F1: 25 χρόνια από τον πρώτο τίτλο του Michael Schumacher με τη Ferrari – motorone.gr

F1 Michael Schumacher (Ferrari) 2000 (3)


Όταν ο Michael Schumacher κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix Ιαπωνίας πριν από 25 χρόνια, τον Οκτώβριο του 2000, αυτό σήμανε κάτι περισσότερο από μια απλή νίκη σε έναν αγώνα ή ακόμα και το τρίτο προσωπικό του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο Γερμανός οδηγός είχε μόλις κατακτήσει τον πρώτο τίτλο οδηγών της Scuderia στη Formula 1 από το 1979 και τον Νοτιοαφρικανό Jody Scheckter.

Καθώς έκανε τον γύρο του θριάμβου, η φωνή του Schumacher έσπασε από συγκίνηση στον ασύρματο προς τον τεχνικό διευθυντή της ιταλικής ομάδας, Ross Brawn: «Είσαι υπέροχος Ross, όλοι σας… Τα καταφέραμε, τα καταφέραμε… Δεν το πιστεύω!» Αυτή η δυσπιστία ήταν γεννημένη από τέσσερις απογοητευτικές σεζόν, που κορυφώθηκαν το 1999: τη χρονιά που η Ferrari είχε κατακτήσει τον τίτλο Κατασκευαστών, αλλά κατά τη διάρκεια της οποίας ο Schumacher είχε μείνει εκτός αγώνων, έχοντας σπάσει το πόδι του έπειτα από ένα σοβαρό ατύχημα στο Silverstone.

Ο Schumacher δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα στη Suzuka: «Πάντα το πίστευα, αλλά κάθε χρόνο γινόμουν όλο και πιο απογοητευμένος». Παρότι ο Γερμανός είχε τη δυνατότητα να εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο στο GP Ιαπωνίας, τον προτελευταίο γύρο της σεζόν, ζήτησε από την ομάδα να μην προετοιμάσει γιορτή για τη νίκη. Δεν τολμούσε να ονειρευτεί πάρα πολύ.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ωστόσο, η αποφασιστικότητά του δεν κλονίστηκε ποτέ. Έπειτα από δύο συνεχόμενους τίτλους με τη Benetton, ο Schumacher είχε προσελκυστεί στη Scuderia το 1996 από τον γενικό διευθυντή Jean Todt. Το 1997 τον ακολούθησαν οι αρχιτέκτονες αυτής της επιτυχίας, ο πρώην τεχνικός διευθυντής της Benetton, Ross Brawn, και ο επικεφαλής σχεδιαστής Rory Byrne, μαζί με μία ομάδα τεχνικών που θα γίνονταν διάσημοι αργότερα, όπως ο James Allison και ο Νικόλας Τομπάζης. Μαζί μεταμόρφωσαν την τύχη της Scuderia.

Η κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών το 1999 από τη Ferrari, παρά τον τραυματισμό του Schumacher, ήταν ένα προειδοποιητικό μήνυμα προς τους αντιπάλους της (ο Eddie Irvine συνέβαλε σημαντικά σε αυτό, με τον Mika Salo να είναι ένας πολύ ικανός αντικαταστάτης), και όταν η Scuderia επέστρεψε στην Αυστραλία για την έναρξη της σεζόν του 2000, το έκανε με έναν πλήρως αποθεραπευμένο Schumacher, τον νεοαποκτηθέντα Rubens Barrichello και το πολύ βελτιωμένο μονοθέσιο F1-2000.

Σημαντικά διαφορετική από τα προηγούμενα μονοθέσια, η F1-2000 φαινόταν να ενσωματώνει την φανατική προσοχή του Schumacher στη λεπτομέρεια. Αξιοποιήθηκε κάθε ευκαιρία για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους (και συνεπώς να βελτιωθεί η συμπεριφορά): η περιεχόμενη γωνία του 3λιτρου V10 κινητήρα αυξήθηκε από 80 σε 90 μοίρες, για να τοποθετηθεί περισσότερη μάζα πιο κοντά στον άσφαλτο. Ακόμη και οι δαγκάνες των φρένων τοποθετήθηκαν χαμηλά και όχι στο πλάι.

F1 Michael Schumacher (Ferrari) 2000 (1)

Οι τρεις πρώτοι αγώνες εκείνης της χρονιάς έθεσαν τις βάσεις για την κυριαρχία, με το μέγιστο σκορ των 10 βαθμών για τη νίκη στην Αυστραλία, τη Βραζιλία και το Σαν Μαρίνο. Όταν ο Schumacher επικράτησε στο βρεγμένο αγώνα του Nurburgring, είχε δημιουργήσει ένα προβάδισμα 18 βαθμών έναντι του Φινλανδού Πρωταθλητή των δύο προηγούμενων σεζόν και οδηγού της McLaren, Mika Hakkinen, που βρισκόταν στη 2η θέση, με 6 αγώνες από τους 17 της σεζόν να έχουν ολοκληρωθεί.

Όμως ο Schumacher γνώριζε πολύ καλά ότι δεν έπρεπε να υποτιμήσει την αντοχή του αντιπάλου του. Σύντομα, τα πράγματα στράφηκαν εναντίον του. Μία βλάβη στον κινητήρα του όχι μόνο τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στον ένατο αγώνα στο Magny Cours, αλλά ξεκίνησε ένα σερί από τρεις συνεχόμενες εγκαταλείψεις. Όταν ο Hakkinen πήρε τη νίκη στην Ουγγαρία, ανέβηκε με μικρή διαφορά στην κορυφή της βαθμολογίας, με μόνο πέντε Grand Prix να απομένουν για την ολοκλήρωση τη σεζόν.

Ωστόσο, το GP Ιταλίας στη Monza, μπροστά στους tifosi, σηματοδότησε την αντεπίθεση για τη Ferrari, με μια νίκη στην έδρα της και άλλη μια στο επόμενο Grand Prix, το πρώτο στην εσωτερική πίστα της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ, όπου ο Hakkinen εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα, έδωσαν στον Schumacher προβάδισμα 8 βαθμών στο Πρωτάθλημα. Αυτό σήμαινε ότι ο τίτλος θα μπορούσε να είναι δικός του στον προτελευταίο γύρο στην Ιαπωνία. Η νίκη θα τον εξασφάλιζε, ακόμη και αν ο Hakkinen τερμάτιζε δεύτερος.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων