίσεις που έχει επιλέξει η ιταλική ομάδα αναμένεται να λειτουργήσουν καλά στο βρεγμένο και το μονοθέσιο είναι καλό στις γρήγορες στροφές όλη τη χρονιά φέτος.
Γνωρίζουμε ότι ο Esteban Ocon (11ος) έχει επιλέξει πολύ λεπτή πίσω αεροτομή και ενδέχεται λόγω αυτού να δυσκολευτεί στο βρεγμένο, ενώ ο νεαρός team-mate στη Haas, Oliver Bearman, έχει κατευθυνθεί προς την αντίθετη οδό, επιλέγοντας μία πολύ μεγάλη πίσω αεροτομή.
Αξίζει να αναφερθεί ότι θα έχουμε τρεις οδηγούς που αποκλείστηκαν εχθές στο Q1 να εκκινούν από το pit lane με φρέσκες μονάδες ισχύος και αλλαγές στο στήσιμο. Αυτοί είναι οι Lewis Hamilton (Ferrari), Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) και Fernando Alonso (Aston Martin). Από το pit lane θα εκκινήσει και ο Carlos Sainz (15ος), με τη Williams να έχει πραγματοποιήσει αλλαγές στο αεροδυναμικό και μηχανικό στήσιμο του μονοθεσίου του Ισπανού.
O Hamilton κατηγόρησε ένα καινούργιο εξάρτημα στο μονοθέσιο της Ferrari για το λάθος του στο sprint qualifying, το οποίο προστέθηκε στο μονοθέσιό του για το Spa. Ο Βρετανός ισχυρίστηκε ότι αυτό το εξάρτημα είχε προκαλέσει το ατύχημα του Leclerc στο FP1 του GP Καναδά, όταν είχε τοποθετηθεί πρώτη φορά στην SF-25 του Μονεγάσκου.
Η Ferrari έκανε αλλαγές στην πίσω ανάρτηση του μονοθεσίου του Hamilton, ο οποίος έκανε παράπονα για μπλοκάρισμα του πίσω άξονα στα φρένα από το FP1 και τοποθέτησε μία μεγαλύτερη πίσω αεροτομή για καλύτερη πρόσφυση στο βρεγμένο.
Αλλαγές στο στήσιμο πραγματοποίησε και η Mercedes στο μονοθέσιο του Antonelli, για να αυξήσει την αυτοπεποίθηση του Ιταλού στις αντιδράσεις της W16, πιθανότατα με αυξημένο αεροδυναμικό φορτίο. Με την αλλαγή μονάδας ισχύος, η ομάδα αντικατέστησε τον V6 που αστόχησε στην πλάτη του Antonelli στο GP Ισπανίας.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.