F1: Υπογράφηκε η νέα Συνθήκη Ομονοίας με ισχύ έως και το 2030 – motorone.gr
Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ο οποίος εξασφάλισε και δεύτερη τετραετή θητεία, υπέγραψε -επιτέλους- τη Συνθήκη Ομονοίας που διέπει τον τρόπο διακυβέρνησης και λειτουργίας της Formula 1. Η τριμερής συμφωνία, με διάρκεια ισχύς από το 2026 έως το 2030 είχε ήδη υπογραφεί από την F1 και τις 11 ομάδες του grid (μαζί με την Cadillac), ήδη από τον περασμένο Μάρτιο.
Ωστόσο, ο Ben Sulayem είχε καθυστερήσει έως την τελευταία δυνατή στιγμή να υπογράψει, προσπαθώντας να αποσπάσει υψηλότερα οικονομικά οφέλη για τη FIA από τη συμφωνία. Αυτό το κατάφερε, με τη μορφή μιας αναθεωρημένης οικονομική συμφωνία, η οποία, κατά την επίσημη ανακοίνωση, θα «επιτρέψει στη FIA να επενδύσει περαιτέρω στη βελτίωση των κανονισμών και διεύθυνσης των αγώνων, της διοίκησης και της τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης προς όφελος του Πρωταθλήματος».
Ο Ben Sulayem υποστήριζε εδώ και καιρό ότι, σε μια εποχή που η F1 απολαμβάνει τεράστια αύξηση των κερδών της, υπήρχε μια ανισορροπία όσον αφορά τη συνεισφορά της προς τη FIA, λαμβάνοντας υπόψη τα συνεχώς αυξανόμενα έξοδα για την εποπτεία του πρωταθλήματος.
]]>
ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Για παράδειγμα, ενώ υπάρχει μια αυξανόμενη επιθυμία εντός της F1 για μόνιμους έμμισθους αγωνοδίκες και όχι εθελοντές, ο Ben Sulayem είχε ισχυριστεί ότι η FIA δεν διαθέτει τα απαιτούμενα χρήματα να υποστηρίξει κάτι τέτοιο. Η εισαγωγή του budget cap είχε επίσης προκαλέσει μια δραματική αύξηση των δαπανών για την FIA, προκειμένου να το εποπτεύει αποτελεσματικά, λόγω της πολυπλοκότητας με την οποία συνεπάγεται.
Οι ακριβείς όροι της Συνθήκης Ομονοίας δεν δημοσιοποιούνται ποτέ. Το έγγραφο πήρε το όνομά του από την Place de la Concorde στο Παρίσι, όπου η πρώτη τέτοια συμφωνία ολοκληρώθηκε το 1981 μετά από μια περίοδο συγκρούσεων μεταξύ της FIA (με πρόεδρο τον Jean-Marie Balestre) και του συνδέσμου τον ομάδων (FOCA) των ομάδων, που τότε ηγούνταν ο Bernie Ecclestone.
Η νέα Συνθήκη Ομονοίας καλύπτει τη σχεδιαζόμενη διάρκεια των νέων τεχνικών κανονισμών που θα παρουσιαστούν στη Formula 1 του χρόνου. Τα νέα μονοθέσια θα είναι μικρότερα σε διαστάσεις, θα έχουν χαμηλότερο βάρος και ενεργές αεροτομές, χωρίς ground effect (με σκαλωτό επίπεδο δάπεδο) ή DRS. Το budget cap για τις ομάδες θα επεκταθεί ώστε να καλύπτει πολύ περισσότερους τομείς λειτουργίας, για αυτό και το ανώτατο όριο δαπανών θα αυξηθεί σημαντικά, από περίπου 135 εκατομμύρια στα 215 εκατ. δολάρια.
Οι μονάδες ισχύος, αν και θα παραμείνουν υβριδικοί V6 turbo 1,6 λίτρων, θα έχουν μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα (την MGU-K θα καταργηθεί η MGU-H), αλλά το ηλεκτρικό σύστημα θα παράγει τριπλάσια περίπου ισχύ, δηλαδή το 45% περίπου της συνολικής ιπποδύναμης, με το υπόλοιπο 55% να προέρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επίσης, θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά -πανάκριβα- 100% βιώσιμα καύσιμα. Θα υπάρχει λειτουργία επιπλέον ηλεκτρικής ισχύος για τη διευκόλυνση των προσπερασμάτων, που θα αντικαταστήσει το DRS. Οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος θα λειτουργούν υπό το καθεστώς budget cap 130 εκατ. δολαρίων.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




