F1-GP Άμπου Ντάμπι: Προγνωστικά για το φινάλε που θα κρίνει τον τίτλο
H σημερινή ημέρα είναι η πιο σημαντική στην πορεία του φετινού Πρωταθλήματος Οδηγών της Formula 1. Οι 58 γύροι του Grand Prix Άμπου Ντάμπι θα κρίνουν τον φετινό Πρωταθλητή. Με μία εκπληκτική εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position. Τα τελευταία 10 χρόνια, ο poleman κατέκτησε και τη νίκη στο Άμπου Ντάμπι. Ωστόσο, ο Verstappen θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από αυτό σήμερα για να στεφθεί Πρωταθλητής για 5η φορά: χρειάζεται τον Lando Norris εκτός βάθρου.
Ο Norris είναι το φαβορί για τον τίτλο, καθώς προηγείται με διαφορά 12 βαθμών και έχει εξασφαλίσει τη 2η θέση εκκίνησης, ενώ για να εξασφαλίσει τον τίτλο χρειάζεται «απλά» να τερματίσει στο βάθρο. Ακούγεται απλό, αλλά με τα πρόσφατα λάθη της McLaren σε Λας Βέγκας και Κατάρ, μπορεί να αποδειχθεί ότι δεν είναι. Τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα για τον Oscar Piastri, ο οποίος βρίσκεται 16 βαθμούς πίσω από τον team-mate του στη βαθμολογία. Ο Αυστραλός χρειάζεται να νικήσει τον αγώνα και ο Norris να βρεθεί από την 6η θέση και πίσω, κάτι που προφανώς είναι αρκετά δύσκολο.
Ο Norris βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, από την άποψη ότι δεν χρειάζεται να παλέψει με κανέναν. Αν παραμείνει 2ος, θα έχει και την προστασία του team-mate του μετόπισθεν. Αν ο Piastri προσπαθήσει να περάσει, και πάλι ο Norris μπορεί να μην παλέψει ιδιαίτερα σκληρά, καθώς και η 3η θέση του κάνει, όπως αναφέραμε. Ωστόσο, αν βρεθεί 3ος, ο Βρετανός θα μπορούσε να είναι πιο ευάλωτος απέναντι σε επιθέσεις από άλλους αντιπάλους, όπως ο George Russell, με τη Mercedes να έχει καλή ταχύτητα στις ευθείες.
]]>
ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Δεδομένου ότι ο Verstappen χρειάζεται περισσότερα από απλά τη νίκη, μπορούμε να περιμένουμε «παιχνίδια» αντίστοιχα με αυτά που επιστράτευσε στο GP Άμπου Ντάμπι το 2016 ο Lewis Hamilton. Ο Verstappen θα μπορούσε να ακολουθήσει αργό ρυθμό (ιδίως στις στροφές του 3ου sector), για να κρατήσει τις McLaren πίσω του και να προσπαθήσει να καταπονήσει τα ελαστικά τους στο διαταραγμένο αέρα που αφήνει πίσω του.
Με αυτό τον τρόπο, ο Verstappen θα μπορούσε επίσης να προσπαθήσει να επιτρέψει σε αυτούς που βρίσκονται πίσω από τις McLaren, να έρθουν σε απόσταση βολής και να προσπαθήσουν να επιτεθούν. Επίσης, διατηρώντας τα μονοθέσια κοντά μεταξύ τους, ο Ολλανδός δεν θα επιτρέψει να δημιουργηθούν μεγάλα κενά στις πιο πίσω θέσεις.
Αυτό θα κάνει πιο δύσκολο για τη McLaren να πραγματοποιήσει τα pit stop της, καθώς θα θέλει να αποφύγει τα μονοθέσιά της να εγκλωβιστούν πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς και να διακινδυνεύσουν να χάσουν τις θέσεις του βάθρου. H McLaren παραδέχθηκε ότι αν χρειαστεί, θα δώσει εντολή στον Piastri να παραχωρήσει τη θέση του στον Norris, εφόσον αυτό θα εξασφαλίσει τον τίτλο στον Βρετανό εναντίον του Verstappen.
Αν και ο Verstappen δήλωσε ότι η χάραξη της πίστας είναι διαφορετική από το 2016, όπως και τα μονοθέσια, οπότε θα του είναι πιο δύσκολο να καθυστερήσει τις McLaren, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα προσπαθήσει να κάνει ό,τι μπορεί για να πάρει αυτό τον τίτλο. Ο Ολλανδός το δήλωσε άλλωστε, ότι θα τα δώσει όλα, καθώς δεν έχει τίποτα να χάσει.
Όπως πάντα, ο πρώτος γύρος θα είναι καθοριστικής σημασίας για τυχόν ανακατατάξεις, καθώς αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για να κερδίσουν θέσεις. Ωστόσο, θα είναι κρίσιμο για τους τρεις διεκδικητές του τίτλου να επιβιώσουν με αλώβητα μονοθέσια τον 1ο γύρο, καθώς ο τίτλος μπορεί πολύ εύκολα να χαθεί στις αρχικές φάσεις του αγώνα.
Η στρατηγική αναμένεται να είναι παρόμοια για τους περισσότερους: εκκίνηση με τη μέση γόμα, και ένα pit stop (μεταξύ των γύρων 20-26) για μετάβαση σε σκληρά ελαστικά, μέχρι την καρό σημαία. Αυτοί που ξεκινούν από τις πιο πίσω θέσεις με δυνατά μονοθέσια (Antonelli 14ος, Hamilton 16ος), ενδέχεται να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα, να επεκτείνουν το πρώτο stint όσο μπορούν για να εκμεταλλευτούν την καθαρή πίστα και την πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας και να κερδίσουν θέσεις.
Η χρονική απώλεια για την πραγματοποίηση ενός pit stop εκτιμάται στα 21-22 δλ. υπό κανονικές αγωνιστικές συνθήκες και στα 14,5 δλ. υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας η VSC. Στους πέντε τελευταίους αγώνες στην πίστα της Yas Marina, το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει κληθεί να παρέμβει δύο φορές. Παρά τις μεγάλες ευθείες, τα προσπεράσματα δεν είναι απαραίτητα εύκολα.
Μία μικρή διαφορά μεταξύ των διεκδικητών του τίτλου στην προσέγγιση του σημερινού αγώνα, είναι ότι η McLaren έχει διαφυλάξει δύο καινούργια σετ σκληρής γόμας για τους οδηγούς της, ενώ ο Verstappen διαθέτει δύο σετ μέσης γόμας, η οποία πιθανότατα θα είναι καλύτερο ελαστικό για τον αγώνα. Πιθανότατα, κανείς από τους τρεις δεν θα χρειαστεί το τρίτο σετ ελαστικών, αλλά αν υπάρξουν παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας σε κρίσιμα για την στρατηγική σημεία, αυτή η επιλογή θα μπορούσε να επηρεάσει τα πάντα.
Τα πάντα λοιπόν θα κριθούν σήμερα, στο GP Άμπου Ντάμπι, το οποίο είναι γνωστό για το δράμα και τις εκπλήξεις που έχει προσφέρει όταν ο τίτλος έχει αποφασιστεί εκεί. Όλα είναι πιθανά.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.





