F1: Τα πάντα μπορούν να αλλάξουν στη μάχη του τίτλου

Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Η απάντηση του επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, στο παραπάνω ερώτημα είναι: «Σίγουρα ναι. Μπορείτε να το γράψετε με κεφαλαία γράμματα;» Στην ουσία, όμως, θα πρέπει να περιμένουμε άλλες δύο εβδομάδες για να λάβουμε σαφείς απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα.
Εξηγούμαστε: τα Grand Prix Ιταλίας και Αζερμπαϊτζάν, που με τόση ευκολία κυριάρχησε ο Max Verstappen είναι εξαιρέσεις του «κανόνα» σχετικά με τη μέση μορφολογία πίστας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1. Η McLaren έδειξε να μην είναι ανταγωνιστική σε πίστες με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο και όταν οι χαμηλές θερμοκρασίες παραγκωνίζουν την καταπόνηση των ελαστικών σε αμελητέο παράγοντα.
Στη Σιγκαπούρη, τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά, καθώς οι ομάδες θα πρέπει να υιοθετήσουν τα αεροδυναμικά πακέτα μέγιστου φορτίου για τα μονοθέσιά τους και οι θερμοκρασίες θα είναι υψηλές. Εκεί, σε μία από τις πίστες που έχει δυσκολευτεί αρκετά τα προηγούμενα χρόνια η Red Bull, θα κληθεί να αποδείξει αν έχει τη δύναμη να πιέσει για τον φετινό τίτλο οδηγών από τη θέση του αουτσάιντερ.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Me 7 αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος, ο Max Verstappen βρίσκεται 69 βαθμούς πίσω από τον Oscar Piastri. O Ολλανδός σχολίασε: «Δεν βασίζομαι στην ελπίδα. Βασικά, πρέπει όλα να πάνε τέλεια από την πλευρά μου και χρειάζομαι και λίγη τύχη από την πλευρά τους. Οπότε, εξακολουθεί να είναι πολύ δύσκολο. Προσωπικά δεν το σκέφτομαι, απλά πηγαίνω αγώνα με τον αγώνα». Αλλά δεν το αποκλείει… Αυτό αποτελεί αλλαγή στάσης από τον Verstappen, ο οποίος είχε αποκλείσει τον εαυτό του από τη μάχη του τίτλου στην αρχή του καλοκαιριού.
Αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει στους τελευταίους αγώνες. Υπάρχει μία διαφορετική προσέγγιση, πιο επικεντρωμένη στη μηχανολογία υπό τον νέο επικεφαλής Laurent Mekies, και η Red Bull είναι πιο πρόθυμη να ακολουθήσει πιο ανεξερεύνητες κατευθύνσεις όσον αφορά το στήσιμο του μονοθεσίου.
Σε αυτές την ωθεί ο Verstappen, για να βρει την ισορροπία που αναζητούσε ώστε να μπορεί να δώσει το 100%. Όπως είχε συμβεί και στην Monza, η Red Bull είχε μία μεγάλη εμπρός αεροτομή και πολύ πιο λεπτή πίσω, κάτι που σημαίνει ότι είχε το εμπρός μέρος που ήθελε για να καταφέρει να τοποθετήσει την RB21 στην είσοδο των -κυρίως 90 μοιρών- στροφών του Μπακού.
Στο Αζερμπαϊτζάν, ο Verstappen ήταν ένας από τους ελάχιστους οδηγούς που δεν έκανε ούτε ένα λάθος σε μία πολύ προκλητική διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών γεμάτη ατυχήματα, καθώς οι δυνατές πνοές αέρα διατάρασσαν την ισορροπία των μονοθεσίων αιφνιδιάζοντας τους οδηγούς. Ωστόσο, όταν τα πράγματα γίνονται ιδιαίτερα προκλητικά, έχουμε συνηθίσει τον Verstappen να αριστεύει, και αυτό ακριβώς έκανε το Σάββατο στο Μπακού, θέτοντας τις βάσεις για το 6ο grand slam της καριέρας του (νίκη, pole position, ταχύτερος γύρος, επικεφαλής σε όλους τους γύρους του αγώνα).
Με τους πιο επικίνδυνους αντιπάλους του να βρίσκονται από την 5η θέση και πίσω, και τα προσπεράσματα να είναι αρκετά δύσκολα, ο Verstappen είχε τη δυνατότητα να εκκινήσει με τη σκληρή γόμα ελαστικών, χωρίς να αντιμετωπίσει μεγάλη απειλή, επιλογή που αποτελούσε την ιδανική την Κυριακή. Δεν υπήρχε κάποιος που μπορούσε να τον απειλήσει κατά τη διάρκεια του αγώνα και έτσι πήρε δύο συνεχόμενες νίκες για πρώτη φορά φέτος.
Παράλληλα με την χειρότερη εμφάνιση των δύο τελευταίων ετών από τη McLaren, ο Verstappen βρίσκεται σε θέση όπου δεν μπορεί αποκλειστεί τελείως από τη μάχη του τίτλου. Αν και μιλάμε για πολύ μικρές πιθανότητες, κανείς δεν μπορεί να πει όντας 100% σίγουρος ότι ο Ολλανδός βρίσκεται εκτός μάχης αυτή τη στιγμή.
«Το υπόλοιπο της σεζόν επιστρέφει στις στροφές μέσης ταχύτητας, όπου η McLaren είχε τεράστιο πλεονέκτημα πριν από μόλις μερικούς αγώνες», δήλωσε ο επικεφαλής της Red Bull, Laurent Mekies. «Αυτό θα είναι μέρος της πρόκλησης».
Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, πιστεύει ότι αν η Red Bull και ο Verstappen είναι ανταγωνιστικοί και στη Σιγκαπούρη, όλα είναι πιθανά. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η βελτίωση της Red Bull είναι σημαντική και δεν οφείλεται μόνο στις ιδιομορφίες των σιρκουί του Μπακού και της Monza, καθώς στο Αζερμπαϊτζάν ο Yuki Tsunoda σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμά του με την ομάδα (6ος).
Ήδη πριν από τον αγώνα, ο Andrea Stella, είχε σχολιάσει ότι το καινούργιο δάπεδο που παρουσίασε στη Monza η Red Bull έχει επιτρέψει στην αυστριακή ομάδα να στήσει το μονοθέσιο με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, ενδεχομένως κερδίζοντας σημαντικά σε απόδοση: «Τώρα ο Verstappen μιλάει περισσότερο για το δάπεδο να ξύνει το έδαφος από ό,τι πριν, οπότε μπορεί να έχουν ξεκλειδώσει απόδοση», δήλωσε ο Ιταλός.
«Δεν θα με εξέπληττε καθόλου αν η Red Bull συνέχιζε την καλή της πορεία. Είναι ένας πολύ σοβαρός υποψήφιος για τη νίκη στους αγώνες και ένας πολύ σοβαρός υποψήφιος για το Πρωτάθλημα Οδηγών».
Ο Lando Norris προσέθεσε: «Δεν είναι συχνά αργοί, οπότε οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να εκπλήσσονται τόσο πολύ που είναι γρήγοροι. Δεν με εκπλήσσει. Γνωρίζουμε ότι είναι μια εξαιρετικά ισχυρή ομάδα με έναν από τους καλύτερους οδηγούς που έχουν περάσει ποτέ από τη Formula 1. Επομένως, δεν περιμένουμε τίποτα λιγότερο. Νομίζω ότι θα μας δυσκολέψουν τη ζωή για το υπόλοιπο της σεζόν. Όταν ακολουθούσα τη Red Bull (του Tsunoda), υπήρχαν σαφώς ορισμένοι τομείς στους οποίους ήταν σε άλλο επίπεδο από εμάς. Πρέπει να καταλάβουμε γιατί».
Στο Μπακού, το μονοθέσιο της McLaren υπενθύμισε ότι παραμένει δύστροπο μερικές φορές στο όριο. Ο Norris σχολίασε: «Ήταν δύσκολο στην οδήγηση, μερικές φορές ήταν σαν να βρισκόσουν στην κόψη του ξυραφιού. Το μονοθέσιο δεν μας έδινε μεγάλη αυτοπεποίθηση αυτό το Σαββατοκύριακο».
Παράλληλα, ο Oscar Piastri είχε ένα καθόλου χαρακτηριστικό για τον ίδιο Σαββατοκκύριακο με τρία σημαντικά λάθη: το ατύχημα στις κατατακτήριες δοκιμές, την πρόωρη εκκίνηση (που τον έριξε τελευταίο) και το μπλοκάρισμα φρένων που έληξε τον αγώνα του στον πρώτο γύρο. Ίσως έρχονται στο επίκεντρο τα λόγια που Helmut Marko, που έλεγε ότι ναι μεν ο Piastri είχε κατακτήσει τίτλους σε F3 και F2 σε διαδοχικές χρονιές, αλλά το είχε κάνει θρίλερ στο τέλος της χρονιάς. Λόγω της πίεσης;
Πάντως ο Piastri ήταν και τυχερός, διότι η ποινή 5 δλ. που δέχθηκε για πρόωρη εκκίνηση, δεν μετατράπηκε σε ποινή στη σειρά εκκίνησης για το GP Σιγκαπούρης, όπως προβλέπουν οι αγωνιστικοί κανονισμοί. Ωστόσο, οι οδηγίες προς τους αγωνοδίκες, αναφέρουν ότι «σε περιπτώσεις όπου υπάρχει μία ποινή 5 δευτερολέπτων την οποία ένας οδηγός δεν μπορεί να εκτίσει λόγω εγκατάλειψης, οι αγωνοδίκες δεν θα την μετατρέψουν σε ποινή στη σειρά εκκίνησης για τον επόμενο αγώνα».
Ο Piastri, σχολιάζοντας το χειρότερο φετινό του Σαββατοκύριακο, δήλωσε: «Σίγουρα δεν ήταν η καλύτερη στιγμή μου. Απλά βιάστηκα υπερβολικά την εκκίνηση. Ήταν ένα ανόητο, απλό λάθος. Και όσον αφορά το ατύχημα, απλά δεν πρόβλεψα τον αέρα (από τα προπορευόμενα μονοθέσια) όπως θα έπρεπε. Προφανώς μπήκα στη στροφή με υπερβολική ταχύτητα και αυτό ήταν».
Oscar explains how his race unravelled at the start #F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/CnHCq45Bul
— Formula 1 (@F1) September 21, 2025
«Σήμερα ήταν ένα ανόητο λάθος. Σίγουρα ένα χαοτικό Σαββατοκύριακο. Θα ανησυχούσα περισσότερο αν ήμουν αργός και προσπαθούσα να το αντισταθμίσω και έκανα αυτά τα λάθη εξαιτίας αυτού. Το γεγονός είναι ότι ήταν απλά λάθη κρίσης. Προφανώς δεν είναι μια θέση στην οποία θέλω να βρίσκομαι ή να βάζω τους μηχανικούς, γιατί ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για αυτούς. Αλλά προσπαθώ να βρω το θετικό».
Αλλά ο Andrea Stella δεν ανησυχεί: «Έχω συνεργαστεί με πολλούς Πρωταθλητές και σε μια σεζόν –σε κάθε σεζόν, ακόμα και στην πιο κυρίαρχη– ακόμα και από έναν από τους καλύτερους οδηγούς στην ιστορία της Formula 1, όπως ο Michael Schumacher, έχω δει γεγονότα όπως αυτό. Έτσι, ένα μεμονωμένο Σαββατοκύριακο στο οποίο τα πράγματα δεν πήγαν όπως ήθελε, υπέστη τελικά μια ήττα που πρέπει να αναθεωρήσει. Δεν είναι έκπληξη, ούτε εξαίρεση, και δεν πρέπει να ανησυχούμε για αυτό, γιατί έχει συμβεί σε όλους σχεδόν τους Πρωταθλητές, ακόμα και σε αυτούς με το καλύτερο ιστορικό».
Ο Lando Norris είχε ξεκινήσει και πάλι το αγωνιστικό τριήμερο όντας ταχύτερος από τον Piastri. Ωστόσο, στο επεισοδιακό Q3, με μεταχειρισμένα ελαστικά, δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί το ατύχημα του team-mate του και μετά από μία επαφή με τις μπαριέρες TecPro στη στροφή 15 της τελικής του προσπάθειας, βρέθηκε να εκκινεί μόλις δύο θέσεις μπροστά από τον Piastri, στην 7η θέση, στην οποία και τερμάτισε…
Σε αυτό συνέβαλε και ένα -ακόμη- αργό pit stop της McLaren, αλλά δεν θα υπήρχε μεγάλο κέρδος βαθμολογικά ακόμα και αν αυτό δεν είχε συμβεί: βία 4 βαθμοί παραπάνω. Αξίζει όμως να αναφερθεί ότι στον αγώνα, ο Norris έχασε θέση από τον Hadjar στην εκκίνηση και στη συνέχεια… αποκοιμήθηκε στην επανεκκίνηση έπειτα από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, επιτρέποντας στον Charles Leclerc να τον προσπεράσει…
Leclerc catches Norris napping at the restart 👀#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/usESqfRmvP
— Formula 1 (@F1) September 21, 2025
Ίσως είναι χαρακτηριστικό αυτό που δήλωσε ο Norris: «Αν είχα εκκινήσει δεύτερος, νομίζω ότι θα είχα τερματίσει δεύτερος». Αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Ο Βρετανός θα έπρεπε να έχει εκκινήσει από τις πρώτες θέσεις και έτσι θα είχε την ευκαιρία να ανακτήσει τους 18 βαθμούς που είχε χάσει από τη δική του εγκατάλειψη στο Zandvoort. Για αυτό και βρέθηκε μετά τον αγώνα να προσπαθεί να πείσει τους δημοσιογράφους ότι δεν επρόκειτο για χαμένη ευκαιρία… Ki όμως, ήταν ακριβώς αυτό.
Εντέλει, ο Piastri μπορεί να χαμογελά, καθώς έπειτα από ένα Σαββατοκύριακο όπου όλα πήγαν κατά διαόλου για τον ίδιο, έχασε μόλις 6 βαθμούς και παραμένει 25 βαθμούς μπροστά από τον βασικό του αντίπαλο στη μάχη του τίτλου, τον Norris. Αλλά γνωρίζει ότι δεν θα πρέπει να έχει κι άλλες τόσο άσχημες εμφανίσεις: «Θέλω να βεβαιωθώ ότι οι επιδόσεις μου είναι στο επίπεδο που πρέπει να βρίσκονται, και μετά, να αφήσω τα υπόλοιπα να εξελιχθούν όπως πρέπει».
Όσον αφορά την απειλή του Verstappen, ο Piastri δήλωσε: «Δεν θα τον αποκλείσω από τη μάχη του τίτλου, αλλά ειλικρινά δεν με απασχολεί και πολύ αυτό. Προσπαθώ απλώς να ανακάμψω από αυτό το Σαββατοκύριακο και να δώσω τον καλύτερο εαυτό μου. Ξέρω ότι αν επιστρέψω στο επίπεδο που ξέρω ότι μπορώ να φτάσω, τότε θα είμαι περισσότερο από εντάξει, οπότε σε αυτό θα επικεντρωθώ».
Αν κάποιος έλεγε πέρυσι ότι το 2025 ότι θα έπαιρναν βάθρο οι Williams και Sauber, οι δύο ομάδες που ολοκλήρωσαν την περυσινή σεζόν στις τελευταίες θέσεις της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, θα μπορούσαν να τον πουν και τρελό… Αυτό ακριβώς όμως έχει συμβεί μέχρι στιγμής φέτος.
Ο Carlos Sainz εκτέλεσε στην εντέλεια ένα προκλητικό Σαββατοκύριακο και εξασφάλισε το πρώτο του βάθρο με τη Williams, και το πρώτο της ομάδας έπειτα από 4 χρόνια, χρησιμοποιώντας την εμπειρία του, για να διατηρήσει πίσω του μία ταχύτερη Mercedes, σε μία ημέρα όπου οι McLaren και Ferrari ήταν… απούσες.
Fast on four wheels… even quicker on two legs! 😆#F1 #AzerbaijanGP @Carlossainz55 pic.twitter.com/oz7TiZF2q6
— Formula 1 (@F1) September 21, 2025
Παράλληλα, ο George Russell ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου παρότι ήταν άρρωστος. Ο Βρετανός σχολίασε ότι αν επρόκειτο για το εξαντλητικό GP Σιγκαπούρης, ίσως τα είχε παρατήσει από την Παρασκευή, λόγω της κατάστασης στην οποία βρισκόταν, αλλά το σιρκουί του Μπακού είναι από τα πιο εύκολα της σεζόν.
Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε και ο Liam Lawson σημειώνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στη Formula 1 με την 5η θέση. Δεν έσπασε υπό την πίεση πολύ πιο έμπειρων οδηγών με ταχύτερα μονοθέσια και αν δεν είχε ξεμείνει από ηλεκτρική ενέργεια στη μεγάλη ευθεία έπειτα από το pit stop του, ίσως να είχε καταφέρει να διατηρήσει πίσω του και τον Andrea Kimi Antonelli.
Κακό Σαββατοκύριακο για τη Ferrari, που έχασε και τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από τη Mercedes, για 4 βαθμούς. Ο Charles Leclerc πήρε μεγάλο μερίδιο της ευθύνης, λόγω του λάθους που τον έστειλε στις μπαριέρες της στροφής 15 στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών. Στο τέλος, ο Lewis Hamilton έπρεπε να δώσει πίσω την 8η θέση που του είχε παραχωρήσει ο Leclerc 8 γύρους νωρίτερα, αλλά ενώ προσπάθησε, δεν κατάφερε να το κάνει. Στην τελική όμως, όταν πρόκειται για τέτοιες θέσεις, ποιος νοιάζεται;
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.