F1-GP Αζερμπαϊτζάν: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές και ελαστικά

Νέο Cupra Tindaya: Το αντίπαλο δέος της BMW iX3 παρουσιάστηκε στο Μόναχο - motorone.gr


Με τις επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν να οδηγούν σε μία ασυνήθιστη σειρά εκκίνησης, ο poleman Max Verstappen βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για τη δεύτερη συνεχόμνη νίκη του για πρώτη φορά στη φετινή σεζόν της Formula 1, καθώς τα μονοθέσια που βρίσκονται κοντά του στο grid δύσκολα θα καταφέρουν να τον απειλήσουν.

Οι πιο δυνατοί αντίπαλοι του Ολλανδού ξεκινάνε σε πιο πίσω θέσεις: o George Russell είναι 5ος, ο Lando Norris 7ος, ο Oscar Piastri 9ος και ο Charles Leclerc 10ος. Αν και ο Verstappen προβλέπει ότι αυτοί οι αντίπαλοι θα καταφέρουν να βρεθούν κοντά του αρκετά σύντομα, αυτό δεν θα είναι τόσο εύκολο.

Στο χρόνο που θα πάρει σε αυτούς τους οδηγούς να ανέβουν στην κατάταξη, ο Verstappen πιθανότατα θα έχει την ευκαιρία να χτίσει ένα υγιές προβάδισμα. Ωστόσο, οι διαφορές μπορούν να εκμηδενιστούν ανά πάσα στιγμή, καθώς η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας (ή VSC) στους δρόμους του Μπακού είναι πολύ πιθανή. Σήμερα εξακολουθούν να πνέουν ισχυροί άνεμοι από κάθε κατεύθυνση και υφίσταται επίσης κίνδυνος βροχής. Ωστόσο, ο Verstappen παραμένει το φαβορί για τη νίκη.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Williams του Carlos Sainz θα είναι δυνατή στις ευθείες και κατά συνέπεια θα είναι δύσκολο να την προσπεράσουν οι αντίπαλοι του Ισπανού. Για τον Sainz, το βάθρο είναι ξεκάθαρος στόχος, όπως και για τον Liam Lawson με τη Racing Bulls, που επίσης φαίνεται ανταγωνιστική. Ωστόσο, ο Νεοζηλανδός θα πρέπει να αποφύγει τα λάθη που έχουμε δει στους τελευταίους αγώνες και την υπερβολική επιθετικότητα σε μάχες.

F1 Διαφορά πρόσφυσης ελαστικών στην εκκίνηση GP Αζερμπαϊτζάν 2025

Θα είναι δύσκολο για τους οδηγούς της Mercedes (4η και 5η θέση) να απειλήσουν τον Verstappen. Αντίστοιχα, ίσως τα γερμανικά μονοθέσια βρεθούν υπό την απειλή των McLaren πολύ σύντομα, αν και στο δρόμο τους θα βρίσκεται και ο Yuki Tsunoda (6ος) με την άλλη Red Bull. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν τα «ευρήματα» που ανέφερε ο Ιάπωνας την Παρασκευή όσον αφορά το ρυθμό αγώνα θα μεταφραστούν σε μία καλή εμφάνιση σήμερα. Στόχος του είναι το βάθρο.

Όσον αφορά τους Norris και Piastri, έπειτα από τη χειρότερη φετινή εμφάνιση της McLaren σε κατατακτήριες δοκιμές, η διαχείριση του πρώτου γύρου θα είναι κρίσιμη, ειδικά προς το μέσο του grid. Θα είναι σημαντικό για τους δύο οδηγούς της McLaren να διατηρήσουν αλώβητα τα μονοθέσιά τους και να προσπαθήσουν να κερδίσουν θέσεις άμεσα. Ο Norris είναι επιρρεπής σε κακούς πρώτους γύρους, οπότε και θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τι θα κάνει ο Βρετανός στα πρώτα χιλιόμετρα του αγώνα.

Η McLaren είναι πολύ προσεκτική όσον αφορά τη διεκδίκηση του τίτλου οδηγών, καθώς ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, δηλώνει ότι ο Verstappen δεν μπορεί να θεωρηθεί ακόμα εκτός μάχης. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις της McLaren, το νέο δάπεδο που παρουσίασε η Red Bull στο GP Ιταλίας έχει επιτρέψει στην ομάδα να στήνει την RB21 με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, κερδίζοντας σημαντική απόδοση.

F1 Grand Prix of Azerbaijan Practice

Συνεπώς, η McLaren προειδοποιεί ότι ο Verstappen παραμένει στη μάχη του τίτλου οδηγών. Διότι το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η McLaren μπορεί να το εξασφαλίσει μαθηματικά σήμερα, αν σημειώσει 9 βαθμούς περισσότερους από τη Ferrari και παράλληλα, η Mercedes δεν σημειώσει 12 βαθμούς περισσότερους από τη βρετανική ομάδα και η Red Bull δεν σημειώσει 33 βαθμούς παραπάνω. Αν οι οδηγοί της McLaren τερματίσουν στις δύο πρώτες θέσεις ή κάνουν το «1-3», ο τίτλος κατασκευαστών θα παραμείνει αυτομάτως στο στρατόπεδο του Woking. Στόχος των οδηγών της McLaren είναι σήμερα το βάθρο.

Η McLaren αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το πλαίσιο στο μονοθέσιο του Piastri έπειτα από το ατύχημα του Αυστραλού στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών. Το ίδιο έκανε και η Alpine με το μονοθέσιο του Franco Colapinto, στο οποίο αντικαταστάθηκε και το κιβώτιο. Κανείς από τους δύο δεν έχει δεχθεί ποινή, αφού οι ομάδες έχουν δικαίωμα να κάνουν τέτοιου είδους αλλαγές πριν από τον αγώνα, εφόσον τα εξαρτήματα είναι ίδιων προδιαγραφών και υιοθετείται πανομοιότυπο στήσιμο.

Η Ferrari αντικατέστησε το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του Leclerc και το δάπεδο έπειτα από το ατύχημα του Μονεγάσκου στο Q3. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν ο Leclerc θα έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τις McLaren, ή να ακολουθήσει την πρόοδό τους στην κατάταξη.

F1 Επικρατέστερες στρατηγικές GP Αζερμπαϊτζάν 2025

Η Pirelli αναφέρει ότι παρά τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών, η επικρατέστερη στρατηγική παραμένει αυτή του ενός pit stop: εκκίνηση με τη μέση γόμα και μετάβαση σε σκληρά ελαστικά με pit stop μεταξύ των γύρων 16-22 από τους 51 που προβλέπεται ότι θα διαρκέσει συνολικά ο αγώνας. Ως δεύτερη επιλογή, η Pirelli αναφέρει την κόντρα-στρατηγική, δηλαδή εκκίνηση με σκληρά ελαστικά και pit stop μεταξύ των γύρων 29-35 για τη μέση γόμα.

Επεκτείνοντας το πρώτο stint, οδηγοί που βρίσκονται πιο πίσω στη σειρά εκκίνησης, μπορούν να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι οι προπορευόμενοι θα εισέλθουν στα pits νωρίτερα. Με ελεύθερη πίστα μπροστά τους, θα έχουν τη δυνατότητα να επιδείξουν το ρυθμό τους και αυτή η επιλογή τους βάζει σε πλεονεκτική θέση για να εκμεταλλευτούν και μία πιθανή παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας (ή VSC) στο μέσο του αγώνα. Θα επιλέξει κάποιος από τους οδηγούς της McLaren ή της Ferrari την κόντρα-στρατηγική;

Οι οδηγοί της McLaren έχουν το πλεονέκτημα ότι διαθέτουν ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας για τον αγώνα σε αντίθεση με τους βασικούς αντιπάλους τους. Οι οδηγοί των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων (και των Aston Martin και Sauber), καθώς και ο Sainz, έχουν διαφυλάξει δύο σετ σκληρής γόμας ελαστικών για τον αγώνα, οπότε είναι «καλυμμένοι» σε περίπτωση που χρειαστεί να επισκεφθούν τα pits δύο φορές.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό GP Αζερμπαϊτζάν 2025

Η χρονική απώλεια για την πραγματοποίηση ενός pit stop εκτιμάται στα 20 δλ. υπό κανονικές αγωνιστικές συνθήκες πράσινης σημαίας. Σε περίπτωση παρέμβασης αυτοκινήτου ασφαλείας ή VSC, η απώλεια αυτή μειώνεται στα 11 δλ.

Εχθές, ο Esteban Ocon αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών, καθώς το πίσω πτερύγιο της πίσω αεροτομής της Haas που οδηγούσε δεν πέρασε το στατικό τεστ ακαμψίας στα άκρα του κατά τον τεχνικό έλεγχο. Η Haas ανέφερε ότι επρόκειτο για κατασκευαστικό πρόβλημα. Ο Ocon, που είχε σημειώσει μόλις τον 18ο χρόνο, θα εκκινήσει τελευταίος.

F1 Προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης GP Αζερμπαϊτζάν 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων