F1: Νέα τεχνική διαμάχη γύρω από τα δάπεδα των μονοθεσίων – motorone.gr

Νέο Cupra Tindaya: Το αντίπαλο δέος της BMW iX3 παρουσιάστηκε στο Μόναχο - motorone.gr


H FIA εξετάζει αναφορές ότι αρκετές ομάδες της Formula 1 χρησιμοποιούν στο δάπεδο των μονοθεσίων τους μπλοκ ολίσθησης από τιτάνιο, τα οποία διαστέλλονται σε αυξημένες θερμοκρασίες για να προστατεύουν τη σανίδα νομιμότητας από υπερβολική φθορά.

Τα μπλοκ ολίσθησης είναι μεταλλικά εξαρτήματα που περιβάλλουν τις οπές όπου η FIA μετράει το πάχος της σανίδας νομιμότητας στο δάπεδο των μονοθεσίων. Η σανίδα αυτή -κατασκευασμένη από ρητίνη- έχει πάχος 10 χλστ. όταν είναι καινούργια και οι τεχνικοί κανονισμοί ορίζουν ότι δεν πρέπει να έχει φθαρεί πέραν των 9 χλστ. ανά πάσα στιγμή.

Ίσως αυτό προβάλλει κάποια εξήγηση για τις διακυμάνσεις απόδοσης που παρατηρήθηκαν μεταξύ σπριντ και αγώνα στο Grand Prix Σάο Πάολο, όπου οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν το στήσιμο των μονοθεσίων.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

F1 Grand Prix of Brazil Sprint & Qualifying

Σύμφωνα με το ιαπωνικό as-web.jp, πολλοί επικεφαλής ομάδων και τεχνικοί διευθυντές πιστεύουν ότι ορισμένοι αντίπαλοί τους έχουν μάθει πώς να κάνουν τα -υποχρεωτικά- μπλοκ ολίσθησης να απορροφούν υψηλή θερμότητα.

Οι ομάδες συνήθως ελέγχουν τη φθορά του δαπέδου μετά από κάθε διαδικασία ενός αγωνιστικού τριημέρου, διασφαλίζοντας ότι η σανίδα νομιμότητας διατηρεί το ελάχιστο απαιτούμενο πάχος. Ωστόσο, στη Βραζιλία, ορισμένα μονοθέσια φαινόταν να κινούνται σε ασυνήθιστα χαμηλή απόσταση από το έδαφος, χωρίς να προκαλούν υπερβολική φθορά.

Με την αύξηση της θερμοκρασίας των μπλοκ ολίσθηση από την τριβή, αυτά διογκώνονται και βρίσκονται πιο κοντά στο έδαφος από τη σανίδα νομιμότητας, αποτρέποντας τη φθορά της. Ο τεχνικός έφορος της FIA, Jo Bauer, φέρεται να επιθεώρησε όλα τα μπλοκ ολίσθησης πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές.

F1 Grand Prix of Brazil

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ανακάλυψε εξαρτήματα τοποθετημένα σε αρκετά μονοθέσια που είχαν ως μοναδικό σκοπό την αύξηση της θερμοκρασίας των μπλοκ ολίσθησης και διέταξε την αφαίρεσή τους πριν από το Q1. Οι ομάδες που επηρεάστηκαν αναγκάστηκαν να αυξήσουν την απόσταση του πίσω μέρους του μονοθεσίου τους από το έδαφος, χάνοντας αεροδυναμικό φορτίο και κατά συνέπεια ανταγωνιστικότητα. Μια εξ αυτών φαίνεται ότι ήταν η McLaren.

Φαίνεται ότι σχεδόν όλες οι ομάδες χρησιμοποιούν την τεχνική σε κάποιο βαθμό, με ορσιμένες να την έχουν αναπτύξει σε σημαντικό πλεονέκτημα, ιδίως σε πίστες με λείο ασφαλτοτάπητα, όπου τα μονοθέσια μπορούν να τρέχουν σε με πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος.

Η FIA φέρεται να προετοιμάζει τεχνική υπόδειξη για την απαγόρευση ορισμένων υλικών ή μεθόδων στο δάπεδο των μονοθεσίων. Ωστόσο, το μέτρο αυτό είναι απίθανο να παρουσιαστεί πριν από το 2026, όταν οι αναθεωρημένοι κανονισμοί θα μειώσουν σημαντικά τέτοιου είδους τακτικές, καθώς τα μονοθέσια θα επιστρέψουν σε επίπεδα δάπεδα και δεν θα βασίζονται τόσο πολύ στο ground effect για την παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων