F1: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το GP Ολλανδίας

To Grand Prix Ολλανδίας θα διεξάγει φέτος τον προτελευταίο αγώνα του έπειτα από την επιστροφή του στο πρόγραμμα αγώνων της Formula 1 το 2021. Θα είναι και φέτος ο αγώνας που υποδέχεται ομάδες και οδηγούς πίσω στη δράση έπειτα από το καθιερωμένο θερινό διάλειμμα της σεζόν.
Από την πίστα του Zandvoort θα ξεκινήσει η τελική δεκάδα αγώνων της φετινής σεζόν (από τους 24 συνολικά), στην οποία η υπόθεση τίτλος έχει μετατραπεί σε μονομαχία μεταξύ των Oscar Piastri και Lando Norris, με μόλις 9 βαθμούς να τους χωρίζουν στο Πρωτάθλημα. Το «σκορ» όσον αφορά τις νίκες είναι 5-4 και σε έναν αγώνα όπου ο Βρετανός κατάφερε να κυριαρχήσει πέρυσι, θα μπορούσε να ισοφαρίσει τις φετινές επιτυχίες του Αυστραλού team-mate του.
Βέβαια, η McLaren κυριάρχησε πέρυσι στο GP Ολλανδίας ευνοημένη από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν. Φέτος, τα πράγματα ίσως να είναι διαφορετικά, καθώς υπάρχει πρόβλεψη βροχής για την Παρασκευή και το Σάββατο, αν και οι πιθανότητες να δούμε βρεγμένο αγώνα υποχωρούν καθώς προχωρά η εβδομάδα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ωστόσο, δύσκολα θα μπορεί ο παράγοντας των μετεωρολογικών συνθηκών να επηρεάσει την κυριαρχία της McLaren. Ίσως η Mercedes να ευνοηθεί σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, τώρα που έχει διαπιστώσει ότι η αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση που χρησιμοποιούσε στους τελευταίους αγώνες πριν από το θερινό διάλειμμα έπληξε τη συμπεριφορά του μονοθεσίου, κάνοντας απρόβλεπτο τον πίσω άξονα.
Θα μπορεί να κάνει κάτι για να απειλήσει τη McLaren ο Max Verstappen με τη Red Bull στην πατρίδα του; Πέρυσι δεν είχε ελπίδες απέναντι στον Norris, καθώς το μονοθέσιο της Red Bull δυσκολεύτηκε με τις αλλαγές κλίσης συγκεκριμένων στροφών (3 και 14) στην πίστα. Η διαχείριση των ελαστικών εξακολουθεί να αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της φετινής RB21, αλλά αν επικρατούν πιο χαμηλές θερμοκρασίες, ίσως η καταπόνηση των Pirelli να ελαττωθεί.
H Ferrari επιστρέφει στη δράση βρισκόμενη στη 2η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, ερχόμενη από έναν αγώνα στην Ουγγαρία, όπου ο ρυθμός του μονοθεσίου της -τουλάχιστον στα χέρια του Charles Leclerc- ξεφούσκωσε απότομα στο τελικό stint, χωρίς να υπάρχουν σαφείς απαντήσεις από το ιταλικό στρατόπεδο για τα ακριβή αίτια αυτής της εικόνας.
Πρόκειται για μία μικρή σε μήκος (4.259) παλαιομοδίτικη πίστα, με αμμοπαγίδες και μπαριέρες να παραμονεύουν σε πολλά σημεία μην αφήνοντας περιθώριο για λάθη. Διαθέτει δύο στροφές με 18 μοίρες κλίση: την 3 (Hugenholtz) και την τελευταία (14), η οποία έχει πάρει το όνομα του Ολλανδού δύο φορές νικητή των 500 Μιλίων της Ινδιανάπολης Arie Luijendijk.
Είναι αρκετά στενή, γεγονός που δυσκολεύει τα προσπεράσματα. Για αυτό και φέτος, η Formula 1 θα δοκιμάσει στις ελεύθερες δοκιμές να επεκτείνει τη ζώνη DRS της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού, ώστε να ξεκινάει πριν από την τελευταία στροφή. Αν η FIA κρίνει ότι αυτό είναι αρκετά ασφαλές, θα διατηρηθεί για όλο το τριήμερο. Η χάραξη διαθέτει ωραία ροή, με γρήγορες και μέσης ταχύτητας στροφές και μόνο μία πραγματική ευθεία.
Στην 1η στροφή, 180 μοιρών, τη διάσημη Tarzan, έχουν πραγματοποιηθεί πολλές ιστορικές μάχες από τη δεκαετία του 1950 έως του 1980. Η προσέγγιση σε αυτήν αποτελεί το σημείο όπου θα δούμε τις περισσότερες απόπειρες προσπερασμάτων. Πέρυσι, εκεί πραγματοποιήθηκε το 71% των προσπεράσεων. Λόγω των περιορισμένων ευκαιριών προσπέρασης, η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές είναι πολύ σημαντική.
Οι ομάδες επιλέγουν ρυθμίσεις αεροτομών που παράγουν υψηλές τιμές αεροδυναμικού φορτίου. Μόνο το Μονακό και η Ουγγαρία απαιτούν περισσότερη αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη από το Zandvoort, το οποίο διαθέτει τον τρίτο πιο σύντομο χρόνο γύρου της σεζόν έπειτα από το Red Bull Ring και το Interlagos.
Tο Zandvoort διαθέτει δύο τύπους ασφάλτου, την παλαιά και αυτή που στρώθηκε το 2020 στα σημεία που έχουν τροποποιηθεί, όπως οι στροφές 3 και 14. Αυτό κάνει δύσκολη την εύρεση σωστής ισορροπίας για όλες τις στροφές. Η κεκλιμένη αριστερή Hugenholtz προσφέρει τη δυνατότητα στους οδηγούς να ακολουθήσουν διαφορετικές γραμμές.
Στην ταχύτατη δεξιά στροφή 7 (Scheivlak) με τυφλή κορυφή, οδηγοί και μονοθέσια υπόκεινται σε 5,2 G πλευρικής επιτάχυνσης, μία από τις μεγαλύτερες ολόκληρης της σεζόν. Ενώ στα φρένα για τις στροφές 1 και 11 αναπτύσσονται επιβραδύνσεις που πλησιάζουν τα 5 G. Στη στροφή 12, το δεύτερο μέρος του chicane Hans Ernst, έχει τοποθετηθεί αμμοπαγίδα, όπου τα χαλίκια είναι κολλημένα μεταξύ τους με ρητίνη. Το αποτέλεσμα μοιάζει με αμμοπαγίδα, αλλά είναι συμπαγές, και έτσι δεν μεταφέρονται χαλίκια στην πίστα.
Σε σχέση με πέρυσι, η Pirelli έχει επιλέξει φέτος μία βαθμίδα πιο μαλακά ελαστικά: η C2 θα είναι η σκληρή γόμα, η C3 η μέση και η C4 η μαλακή, ενώ πέρυσι χρησιμοποιήθηκαν οι C1, C2 και C3. Οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών έχουν τεθεί αρκετά ψηλά, για την προστασία τους από τα αυξημένα φορτία στις κεκλιμένες στροφές: 25 psi για τα εμπρός και 22,5 psi στον πίσω άξονα. Η απόφαση, που ελήφθη σε συνεργασία με τη FIA και την F1, έχει ως στόχο να αυξήσει την πιθανότητα υιοθέτησης της στρατηγικής δύο pit stop, αντί για μόνο ενός, που είναι η κυρίαρχη επιλογή από το 2021.
Ένα επιπλέον βήμα προς αυτή την κατεύθυνση προέρχεται από την απόφαση της FIA να αυξήσει το όριο ταχύτητας στο pit lane από 60 σε 80 χλμ./ώρα, μειώνοντας έτσι τη χρονική απώλεια για τη διεξαγωγή ενός pit stop σε περίπου 20 δλ. Σύμφωνα με προσομοιώσεις που παρέχονται από τις ομάδες, η στρατηγικής ενός pit stop εξακολουθεί να είναι καλύτερη, εν μέρει επειδή τα προσπεράσματα στο Zandvoort είναι αρκετά δύσκολα.
Στο GP Ολλανδίας, η Pirelli, o επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, γιορτάζει 500 συμμετοχές σε Grand Prix από το 1950, καθώς ήταν παρούσα στη γέννηση του θεσμού. Η ιταλική εταιρεία έχει αγωνιστεί στην F1 σε τρεις περιόδους: από το 1950 έως το 1958, από το 1981 έως το 1991 (με εξαίρεση τη διετία 1987-1988) και από το 2011 και έπειτα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.