F1: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το GP Ουγγαρίας

Με το 40ό Grand Prix Ουγγαρίας στην ιστορία της Formula 1 συνεχίζεται η φετινή σεζόν. Πρόκειται για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα τεσσάρων εβδομάδων στο Πρωτάθλημα. Η πίστα του Hungaroring αποτελεί μία ξεχωριστή πρόκληση, με χαμηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες και συνεχείς στροφές, ορισμένες εκ των οποίων (κυρίως στην αρχή και το τέλος του γύρου) είναι παρατεταμένες.
Δεδομένης της φύσης των στροφών που κυριαρχούν στη χάραξη (αργές και μέσης ταχύτητας), η McLaren είναι το ξεκάθαρο φαβορί όχι μόνο για να επικρατήσει, αλλά και για να κυριαρχήσει. Θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τη μάχη των δύο διεκδικητών του τίτλου, Oscar Piastri και Lando Norris, η διαφορά μεταξύ των οποίων στη βαθμολογία είναι 16 βαθμοί. Ενδέχεται οι πιο αργές στροφές του Hungaroring να ευνοήσουν περισσότερο το πιο επιθετικό (στην είσοδο των στροφών) στυλ οδήγησης του Norris έναντι του Piastri, ο οποίος αριστεύει σε πίστες με περισσότερες γρήγορες στροφές.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ενώ ο Norris είχε κατακτήσει την pole position πέρυσι στην Ουγγαρία, ο Piastri τέθηκε επικεφαλής στην 1η στροφή, και όδευσε προς την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Βέβαια, αυτό συνέβη έπειτα από κάποιες… διαπραγματεύσεις στον ασύρματο με τον Norris, ο οποίος είχε περάσει στο μεταξύ επικεφαλής λόγω της στρατηγικής της McLaren.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Twisting through the Hungarian hills 👀 The Hungaroring is a unique, twisty challenge for both driver and machine
George, Kimi and @PET_Motorsports preview the Hungarian GP 💚 pic.twitter.com/VkaWPAe5Uw
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 31, 2025
Τα πράγματα ενδέχεται να περιπλέξει και αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς υπάρχει περίπτωση βροχής τόσο για τις κατατακτήριες δοκιμές, όσο και για τον αγώνα. Ίσως και αυτό το στοιχείο να λειτουργήσει υπέρ της McLaren, δεδομένου ότι έχει τη δυνατότητα να παράγει υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο από το δάπεδο της MCL39, βρίσκοντας πρόσφυση στις ολισθηρές συνθήκες.
Παρά τις αναβαθμίσεις στους τελευταίους αγώνες, η Red Bull εξακολουθεί να δυσκολεύεται με περιορισμένο πλαίσιο λειτουργίας, την ισορροπία και τη διαχείριση των ελαστικών, όπως αναφέρει ο Max Verstappen. H RB21 αναμένεται να δυσκολευτεί με τις παρατεταμένες στροφές του Hungaroring.
Round 14, coming up 🔜
We’re back at the Hungaroring for the final race before summer break ☀️ Hop onboard with @PaulAron16 for a lap 🇭🇺@eni @trak_racer @cybertek_fr pic.twitter.com/POKnp46GaJ
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) July 30, 2025
Από την πλευρά της, η Ferrari ολοκλήρωσε τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει φέτος στο μονοθέσιό της και ακολουθούν μόνο λεπτομέρειες. Με το νέο δάπεδο στην Αυστρία διευρύνθηκε η απόσταση από το έδαφος που μπορεί να στήσει την SF-25 η ιταλική ομάδα. Επίσης, η Scuderia θα πρέπει να εκμεταλλευτεί καλύτερα τη νέα πίσω ανάρτηση του Spa, η οποία θα πρέπει να κάνει πιο σταθερό τον πίσω άξονα. Το Hungaroring αναμένεται να τονίσει περισσότερο τα κέρδη σε αυτό τον τομέα.
Παράλληλα, η Mercedes έχει σημειώσει μία πτώση απόδοσης στους τελευταίους αγώνες. Υπάρχει πιθανότητα κάποιες από τις αναβαθμίσεις που έχουν παρουσιαστεί τον τελευταίο καιρό να έχουν οδηγήσει σε αυτό το αποτέλεσμα, ενώ υπάρχει περίπτωση η απόδοση της W16 να έχει επηρεαστεί και από τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας εμπρός αεροτομής της FIA από το GP Ισπανίας. Στην Ουγγαρία αναμένεται να δοκιμάσει διαφορετικούς συνδυασμούς εξαρτημάτων, κάνοντας συγκριτικές δοκιμές την Παρασκευή χωρίς την πίσω ανάρτηση που παρουσιάστηκε στην Imola και έχει έκτοτε τροποποιηθεί περαιτέρω, καθώς υποπτεύεται ότι ίσως έπληξε την απόδοση της W16.
Aν και η άποψη ότι η ουγγρική πίστα αποτελεί Μονακό χωρίς μπαριέρες θεωρείται ξεπερασμένη, καθώς τα σύγχρονα μονοθέσια διανύουν πολύ πιο γρήγορα τις στροφές, τo Hungaroring αποτελεί μία από τις πιο στενές και αργές πίστες του Πρωταθλήματος.
Συνεπώς, απαιτούνται μέγιστα επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου και υπάρχει μόνο μία -σχετικά μικρή- ευθεία. Η μέγιστη ταχύτητα και οι χαμηλές τιμές οπισθέλκουσας δεν παίζουν σημαντικό ρόλο και η πίστα έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά της σεζόν με τέρμα γκάζι. Τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα και η θέση στην εκκίνηση έχει μεγάλη σημασία. Παρ’ όλα αυτά, το Hungaroring πολλές φορές προσφέρει θεαματικούς αγώνες.
Επειδή πολλές στροφές διανύονται πλέον με τέρμα γκάζι, η απόδοση των μονάδων ισχύος έρχεται πιο πολύ στο προσκήνιο. Με πολλές διαδοχικές στροφές να έχουν αντίθετη φορά, τα μονοθέσια χρειάζεται να αποκρίνονται καλά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Οι οδηγοί παρομοιάζουν το Hungaroring με πίστα καρτ, καθώς δεν τους αφήνει να ξεκουραστούν μεταξύ των συνεχών στροφών.
To Hungaroring απαιτεί καλό μηχανικό στήσιμο για να μην πλαγιολισθαίνουν τα πίσω ελαστικά στην έξοδο των αργών στροφών. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση των πίσω ελαστικών. Δεν υπάρχουν πολλές στροφές που να ασκούν αυξημένα πλευρικά φορτία στα ελαστικά και ο ασφαλτοτάπητας είναι αρκετά λείος.
Τα περισσότερα προσπεράσματα πραγματοποιούνται στην προσέγγιση της πρώτης στροφής, με τη βοήθεια DRS, αλλά περιμένουμε να δούμε μονοθέσια πλάι με πλάι και στη στροφή 2, μετά τη δεύτερη ζώνη DRS. Η στροφή 4 με τυφλή κορυφή είναι μία από τις πιο δύσκολες της χάραξης. Απαιτητικό είναι το φρενάρισμα για το chicane των 7/8. Tα kerb είναι αρκετά υψηλά στο chicane των στροφών 6/7 (ένα από τα πιο αργά σημεία της πίστας), στην έξοδο της στροφής 11 και στην τελευταία -14η- στροφή.
Η Pirelli έχει φέρει μαλακές γόμες ελαστικών (C3, C4 και C5), με ελάχιστες πιέσεις 22 psi στον εμπρός άξονα και 20 psi στον πίσω (στους 70 βαθμούς Κελσίου), δηλαδή αρκετά χαμηλές για τα σύγχρονα δεδομένα. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση και η -πολλές φορές θερμική- καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα και υπάρχει μεγάλη βελτίωση στην πρόσφυση που παρέχει ο ασφαλτοτάπητας κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου.
Η μέση απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop είναι 21 δλ. Πέρυσι, η επικρατέστερη στρατηγική ήταν δύο pit stop. Αν υπάρξει παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας, συνήθως παρατηρείται στα αρχικά στάδια του αγώνα. Τα συστήματα πέδησης δοκιμάζονται στο όριο, αφού η θερμοκρασία τους δεν πέφτει εύκολα, δεδομένης της απουσίας ευθειών. Επίσης, δοκιμάζεται η αντοχή των κιβωτίων ταχυτήτων, με πολλές αλλαγές σχέσεων ανά γύρο.
Οι εγκαταστάσεις του Hungaroring βρίσκονται επί του παρόντος σε φάση σημαντικής ανακαίνισης. Αρχικά, ανανεώθηκε ο χώρος του paddock και φέτος οι κύριες αλλαγές αφορούν τον pit lane και την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, καθώς και το κτίριο των pits και την κύρια κερκίδα. To grid και το pit lane έχουν ασφαλτοστρωθεί εκ νέου, χρησιμοποιώντας 860 τόνους ενός ειδικά σχεδιασμένου μείγματος, με άσφαλτο που έχει υψηλότερο σημείο στο οποίο μαλακώνει.
Η άσφαλτος τοποθετήθηκε με στόχο την ελαχιστοποίηση των ανομοιομορφιών. Η νέα επιφάνεια έχει ήδη χρησιμοποιηθεί κατά τη διεξαγωγή αγώνων GT στις αρχές Ιουλίου και θα αναλυθούν τα δεδομένα τις επόμενες ημέρες για να ελεγχθούν τα επίπεδα πρόσφυσης που παρέχει.
Στιγμιότυπα 2024
Στιγμιότυπα 2023
Στιγμιότυπα 2022
Στιγμιότυπα 2021
Στιγμιότυπα 2020
Στιγμιότυπα 2019
Στιγμιότυπα 2018
Στιγμιότυπα 2017
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.