F1: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το GP Σάο Πάολο – motorone.gr
Έπειτα από ένα Σαββατοκύριακο ξεκούρασης, η Formula 1 επιστρέφει στη δράση -και μάλιστα με σπριντ– με το Grand Prix Σάο Πάολο στο τέλος της εβδομάδας, που διεξάγεται στην πίστα Jose Carlos Pace του Interlagos. Μόλις 1 βαθμός χωρίζει τους δύο οδηγούς της McLaren στην κορυφή της βαθμολογίας, με τον Lando Norris να έχει περάσει επικεφαλής για πρώτη φορά από τον Απρίλιο μετά τη νίκη του στο Μεξικό.
Θεωρητικά, είναι πολύ πιθανό η McLaren να είναι εξαιρετική στις παρατεταμένες στροφές του δεύτερου sector του Interlagos. Η MCL39 αναμένεται να προστατεύει καλύτερα τα πίσω ελαστικά της στον αγώνα, αν και η Pirelli θα φέρει μία βαθμίδα πιο σκληρές γόμες από πέρυσι, γεγονός που αναμένεται να κάνει πιο εύκολη τη διαχείρισή τους.
Αν κοιτάξουμε τη φόρμα ομάδων και οδηγών τον τελευταίο καιρό, θα έλεγε κανείς ότι ο Norris είναι το φαβορί για τη νίκη στη Βραζιλία, καθώς ο Oscar Piastri έχει βρει τον εαυτό του σε μία καθοδική πορεία από την οποία πρέπει να βγει αν θέλει να έχει ελπίδες στη μάχη του τίτλου.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
H πορεία των Norris, Piastri και Verstappen στη φετινή σεζόν σε σύγκριση με ένα υποθετικό οδηγό (οριζόντιος άξονας 0), ο οποίος τερματίζει 2ος σε κάθε αγώνα και σπριντ
To γεγονός ότι πρόκειται για τριήμερο με σπριντ ίσως να μην βοηθήσει τον Piastri να «χτίσει» προοδευτικά το ρυθμό του όπως συνήθιζε να κάνει στους καλούς του αγώνες. Αλλά τα μονοθέσια δεν θα πρέπει να πλαγιολισθαίνουν στο βαθμό που συνέβαινε στους προηγούμενους αγώνες και δυσκόλεψε τον Αυστραλό.
Πέρυσι στο Interlagos, ο Norris -και η McLaren– διέπραξαν διάφορα λάθη -σε έναν χαοτικό λόγω των καιρικών συνθηκών αγώνα- τα οποία απομάκρυναν τον Βρετανό από τη διεκδίκηση της νίκης. O καιρός ενδέχεται να παίξει το ρόλο του, αλλά προς το παρόν προβλέπεται βροχή το βράδυ της Παρασκευής, που δεν θα επηρεάσει τις διαδικασίες, πέραν από το να ξεπλύνει την πίστα από τη γόμα που θα έχει στρωθεί στην αγωνιστική γραμμή την Παρασκευή.
Η βροχή θα μπορούσε να αποτελέσει σύμμαχο του Max Verstappen (αν θυμηθούμε το ρεσιτάλ του 2016 και την περυσινή του νίκη στο Interlagos), ωστόσο, η πρόβλεψη της FIA αναφέρει ότι ενδέχεται να επηρεάσει το sprint qualifying την Παρασκευή, και τις διαδικασίες του Σαββάτου, δηλαδή το ίδιο το σπριντ και τις κατατακτήριες δοκιμές. Η Κυριακή όμως αναμένεται στεγνή, αν και με χαμηλές θερμοκρασίες γύρω στους 18οC.
To γεγονός ότι υπάρχει λιγότερος χρόνος για την εύρεση του ιδανικού στησίματος ίσως δυσκολέψει τη Red Bull να βρει την ισρορροπία που θέλει ο Verstappen. Από αυτό αναμένεται να εξαρτηθεί και η ανταγωνιστικότητα της RB21 στη Βραζιλία.
Η Red Bull θα μπορεί να ποντάρει στην καλή αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου της (σχέση παραγόμενου αεροδυναμικού φορτίου και οπισθέλκουσας) που θα τη βοηθήσει να έχει επαρκή πρόσφυση στις στροφές και υψηλή ταχύτητα στο μεγάλο τμήμα με τέρμα γκάζι που ολοκληρώνει το γύρο.
Η Ferrari έχει καταφέρει να εκτελέσει άψογα τις κατατακτήριες δοκιμές των δύο τελευταίων αγώνων και ο Charles Leclerc έχει «διασώσει» καλά αποτελέσματα παρότι αναγκάζεται να κάνει lift & coast για να μη φθείρει το δάπεδο. Αν και ο ασφαλτοτάπητας του Interlagos έχει εξομαλυνθεί, δεν είναι από τις πιο «λείες» πίστες (καθώς έχει χτιστεί σε ασταθές έδαφος μεταξύ δύο λιμνών) και αυτό ίσως δυσκολέψει την SF-25. Θυμόμαστε όμως και την ανατροπή που πραγματοποίησε η ιταλική ομάδα στο GP ΗΠΑ από το σπριντ στις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.
Το μονοθέσιο της Mercedes δεν συμπαθεί τις στροφές όπου η αρχική είσοδος συνδυάζεται με ζώνη πέδησης, και από αυτές υπάρχουν αρκετές στο Interlagos. Ωστόσο, το γερμανικό μονοθέσιο ενδέχεται να επωφεληθεί από τις χαμηλές θερμοκρασίες που αναμένεται να επικρατούν στην πίστα το Σαββατοκύριακο.
Αν και το υψόμετρο παραμένει μεγάλο (περίπου 780 μ.) στη μικρή αριστερόστροφη πίστα του Interlagos, η απώλεια αεροδυναμικού φορτίου είναι μόνο 7-8% και το έργο των μονάδων ισχύος είναι λιγότερο βεβαρυμμένο από ό,τι στο Μεξικό.
Τα τρία sector της πίστας έχουν πολύ διαφορετικό χαρακτήρα. Το 1ο και το 3ο απαιτούν υψηλή τελική ταχύτητα στις ευθείες, ενώ το δεύτερο αποτελείται κυρίως από αργές παρατεταμένες στροφές και φουρκέτες, όπου χρησιμεύει το υψηλότερο δυνατό αεροδυναμικό φορτίο. Από την έξοδο της στροφής 12 και έως τα φρένα για την πρώτη στροφή, οι οδηγοί διανύουν 1,2 χλμ. με τέρμα γκάζι, ανεβαίνοντας μία ανωφέρεια ύψους 33 μέτρων.
🇦🇷Franco COLAPINTO hizo la preview del circuito de cara al Gran Premio de Brasil🇧🇷 #F1 #Alpine #Briatore
pic.twitter.com/PEQyYbkIdT
— SimplementeF1 (@SimplementeF1_) November 4, 2025
Ένας ιδανικός γύρος στις κατατακτήριες δοκιμές επιτυγχάνεται με ρυθμίσεις υψηλότερου φορτίου (λόγω των δύο ζωνών DRS), ωστόσο αυτό το στήσιμο θα μειονεκτεί σε τελική ταχύτητα στις ευθείες και θα το κάνει εύκολο στόχο στον αγώνα, οπότε οι ομάδες πρέπει να βρουν τον κατάλληλο συμβιβασμό. Τα προσπεράσματα είναι αρκετά εύκολα με δύο ζώνες DRS, αλλά επειδή δεν υπάρχουν πολλές ζώνες ισχυρής πέδησης, δεν υπάρχουν ευκαιρίες για το υβριδικό σύστημα να ανακτήσει ενέργεια.
Σε πολλές προσεγγίσεις στροφών τα μονοθέσια στρίβουν και φρενάρουν ταυτόχρονα, οπότε απαιτείται καλή σταθερότητα στον πίσω άξονα, αλλά και ένας ισχυρός εμπρός άξονας στις αργές στροφές. Το κατηφορικό φρενάρισμα για την κεκλιμένη πρώτη στροφή, αφαιρεί φορτίο από τον εσωτερικό τροχό και μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα φρένων, χωρίς όμως να τραυματίζει τόσο πολύ το ελαστικό.
Άλλος ένας παράγοντας που οδηγεί στο φαινόμενο αυτό, είναι ότι το εμπρός αριστερό ελαστικό λειτουργεί ελάχιστα από την έξοδο της στροφής 10 έως την 6, δηλαδή για 3,5 περίπου χιλιόμετρα. Συνεπώς, η διατήρησή του στη σωστή θερμοκρασία αποτελεί μεγάλη πρόκληση.
Παρασκευή 7 Νοεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 16:30
Sprint shootout: 20:30
Σάββατο 8 Νοεμβρίου
Σπριντ: 16:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 20:00
Κυριακή 9 Νοεμβρίου
Αγώνας: 19:00
Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν σε ζωντανά στο ελληνικό συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 σε μαγνητοσκόπηση τα μεσάνυχτα του Σαββάτου και ο αγώνας ετεροχρονισμένα τα μεσάνυχτα της Κυριακής.
21ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2025
Πίστα: Autodromo Jose Carlos Pace
Μήκος πίστας: 4.309 μ.
Γύροι: 71
Συνολική απόσταση αγώνα: 305,879 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:10.540 (219,909 χλμ./ώρα) – V. Bottas (Mercedes), 2018
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:07.281 (230,561 χλμ./ώρα) – L. Hamilton (Mercedes), 2018
Στροφές: 15 (10 αριστερές, 5 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ στροφών 3-4, 15-1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 60%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 70%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 17%
Αλλαγές σχέσης κιβωτίου στο γύρο: 42
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4 G (στροφή 6)
Μέγιστη ταχύτητα: 328 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Δεξιά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 196 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 22 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 397 μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.












