F1: Οι τεχνικοί λόγοι πίσω από την έκβαση του GP Σιγκαπούρης – motorone.gr

Δεν θα πρέπει να θεωρηθεί τυχαίο το γεγονός ότι οι δύο οδηγοί που κατάφεραν να τερματίσουν εμπρός από τις McLaren στο Grand Prix Σιγκαπούρης ανήκουν στις μοναδικές ομάδες που είχαν φέρει αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους για αυτό τον αγώνα. Το σίγουρο είναι ότι Mercedes και Red Bull συνέχισαν να εξελίσσουν το μονοθέσιο ενώ αντιθέτως η McLaren έχει σταματήσει να το κάνει πολύ καιρό τώρα.
Αυτό σημαίνει ότι σε μία πίστα που δεν αναδεικνύει τα προτερήματα της McLaren στον ένα γύρο, καθώς απουσιάζει η απαίτηση συνδυασμού πέδησης με αρχική φάση εισόδου στις στροφές όπως και οι παρατεταμένες στροφές, η βρετανική ομάδα είναι ευάλωτη, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Καθώς ο αγώνας της Σιγκαπούρης κρίθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις κατατακτήριες δοκιμές και τα προσπεράσματα στον αγώνα ήταν σχεδόν αδύνατα, η μοίρα της McLaren κρίθηκε το Σάββατο.
Αυτή τη φορά όμως, πέραν από τον Max Verstappen, εμπρός από τις McLaren βρισκόταν και ο George Russell. Αυτό όμως λειτούργησε υπέρ της McLaren, και αυτό διότι περιόρισε τις βαθμολογικές απώλειες από τον Ολλανδό στη μάχη του τίτλου οδηγών. Γιατί όμως η Mercedes ήταν τόσο ισχυρή στη Σιγκαπούρη, αψηφώντας στα προγνωστικά; Αναφερθήκαμε σε κάποιους τεχνικούς παράγοντες έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ο νικητής του αγώνα, George Russell παρείχε μία περαιτέρω εξήγηση: «Φέτος υπήρχε λιγότερη υπερθέρμανση των ελαστικών σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Νομίζω ότι είναι μια πίστα που στο παρελθόν είχε μεγάλη υπερθέρμανση, αλλά με μερικές από τις στροφές να έχουν νέα άσφαλτο, είναι λίγο πιο λεία. Τα ελαστικά φαίνονται λίγο πιο ανθεκτικά φέτος. Ήταν όλα σε ένα λίγο καλύτερο πλαίσιο, αλλά παρ’ όλα αυτά, ήταν αρκετά μεγάλη έκπληξη».
Αλλά δεν θα πρέπει να υπάρχουν αμφιβολίες: η McLaren διέθετε το ταχύτερο μονοθέσιο την Κυριακή στη Σιγκαπούρη. Ο Russell ανέφερε: «Είδατε ότι ο Lando (Norris) ήταν σίγουρα ο πιο γρήγορος οδηγός στην πίστα, αλλά δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Max. Σε κάθε γύρο, η διαφορά τους ήταν μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο και σε εδώ (στη Σιγκαπούρη) αυτό δεν είναι εύκολο».
Δεν είναι εύκολο διότι τα μονοθέσια επηρεάζονται πάρα πολύ στο διαταραγμένο αέρα που αφήνει πίσω του ένας προπορευόμενος. Ο Russell είχε δυσκολίες να πλησιάσει τους οδηγούς που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω λόγω αυτού. Επίσης, δεν είναι εύκολο γιατί τα πάντα υπερθερμαίνονται στο διαταραγμένο αέρα, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών.
Ο Norris όμως ήταν κολλημένος για 15 γύρους στο πίσω μέρος της Red Bull του Verstappen αλλά δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα με τα ελαστικά του, τις θερμοκρασίες των φρένων (βλέπε Ferrari…), ή οτιδήποτε άλλο.
Υπήρχαν κάποιοι παράγοντες που προστάτευσαν τη νίκη του Russell την Κυριακή, όπως η επιλογή μαλακής γόμας ελαστικών από τον Verstappen για την εκκίνηση. Ο Ολλανδός πίστευε ότι για να ξεπεράσει το μειονέκτημα πρόσφυσης από την αριστερή πλευρά του grid χρειαζόταν κάποιο επιπλέον όπλο, όπως η πρόσφυση των πιο μαλακών ελαστικών. Ήλπιζε επίσης ότι η πίστα θα είναι πιο νωπή από τη βροχή που είχε προηγηθεί.
Ο Russell επωφελήθηκε από το γεγονός ότι ο Verstappen ήταν αναγκασμένος να προστατεύσει τα μαλακά ελαστικά του στο πρώτο stint. Ο Βρετανός κατάφερε να αναπτύξει διαφορά 10 δλ. με ένα από τα καλύτερα stint της καριέρας του -όπως το αποκάλεσε ο ίδιος- και έχτισε τη νίκη του επάνω σε αυτό το προβάδισμα.
Επίσης, η McLaren δεν μπορούσε να επεκτείνει το πρώτο stint του Norris, λόγω των επιπλοκών που θα έφερνε όσον αφορά τον Oscar Piastri, τον οποίο απειλούσε με undercut ο Charles Leclerc. Εφόσον ο Norris αρνήθηκε να ρισκάρει να βρεθεί μπροστά του ο team-mate του, κάνοντας πρώτος pit stop, ήταν αναγκασμένος να εισέλθει νωρίς στα pits, χωρίς να έχει την ευκαιρία να προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί περαιτέρω την ελεύθερη πίστα μπροστά του για να επιδείξει τον πραγματικό ρυθμό της McLaren.
Η πίεση δεν είχε τελειώσει όμως για τον Russell, ο οποίος μετά το pit stop του είδε τον Max Verstappen να τον πλησιάζει σε απόσταση κάτω των 3 δλ. Αλλά η Red Bull δεν είχε τη συμπεριφορά που θα ήθελε ο Ολλανδός και ένα μπλοκάρισμα φρένων στη στροφή 14 (που θα μπορούσε να έχει τελειώσει και τον αγώνα του Verstappen), επισφράγισε τη νίκη του Russell, και ο Norris δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει για να τον απειλήσει.
O Verstappen, έχοντας πιέσει από τον πρώτο γύρο το σετ σκληρής γόμας ελαστικών, τα είχε ταλαιπωρήσει αρκετά. Η Red Bull απέδειξε ότι η βελτίωσή της σε Ιταλία και Μπακού ήταν αυθεντική, καθώς ο Verstappen τερμάτισε μπροστά από τις McLaren και πάλι, σε μία κανονική πίστα, όπου τα προσπεράσματα είναι λίγο πιο εύκολα, ο Ολλανδός δεν θα είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Norris.
O Verstappen δήλωσε μετά τον αγώνα: «Για να είμαι ειλικρινής, ήταν λίγο πιο δύσκολο από ό,τι περίμενα. Για κάποιο λόγο, κατά τη διάρκεια του αγώνα, είχα πολλές δυσκολίες με τις αλλαγές ταχυτήτων, γεγονός που με έσπρωχνε πολύ κατά το φρενάρισμα, κάτι που δεν είναι επιθυμητό σε ένα σιρκουί πόλης. Δυστυχώς, το μονοθέσιο δεν ήταν όπως το ήθελα».
«Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να μάθουμε από αυτό, από κάποιες αποφάσεις που πήραμε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου όσον αφορά το στήσιμο. Φυσικά, δεν κάναμε προσομοιώσεις αγώνα την Παρασκευή, οπότε αυτό δεν βοηθά. Αλλά δεν είναι μυστήριο γιατί δεν τα πήγαμε τόσο καλά στον αγώνα. Οπότε, απλά πρέπει να το αναλύσουμε».
H Red Bull έχει σίγουρα γίνει πολύ πιο δυνατή προσαρμόζοντας περισσότερο το μονοθέσιο στις απαιτήσεις του Verstappen. Είναι αρκετό αυτό όμως για να ανησυχεί τη McLaren σε όλες τις πίστες; Δύσκολα. Αυτό περιμένουμε να αποδειχθεί στο Austin, μία από τις πιο πολυποίκιλες πίστες όσον αφορά τις στροφές που διαθέτει. Εκεί η McLaren θα πρέπει να επιβληθεί, έπειτα από το πρώτο σερί τριών αγώνων στους οποίους η βρετανική ομάδα δεν έχει κατακτήσει νίκη. Θα καταφέρει να το κάνει όμως;
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.