F1: Πώς τα καύσιμα του 2026 μπορούν να καθορίσουν την απόδοση
Φαίνεται ότι η νέα γενιά μονάδων ισχύος της Formula 1 που θα κάνει ντεμπούτο το 2026, συνοδεύεται και από διαμάχες πριν καν ξεκινήσει το νέο ημερολογιακό έτος. Πέραν από τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει σχετικά με τις υποψίες ότι ορισμένοι κατασκευαστές (Mercedes και Red Bull Ford) υπερβαίνουν το ανώτατο όριο σχέσης συμπίεσης 16:1 των turbo V6 κινητήρων, στο επίκεντρο υπάρχει περίπτωση να βρεθούν και τα 100% βιώσιμα καύσιμα της νέας χρονιάς.
Η συμβολή των προμηθευτών αυτών των νέων -εντελώς πειραματικών- καυσίμων σε αυτή τη νέα εποχή μονάδων ισχύος αναμένεται να είναι πιο σημαντική από ποτέ. Όπως έχουμε αναφέρει, το όριο ροής καυσίμου που ίσχυε μέχρι φέτος ήταν 100 κιλά ανά ώρα. Το 2026, αυτό θα διαμορφωθεί σε 3.000 Megajoule, που μεταφράζεται σε μείωση περίπου 25%, ανάλογα την ενεργειακή πυκνότητα του καυσίμου.
O επικεφαλής του τμήματος μονάδων ισχύος της Ferrari, Enrico Gualtieri, εξήγησε τις αλλαγές τι σημαίνει αυτό για την F1: «Υπάρχει ένας αισθητήρας που μετρά την ενεργειακή απόδοση και πριν κατέβει στην πίστα, κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να έχει παράσχει το καύσιμό του σε έναν τρίτο φορέα, ο οποίος θα πρέπει να δηλώσει την ενεργειακή περιεκτικότητα ανά μονάδα μάζας του καυσίμου και στη συνέχεια, θα αποδώσει μια τιμή, που θα είναι διαφορετική για κάθε προμηθευτή».
]]>
ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Συνεπώς, η διαθέσιμη ενέργεια, θα είναι η ίδια για όλους, αλλά όπως εξηγεί ο Gualtieri, «αν καταφέρεις να παράγεις ένα καύσιμο με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, θα μπορείς να τοποθετήσει στο μονοθέσιο ένα πιο ανταγωνιστικό προϊόν με μικρότερο βάρος». Επίσης, μία ακούσια υποτίμηση στη βαθμονόμηση της βενζίνης θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγάλες διαφορές στην απόδοση.
Τα 100% βιώσιμα καύσιμα αποτελούν νέο πεδίο έρευνας για τη Formula 1, που αφήνει αρκετά μεγάλο περιθώριο για πειραματισμό. Παρά τους περιορισμούς που υπάρχουν στους κανονισμούς, οι ειδικοί των προμηθευτών καυσίμου μπορούν να βρουν νέες, άγνωστες μέχρι τώρα χημικές ενώσεις, που θα συμβάλλουν στη διατήρηση της αξιοπιστίας των μονάδων ισχύος και ίσως και στην αύξηση της απόδοσης.
Οι κανονισμοί απαγορεύουν ουσιαστικά κάθε είδους πρόσθετα στα καύσιμα που βελτιώνουν την απόδοση, όπως τα ενισχυτικά οκτανίων. Σύμφωνα με τον ορισμό του «πρόσθετου» στο Παράρτημα C1 μέρος Β, επιτρέπουν μόνο ορισμένους σταθεροποιητικούς παράγοντες σε χαμηλές συγκεντρώσεις. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για τον αρχικό σκοπό τους τους και όχι ως βελτιωτικά απόδοσης.
Επίσης, πρέπει να αποτελούν ποσοστό μικρότερο του 1% της μάζας του καυσίμου, σύμφωνα με το άρθρο C16.3.4. Πιστεύω ότι αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να αλλοιώσουν σημαντικά τις φυσικές ιδιότητες του καυσίμου με τόσο χαμηλές συγκεντρώσεις. Επομένως, υπόκεινται σε πολύ αυστηρούς περιορισμούς. Αλλά ποτέ δεν μπορεί κανείς να προβλέψει τα πάντα…
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




