F1: Κατά πόσο επηρέασαν τη McLaren οι αποσαφηνίσεις της FIA πριν από την Imola;

F1 Grand Prix of Emilia Romagna


Έπειτα από το Grand Prix Εμίλια Ρομάνια, αποκαλύφθηκε ότι η FIA είχε στείλει στις ομάδες μία τεχνική υπόδειξη στην οποία αποσαφήνιζε ορισμένους τεχνικούς κανονισμούς, χωρίς όμως να παρουσιάζει αλλαγές σε αυτούς. To γεγονός ότι η McLaren δεν ήταν όσο ανταγωνιστική θα περίμενε η Red Bull και η αποκάλυψη των νέων διευκρινήσεων της FIA, οδήγησαν σε υποψίες ότι η απόδοση της McLaren όντως επηρεάστηκε από αυτές, καθώς δεν επέδειξε την υπεροχή στη θερμική διαχείριση των ελαστικών επί της Red Bull που έχουμε δει σε προηγούμενους αγώνες.

Αυτό όμως είναι μόνο μία θεωρία. Υπάρχουν και πολλοί παράγοντες που λειτούργησαν υπέρ της Red Bull, όπως η χάραξη της πίστας της Imola, που περιέχει αρκετές γρήγορες στροφές. Πρόκειται για τον τομέα στον οποίο η RB21 είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, όπως έχουμε δει ήδη σε Suzuka και Jeddah. Επίσης, η McLaren έχει δείξει ότι αντιμετωπίζει σε τέτοιου είδους στροφές graining στα ελαστικά του εμπρός άξονα, γεγονός που συνέβαλε στην πτώση απόδοσης του Oscar Piastri στο πρώτο stint του GP Εμίλια Ρομάνια και στην επιλογή να εισέλθει στα pits νωρίς, γεγονός που τερμάτισε τις ελπίδες του να διεκδικήσει τη νίκη.

Επιπλέον, υπήρχαν αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο της Red Bull, αλλά η ομάδα ισχυρίζεται ότι δεν ήταν τόσο σημαντικές για να εξηγήσουν τη βελτίωση της εικόνας της σε σχέση με τη McLaren σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, που θα έπρεπε θεωρητικά να ευνοήσουν περισσότερο τη βρετανική ομάδα. Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, είχε δηλώσει στην Imola: «Μας εξέπληξε περισσότερο η έλλειψη επιδόσεων της McLaren».

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Μέχρι τώρα, ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, ισχυριζόταν ότι χαίρεται που υπάρχουν όλες αυτές οι ερωτήσεις γύρω από το μονοθέσιό της «διότι αυτό σημαίνει ότι οι αντίπαλοί μας συνεχίζουν να εστιάζουν σε λάθος πράγματα. Βοηθάει την προσπάθειά μας». Το θέμα είναι ίσως να μη λάβουμε σαφείς απαντήσεις στο ερώτημα αν η απόδοση της McLaren MCL39 επηρεάστηκε αρνητικά από τις αποσαφηνίσεις της FIA, αν και εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται να συνέβη κάτι τέτοιο.

Αυτό διότι στο Μονακό η καταπόνηση των ελαστικών δεν αποτελεί ζήτημα, και στο GP Ισπανίας θα τεθούν σε ισχύ τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής, τα οποία ενδέχεται να επηρεάσουν την απόδοση του μονοθεσίου της McLaren, αλλοιώνοντας την ανταγωνιστική της εικόνα. Όπως πάντα όμως, όλη αυτή η υπόθεση αποδεικνύει ότι τα Πρωταθλήματα «παίζονται» πέραν από την πίστα και στο τεχνικό παρασκήνιο. Η Red Bull υιοθετεί την ίδια ακριβώς αντιμετώπιση που είχε και η Mercedes το 2021 στη μεταξύ τους μάχη για τον τίτλο.

F1 Grand Prix of Emilia Romagna

Όσον αφορά τις επεμβάσεις της FIA, η πρώτη αποσαφήνιση αφορούσε υλικά γύρω από τα μεταλλικά μπλοκ ολίσθησης στη σανίδα νομιμότητας του δαπέδου των μονοθεσίων και τον τρόπο στήριξής τους. Αυτή είναι μια σημαντική πτυχή με τα σύγχρονα μονοθέσια ground effect, καθώς οι ομάδες θέλουν να ελαχιστοποιήσουν την απόσταση από το έδαφος για αεροδυναμικά οφέλη, αλλά προσπαθούν παράλληλα να αποφύγουν την υπέρμετρη φθορά των περιοχών όπου αυτή μετριέται, δηλαδή γύρω από τα μπλοκ ολίσθησης, για να περνούν τον τεχνικό έλεγχο. Αυτή αναφέρεται ότι δεν επηρέασε τη McLaren.

Η δεύτερη διευκρίνιση σχετίζεται με τους τρόπους διατήρησης των ελαστικών όσο το δυνατόν πιο χαμηλές θερμοκρασίες, όπου η FIA, απαντώντας στις ερωτήσεις της Red Bull, διευκρίνισε ποιες μέθοδοι δεν επιτρέπονται. Η McLaren ισχυρίζεται ότι δεν χρειάστηκε να αλλάξει τίποτα στο μονοθέσιό της έπειτα από το GP Μαϊάμι, όπου η FIA έλεγξε εξονυχιστικά την MCL39 του Oscar Piastri, ιδίως στην περιοχή των αεραγωγών των φρένων και δεν βρήκε κάποια παρατυπία.

F1 Grand Prix of Emilia Romagna

Στην ουσία, οι διευκρινήσεις της FIA κοινοποιούσαν στις ομάδες την επικοινωνία που είχε μαζί της η Red Bull. Ενώ σχεδόν όλες οι ιδέες (κάποιες αρκετά ακραίες) που παρουσίασε η Red Bull απορρίφθηκαν ως παράνομες από τη FIA, υπάρχει μία στην οποία η απάντηση δεν ήταν τόσο κατηγορηματική.

Αυτή έχει να κάνει με τις συσκευές Peltier, δηλαδή θερμοηλεκτρικές μονάδες στερεάς κατάστασης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για να θερμάνουν ή να ψύξουν κάτι. Με τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος, τα μπλοκ που αποτελούν τις συσκευές Peltier μπορούν να τοποθετηθούν σε περιοχές όπου απαιτείται ψύξη ή θέρμανση. Η εναλλαγή μεταξύ των δύο λειτουργιών γίνεται μέσω της αλλαγής του ηλεκτρικού ρεύματος που περνά από τη συσκευή.

Η απάντηση της FIA ήταν (σύμφωνα με το The Race): «Πιστεύουμε ότι η χρήση συσκευών Peltier για ψύξη σε αυτόν τον τομέα δεν καλύπτεται από τους τεχνικούς κανονισμούς, αλλά δεν θα την εξετάζαμε θετικά και θα επιδιώκαμε να την αποκλείσουμε ειδικά για το 2026». Αυτό σημαίνει ότι δεν απαγορεύεται ρητά αυτή τη στιγμή. Αν και η FIA δεν θα ήθελε να δει τέτοια συστήματα να χρησιμοποιούνται, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συμβαίνει φέτος…

F1 Grand Prix of Emilia Romagna


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων