F1: Η Aston Martin είναι η πιο απογοητευτική ομάδα φέτος

Έπειτα από το εντυπωσιακό ξεκίνημα στη σεζόν του 2023, που οδήγησε σε πολλαπλές παρουσίες του Fernando Alonso στο βάθρο των Grand Prix της Formula 1, φέτος η βρετανική ομάδα είναι αυτή που έχει σημειώσει τη μικρότερη πρόοδο από την περυσινή χρονιά. Φέτος έχει συγκεντρώσει μόλις 10 βαθμούς τους πρώτους πέντε αγώνες και η απόδοσή της δείχνει ότι θα δυσκολευτεί να προσθέσει κι άλλους σε αυτό το σύνολο.
Είναι το χειρότερο ξεκίνημα στη σεζόν για την Aston Martin από το 2022. Έπειτα από 5 αγώνες το 2023, η Aston Martin είχε συγκεντρώσει 102 βαθμούς και είχε τέσσερις παρουσίες στο βάθρο, ενώ πέρυσι είχε μαζέψει μόλις 40. Φέτος, στο GP Σαουδικής Αραβίας, η Aston Martin δεν κατάφερε να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2024…
Το πόσο άσχημα είναι τα πράγματα με τη φετινή AMR25 αντικατοπτρίζεται στις δηλώσεις του Lance Stroll: «Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πραγματικά δυνατά σημεία. Δεν είμαστε το πιο γρήγορο μονοθέσιο στις γρήγορες στροφές, δεν είμαστε το καλύτερο αυτοκίνητο σε πρόσφυση στην έξοδο από αργές στροφές. Ίσως το φρενάρισμα στην ευθεία γραμμή, είμαστε αρκετά εντάξει».
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Επίσης, η Aston Martin είχε πολύ χαμηλές μέγιστες ταχύτητες στις ευθείες της Jeddah, με μία ογκώδη πίσω αεροτομή. Η επιλογεί αυτή πιθανότατα εξυπηρετούσε το σκοπό να βελτιώσει την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων και να αντισταθμίσει μια πιθανή έλλειψη αεροδυναμικού φορτίου.
Ο Alonso δήλωσε: «Θα έλεγα ότι στα πρώτα Grand Prix, οι αργές στροφές ήταν ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι. Αλλά υπάρχουν επίσης κάποια προβλήματα με αναπηδήσεις και άλλα πράγματα που πρέπει να αντιμετωπίζουμε κατά καιρούς. Δουλεύουμε σκληρά για να βελτιώσουμε αυτές τις πτυχές».
«Χρειαζόμαστε πραγματικά κάτι από το εργοστάσιο, όχι από την πλευρά της πίστας. Εκεί, νομίζω ότι έχουμε ξεμείνει από ιδέες προς το παρόν». Ωστόσο, όπως έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, η εξέλιξη του μονοθεσίου είναι μία από τις μεγαλύτερες αδυναμίες της Aston Martin.
To φετινό μονοθέσιο έχει εξελιχθεί στην αεροδυναμική σήραγγα της Mercedes. Με την πρόσφατη έναρξη της λειτουργίας της νέας αεροδυναμικής σήραγγας της Aston Martin στο καινούργιο της εργοστάσιο στο Silverstone, ο επικεφαλής της ομάδας, Andy Cowell, δήλωσε: «Απολαμβάνουμε τη νέα αεροσήραγγα. Μας άνοιξε τα μάτια σε μερικά χαρακτηριστικά».
«Μαθαίνουμε πολλά από τις μετρήσεις που μπορούμε να κάνουμε στην πίστα αλλά έχουμε ένα μοντέλο του 2025 στην αεροδυναμική μας σήραγγα στο Silverstone, καθώς και τα δεδομένα CFD, και ξοδεύουμε πολύ χρόνο εξετάζοντας το συσχετισμό μεταξύ του κόσμου της πίστας, της σήραγγας και του CFD, για να κατανοήσουμε τις διαφορές που βλέπουμε εκεί».
«Έχουμε μεταβεί σε αυτή τη σήραγγα και υπάρχουν εξαρτήματα που θα δούμε στην πίστα στους επόμενους αγώνες», καθώς αναμένεται ένα πακέτο αναβαθμίσεων για τον 7ο γύρο της φετινής σεζόν, στην Imola. Ωστόσο, αυτές ενδέχεται να είναι και οι τελευταίες αναβαθμίσεις που θα παρουσιαστούν στο φετινό μονοθέσιο, καθώς η Aston Martin δεν θέλει να αποσπάσει πόρους από την προσπάθειά της να πετύχει με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
Αν και αυτό σημαίνει ότι δύσκολα θα υπάρχει βελτίωση στη φετινή εικόνα της Aston Martin στις πίστες, η χρονιά του 2025 θα είναι πολύ σημαντική για την ομάδα, καθώς προσπαθεί να βελτιώσει την αποδοτικότητά της στο παρασκήνιο, ενόψει των μεγάλων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
Όπως δήλωσε ο Cowell, ο Adrian Newey, o οποίος έχει επικεντρωθεί στο μονοθέσιο του 2026, «μας πιέζει να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε στη σήραγγα και το CFD, τον τρόπο τις προσομοιώσεις γύρων. Σχεδόν για όλα, ο Adrian έχει σκέψεις πώς να τα βελτιώσουμε. Αυτό στο οποίο προσπαθούμε να επικεντρωθούμε είναι ποιες είναι οι τεχνολογίες που λειτουργούνκαι για τα δύο μονοθέσια. Ας χρησιμοποιήσουμε λοιπόν τη σεζόν του 2025 ως έναν τρόπο βελτίωσης».
«Υπάρχουν εργαλεία προσομοίωσης, τεχνικές, εξαρτήματα, τεχνολογίες που ισχύουν και για τα δύο. Έτσι, ποιες τεχνολογίες μείωσης του βάρους μπορούμε να αναπτύξουμε και να αποδείξουμε στους φετινούς αγώνες, ώστε να είμαστε έτοιμοι για του χρόνου; Ποιες τεχνολογίες παρατήρησης ελαστικών και προσομοιώσεις μπορούμε να αναπτύξουμε και να ενσωματώσουμε φέτος; Ποιες αγωνιστικές στρατηγικές μπορούμε να αναπτύξουμε;»
«Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τα πάντα, κάθε τμήμα να εξετάσει τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιωθούμε». Άλλωστε, η ομάδα περιμένει περαιτέρω ενισχύσεις, στο πρόσωπο του Enrico Cardile, o οποίος θα έρθει από τη Ferrari τον Ιούλιο για να αναλάβει το ρόλο του επικεφαλής τεχνικούς στελέχους και θα επικεντρωθεί στη διαχείριση του προσωπικού του τεχνικού τμήματος.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.