F1: Η Red Bull υποπτεύεται τη διαχείριση ελαστικών της McLaren

Η McLaren έχει ξεκινήσει τη φετινή σεζόν της Formula 1 με 4 νίκες σε 5 αγώνες. Αυτό το οφείλει σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι διαθέτει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, ιδίως στους αγώνες όπου η θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών είναι ο κρίσιμος παράγοντας. Αυτό συμβαίνει διότι η MCL39 μπορεί να διατηρήσει υπό έλεγχο τις θερμοκρασίες των Pirelli του πίσω άξονα καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο, ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών ή των χαρακτηριστικών της πίστας.
Η Red Bull προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει ποια είναι η μέθοδος με την οποία το επιτυγχάνει αυτό η McLaren, καθώς υποπτεύεται ότι υπάρχει κάποιο κόλπο στη μέση. Για αυτό και η Red Bull έχει επιστρατεύσει θερμικές κάμερες για να μελετήσει τη θερμοκρασία των ελαστικών και των αεραγωγών των πίσω φρένων της McLaren κατά τη διάρκεια των pit stop.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Από τις θερμικές εικόνες, η Red Bull διαπίστωσε ότι στο Μπαχρέιν και τη Jeddah, τα πίσω ελαστικά της McLaren είχαν αρκετές μπλε (κρύες) περιοχές, ενώ τα ελαστικά των υπόλοιπων μονοθεσίων είχαν περισσότερο πορτοκαλί και κόκκινες περιοχές, με πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες. Η Red Bull ισχυρίζεται ότι είναι αδύνατο να καταφέρει μία ομάδα να μειώσει τη θερμοκρασία μόνο μέσω της ροής του αέρα, όσο περίπλοκος και αν είναι ο σχεδιασμός των αεραγωγών φρένων εντός των τροχών.
Η Red Bull είχε ζητήσει πέρυσι από τη FIA να εξετάσει το ενδεχόμενο η McLaren πέραν από αέρα, να τοποθετεί στα ελαστικά της και νερό, καθώς ήταν μία από τις ιδέες που είχε εξετάσει η ίδια στο παρελθόν με τον τεχνικό Rob Marshall, ο οποίος εργάζεται πλέον στο αντίπαλο στρατόπεδο του Woking.
Παράλληλα, ο CEO της McLaren Racing, Zak Brown, αρέσκεται στο να… τρολάρει τη Red Bull, καθώς στο FP1 του GP Μαϊάμι εμφανίστηκε στο pit wall να πίνει από ένα μπουκάλι που έγραφε με μεγάλα γράμματα «νερό ελαστικών». Ο Αμερικανός θεωρεί τον ισχυρισμό της Red Bull γελοίο και το εξέφρασε με αυτό τον ευρηματικό και χιουμοριστικό τρόπο.
Σύμφωνα με τη McLaren, οι δυνατότητες της MCL39 είναι ένας συνδυασμός υψηλού αεροδυναμικού φορτίου, καλής ισορροπίας πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων και καινοτομίας. Το θέμα είναι τι ακριβώς σημαίνει το τελευταίο. Θα μπορούσε να είναι ένας ιδιαίτερα έξυπνος σχεδιασμός ροής εντός των καλυμμάτων των φρένων, είτε η χρήση υλικών που διατηρούν τον αέρα εντός ενός χαμηλού πλαισίου θερμοκρασίας ή κάποιο άλλο έξυπνο τέχνασμα για την ψύξη του αέρα.
Οι αντίπαλοι της McLaren απασχολούν τακτικά τη FIA με αιτήματα, προσπαθώντας να λύσουν το μυστήριο δια της ατόπου απαγωγής, με βάση τις απαντήσεις των τεχνικών της Διεθνούς Ομοσπονδίας. Η Red Bull και η Racing Bulls ξεχωρίζουν στον τομέα αυτό. Ό,τι και αν χρησιμοποιεί η McLaren για να το πετύχει, φαίνεται να είναι νόμιμο. Ο ενέργειες των αντιπάλων έχουν οδηγήσει τη FIA να εξετάσει το θέμα πολύ προσεκτικά.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.