F1: Η McLaren ζητά απαντήσεις από τη FIA για το νέο V6 του Verstappen – motorone.gr
O Max Verstappen πραγματοποίησε μία εκπληκτική ανάκαμψη στο Grand Prix Σάο Πάολο. Έχοντας εκκινήσει τον αγώνα από το pit lane, καθώς η Red Bull τοποθέτησε μία καινούργια μονάδα ισχύος στο μονοθέσιό του και άλλαξε το στήσιμο, ο Ολλανδός κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, κάτι που έχει συμβεί ελάχιστες φορές στην ιστορία της Formula 1.
Η αλλαγή μονάδας ισχύος στο μονοθέσιο του Verstappen δεν ξέφυγε της προσοχής της McLaren, η οποία θα απευθυνθεί στη FIA για να μάθει αν ο καινούργιος V6 του Ολλανδού θα συμπεριληφθεί στον υπολογισμό των εξόδων της Red Bull για τη φετινή χρονιά υπό το καθεστώς του budget cap. Οι μονάδες ισχύος δεν συμπεριλαμβάνονται στο ανώτατο όριο εξόδων των ομάδων για τη χρονιά, αλλά φαίνεται να υπάρχει μία γκρίζα περιοχή, σε υποδείξεις που έχει κάνει η FIA προς τις ομάδες.
Η McLaren πιστεύει ότι αν μία ομάδα χρησιμοποιήσει επιπλέον μονάδες ισχύος σε μία σεζόν λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, αυτό δεν συνυπολογίζεται στο budget cap. Αν όμως το κάνει για να βρει περισσότερη απόδοση, τότε η McLaren πιστεύει ότι θα πρέπει να εμπίπτει στο ανώτατο όριο δαπανών των ομάδων.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ωστόσο, οι προαναφερθείσες υποδείξεις της FIA προς τις ομάδες έχουν άλλο σκοπό: είναι για προτατεύσει τις ομάδες να υπερβούν το budget cap, επειδή στους τελευταίους αγώνες της σεζόν παρουσιάστηκε ένα απροσδόκητο πρόβλημα αξιοπιστίας.
Στις δηλώσεις του μετά το GP Σάο Πάολο, ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, δήλωσε: «Για να είμαι ειλικρινής, αυτού του είδους οι αλλαγές στις μονάδες ισχύος προκαλούν τους κανονισμούς. Θα με ενδιέφερε να μάθω αν το κόστος αυτού του κινητήρα περιλαμβάνεται πλέον στο ανώτατο όριο δαπανών ή όχι».
«Αν ο κινητήρας άλλαξε για λόγους απόδοσης, θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο ανώτατο όριο εξόδων. Ας δούμε λοιπόν αν αυτό ισχύει, αν και δεν θα μπορέσω να το διαπιστώσω, καθώς όλα εξαρτώνται από την Red Bull. Αλλά αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν θα το κάναμε, γιατί θα καταλήξει στο ανώτατο όριο δαπανών».
Η Red Bull παραδέχθηκε ότι αντικατέστησε τον υβριδικό V6 του Verstappen διότι γνώριζε ότι θα είχε όφελος απόδοσης. Στην πίστα του Interlagos, το κέρδος από την επιπλέον ισχύ είναι πολύ δυνατό, όπως έχουμε δει και άλλες φορές στο παρελθόν, όπως το 2021 με τον Lewis Hamilton και τη Mercedes.
O επικεφαλής της ομάδα της Red Bull, Laurent Mekies, δήλωσε: «Είναι πάντα καλό να τοποθετείς έναν νέο κινητήρα. Είναι δίκαιο να πούμε ότι στο τελευταίο μέρος της σεζόν, βρισκόμασταν σε καλό δρόμο για να τελειώσουμε τη χρονιά χωρίς να χρειαστεί αλλαγή».
«Απλά αισθανθήκαμε ότι θα εκμεταλλευόμασταν την ευκαιρία κυρίως επειδή θέλαμε να αλλάξουμε το στήσιμο του μονοθεσίου. Είναι δύσκολο να σας δώσω έναν αριθμό για το όφελος σε χρόνο, αλλά οι διαφορές είναι αρκετά μικρές ώστε όλα να είναι σημαντικά».
Ο Andrea Stella πάντως, πιστεύει ότι οι σύγχρονες μονάδες ισχύος δεν προσφέρουν τόσο μεγάλο πλεονέκτημα όσο στα πρώτα χρόνια των κανονισμών για τους υβριδικούς V6 turbo κινητήρες, επειδή οι κατασκευαστές έχουν βελτιωθεί στη διατήρηση της απόδοσης σε υψηλά επίπεδα.
Ο Ιταλός επικεφαλής της McLaren δήλωσε: «Δεν ξέρω πώς λειτουργεί αυτό για την Honda, αλλά γενικά αυτοί οι κινητήρες δεν παρουσιάζουν μεγάλη καταπόνηση με τα χιλιόμετρα. Για αυτό γενικά δεν θα άλλαζες έναν κινητήρα και δεν θα δεχόσουν ποινή ή απώλεια θέσεων, επειδή συνήθως η απόδοση που κερδίζεις δεν αντισταθμίζει πραγματικά την απώλεια θέσεων. Αλλά, όπως είπα, δεν είμαι σίγουρος πώς λειτουργεί η υποβάθμιση ισχύος για τη Honda».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.






