F1: Η Ferrari χρειάζεται αναβαθμίσεις για τακτικές παρουσίες στο βάθρο

F1 SPANISH GRAND PRIX 2025


Στην Ισπανία, ο Charles Leclerc κατάφερε να ανέβει στο βάθρο ενός Grand Prix για 3η φορά στη φετινή σεζόν της Formula 1. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος ευνοήθηκε από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελευταίους γύρους (που έφερε σε δύσκολη θέση τον Max Verstappen) και δηλώνει ότι η SF-25 δεν έχει τη δυνατότητα να διεκδικεί σε σταθερή βάση πλασαρίσματα στο βάθρο αν δεν έρθουν κάποιες σημαντικές αναβαθμίσεις.

Η πιο κρίσιμη εξ αυτών θα έρθει στο GP Μ. Βρετανίας με την καινούργια πίσω ανάρτηση, η οποία θα έχει στόχο να αυξήσει την ακαμψία του μονοθεσίου στον πίσω άξονα. Αυτό το χαρακτηριστικό (η έλλειψη ακαμψίας) έχει περιορίσει τις δυνατότητες του μονοθεσίου, καθώς η ομάδα αναγκάζεται να το στήσει με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από ό,τι θα ήθελε, για να αποφύγει την υπέρμετρη φθορά του δαπέδου.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Αυτό κοστίζει σε απόδοση, κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Επιπλέον, οι οδηγοί αναγκάζονται να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι πριν από τα φρεναρίσματα όταν αυτό είναι εφικτό, για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο φθοράς του δαπέδου.

Ο Leclerc δήλωσε μετά το GP Ισπανίας: «Τερματίσαμε στο βάθρο επειδή ήμασταν τυχεροί με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Διαφορετικά, νομίζω ότι ανήκαμε στην 4η θέση. Έτσι, δεν νομίζω ότι έχω πολύ περισσότερη αυτοπεποίθηση ότι θα τερματίζω στο βάθρο τακτικά. Αλλά, ναι, πλησιάζουμε προς τα εκεί».

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (3)

«Υποθέτω ότι αρχίζουμε να κατανοούμε το μονοθέσιο, πώς μπορούμε να το ρυθμίσουμε ώστε να αντλήσουμε το μέγιστο από αυτό. Αλλά ακόμα πρέπει να πηγαίνουμε σε αρκετά ακραίες κατευθύνσεις, κάτι που δεν είναι τόσο ωραίο στην οδήγηση. Έτσι, αν δεν έχουμε αναβαθμίσεις πολύ σύντομα, νομίζω ότι θα είναι δύσκολο να παλεύουμε τακτικά για το βάθρο».

Σίγουρα δεν ήταν ένα απροβλημάτιστο Σαββατοκύριακο για τη Ferrari. Η FIA ζήτησε να γίνουν αλλαγές στη νέα εμπρός αεροτομή της ιταλικής ομάδας έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, αλλά οι μηχανικοί της Scuderia τις έφεραν εις πέρας χωρίς δυσκολία.

Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι ο Leclerc έχασε περίπου 4 δλ. κολλημένος πίσω από τον Lewis Hamilton στους αρχικούς γύρους του αγώνα, πριν το pit wall της Scuderia αποφασίσει τους διατάξει να ανταλλάξουν θέσεις. Όσον αφορά τη στρατηγική του Hamilton, η Ferrari τον έφερε πολύ νωρίς στα pits την πρώτη φορά (με τη δικαιολογία ότι τον προστάτευε από ένα πιθανό undercut, το οποίο όμως δεν ήρθε ποτέ) και επέκτεινε πολύ το δεύτερο stint του με τη μέση γόμα.

F1 Charles Leclerc & Lewis Hamilton (Ferrari)

Όταν ο George Russell πλησίασε τον συμπατριώτη του σε διαφορά κάτω των 2 δλ. και η Mercedes έκανε το undercut, η Ferrari αποφάσισε να μην αντιδράσει και να τον αφήσει στην πίστα για άλλους 4 γύρους. Το pit stop ήταν αργό (4,9 δλ.) και ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα πίσω και από τις δύο Mercedes, 13 δλ. μακριά από τον Russell… H Ferrari προσπαθούσε να φτιάξει διαφορά απόδοσης των ελαστικών στους τελευταίους γύρους, αλλά αυτό αναιρέθηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας, που έφερε τους πάντες ξανά στα pits.

O Hamilton είχε πολλή υπερστροφή στο 3ο stint, οπότε ζήτησε μία ακραία αλλαγή, με 5 κλικ μικρότερη γωνία πρόσπτωσης στην εμπρός αεροτομή. Ωστόσο, όταν επέστρεψε στην πίστα, ούτε αυτό του έκανε. Αρχικά ανέφερε ότι «δεν είχε» εμπρός αεροτομή, αλλά στη συνέχεια ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση στον πίσω άξονα.

F1 SPANISH GRAND PRIX 2025

Ο ίδιος υπέθεσε ότι κάποιο λάθος συνέβη στη ρύθμιση της εμπρός αεροτομής στο τελευταίο pit stop και ανέφερε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το μονοθέσιό του στον ασύρματο, καθώς είχε τη χειρότερη ισορροπία που έχει αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής με την SF-25. Ο επικεφαλής της Ferrari, Frederic Vasseur, συμφώνησε ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα στο μονοθέσιο του Βρετανού στο τέλος, αλλά δεν προχώρησε σε λεπτομέρειες.

Το GP Ισπανίας ήταν ίσως ο χειρότερος φετινός αγώνας του Hamilton, o οποίος δεν είχε απαντήσεις για τους δημοσιογράφους στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα. «Ίσως είμαι εγώ» δήλωσε. Αλλά αυτές οι δηλώσεις θυμίζουν πάρα πολύ αυτές που έκανε πέρυσι με τη Mercedes.

Ο ίδιος ζήτησε να μην κριθεί από το αποτέλεσμα μερικών μόνο αγώνων, οι οποίοι αποτελούν το εφαλτήριο για αυτό που θέλει να χτίσει με τη Ferrari, αλλά στο τέλος της πορείας του με την ιταλική ομάδα, η οποία ομολογουμένως δεν έχει ξεκινήσει καλά, αν και σε αυτό φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης και η Scuderia, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η SF-25.

F1 SPANISH GRAND PRIX 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων