F1: Οριστικοποιήθηκαν οι νέες ορολογίες για το 2026 – motorone.gr

F1 2026 car (3)


Η FIA και η Formula 1 προχώρησαν στην απλοποίηση των ονομάτων των βασικών στοιχείων των νέων κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ στα μονοθέσια του 2026, σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η σύγχυση των φιλάθλων. Επίσης, η F1 αποκάλυψε νέες ψηφιακές εικόνες που αναπαριστούν πώς θα μοιάζουν τα μονοθέσια του 2026.

Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα της έρευνας της F1, η οποία έδειξε ότι υπήρχαν παραδείγματα κοινής ορολογίας που δεν είχαν γίνει κατανοητά από το κοινό. Για παράδειγμα, η έρευνα αυτή έδειξε ότι περισσότερο από το 10% των οπαδών της F1 δεν γνώριζαν τι ήταν το Drag Reduction System (DRS), παρότι αποτελούσε βασικό κομμάτι της F1 εδώ και 15 χρόνια.

Με τον προκαθορισμό απλών ορολογιών, η FIA και η F1 ορίζουν ένα πλαίσιο το οποίο θα είναι κοινό για όλους, με απλές και κατανοητές νέες ορολογίες που καλύπτουν τις νέες λειτουργίες της μονάδας ισχύος, καθώς και τις καινούργιες για το 2026, ενεργές αεροτομές των μονοθεσίων.

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Meet the 2026 evolution of Formula 1.#F1 pic.twitter.com/5WpMonkQzV

— Formula 1 (@F1) December 17, 2025

Αυτή θα αντικαταστήσει επίσημα την προηγούμενη ονομασία Manual Override Mode που αναφερόταν στους κανονισμούς. Όταν οι οδηγοί βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο σε ένα συγκεκριμένο σημείο ανίχνευσης, θα ενεργοποιείται στη μονάδα ισχύος τους η διαθεσιμότητα επιπλέον ισχύος από το ηλεκτρικό σύστημα κατά τη διάρκεια του γύρου, για να προσπαθήσουν να προσπεράσουν τον αντίπαλό τους. Το σύστημα αποτελεί ουσιαστικά ένα διαφορετικό μέσο αντικατάστασης του DRS.

Πρόκειται για τη χρήση της κανονικής ενέργειας της μπαταρίας που έχει συλλεχθεί από το υβριδικό σύστημα (ERS) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από έναν οδηγό είτε για να αμυνθεί από έναν αντίπαλο που βρίσκεται πίσω του είτε για να επιτεθεί σε έναν προπορευόμενο. Μέχρι πέρυσι, οι ομάδες αναφέρονταν σε αυτό ως λειτουργία overtake. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία boost την, οι οδηγοί θα έχουν τη μέγιστη ισχύ από τον κινητήρα και την μπαταρία με το πάτημα ενός κουμπιού, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στην πίστα.

F1 2026 car (5)

Αυτό θα συμβαίνει όταν το υβριδικό σύστημα των μονάδων ισχύος θα γυρίζει σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, συνήθως στο τέλος μεγάλων ευθειών και θα αναβοσβήνουν τα φώτα στο πίσω μέρος των μονοθεσίων. Επίσης οι οδηγοί θα προσπαθούν να ανακτήσουν ενέργεια με διάφορους τρόπους, σηκώνοντας το πόδι τους από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης, ή να μην πατάνε γκάζι σε ορισμένες στροφές.

F1 2026 car (7)

O όρος θα αφορά τα κινούμενα πτερύγια των εμπρός και πίσω αεροτομών, τα οποία θα χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση των επιπέδων αεροδυναμικού φορτίου και αντίστασης πίεσης σε διάφορα σημεία της πίστας. Θα υπάρχουν δύο κύριες ρυθμίσεις που θα χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια του γύρου. Μια λειτουργία Corner (στροφών), όπου θα παράγονται υψηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου, και μια λειτουργία Straight (ευθειών), όπου που θα ελαχιστοποιείται η οπισθέλκουσα.

F1 2026 car (4)

Τα νέα μονοθέσια θα είναι μικρότερα σε διαστάσεις με 10 εκατοστά μικρότερο πλάτος και 20 εκ. μικρότερο μεταξόνιο και θα είναι ελαφρύτερα κατά 32 κιλά, με ενεργές αεροτομές. Η F1 θα εγκαταλείψει το concept των ground effect μονοθεσίων και θα επιστρέψει σε σκαλωτό δάπεδο. Αναμένεται να παράγουν μειωμένο κατά 15-30% αεροδυναμικό φορτίο, ενώ η οπισθέλκουσα στις ευθείες αναμένεται να μειωθεί κατά 40-55%, χάρη στην ενεργή αεροδυναμική. Οι χρόνοι στο γύρο αναμένεται να είναι πιο αργοί κατά 2-3 δλ.

F1 2026 car (8)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων