F1-GP Αζερμπαϊτζάν FP2: Ο Hamilton επικεφαλής στο «1-2» της Ferrari, ζημιά για τον Norris – motorone.gr

Νέο Cupra Tindaya: Το αντίπαλο δέος της BMW iX3 παρουσιάστηκε στο Μόναχο - motorone.gr


Η Ferrari φαίνεται ότι βρήκε απόδοση από το FP1 στο FP2 του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, καθώς οι δύο οδηγοί της κατάφεραν να σημειώσουν τους ταχύτερους χρόνους στην τελική διαδικασία ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή. Μάλιστα, ο Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος από τον Charles Leclerc, που έχει σημειώσει την pole position στο Μπακού τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια.

Στον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα, ο Hamilton πλησίασε τον Leclerc στα 0,176 δλ., έχοντας επίσης επωφεληθεί από το slipstream της Alpine του Colapinto για ολόκληρη την τελική ευθεία. Ο Leclerc όμως δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη δεύτερη προσπάθειά του, γιατί βρήκε το διάβα του τον Hamilton, και εγκατέλειψε το γύρο του.

Ο Hamilton επωφελήθηκε από το slipstream του team-mate του για το ξεκίνημα του γύρου, και ανέφερε ότι βρήκε κάποια καλά πράγματα, που του επέτρεψαν να περάσει επικεφαλής στον πίνακα των χρόνων με διαφορά 0,074 δλ. Ο Leclerc, επιστρέφοντας στα pits στο τέλος ενός γρήγορου γύρου, είδε τα εμπρός φρένα του να υπερθερμαίνονται τόσο πολύ, που οι μηχανικοί της Ferrari αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν πυροσβεστήρες.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

F1 Lewis Hamilton (Ferrari) (2)

Ο Hamilton ξεκίνησε το FP2 με ένα μπλοκάρισμα φρένων που τραυμάτισε ελαφρά το σετ ελαστικών μέσης γόμας. Ο Βρετανός ήταν ο μοναδικός οδηγός από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες που χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα και με αυτήν βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων στο 20ό περίπου λεπτό, πριν οι οδηγοί χρησιμοποιήσουν δεύτερο σετ ελαστικών.

Ο Hamilton χρησιμοποιούσε στο FP2 μία πίσω αεροτομή με ελαφρώς υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο από τον team-mate του. Ο Leclerc είχε δύο επαφές με τοίχους στα πρώτα 20 λεπτά του FP2 και ολοκλήρωσε τη διαδικασία με μία έξοδο στη στροφή 4 στις προσομοιώσεις με βαρύ φορτίο καυσίμου.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Φαίνεται ότι οι περισσότερες ομάδες πιστεύουν ότι θα χρειαστούν τη μέση γόμα ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς έχουν ήδη χρησιμοποιήσει ήδη 4 από τα 8 σετ μαλακών ελαστικών που διαθέτουν οι οδηγοί τους. Όπως έχουμε δει και σε άλλους αγώνες όπου είναι διαθέσιμη η C6, τα μαλακά ελαστικά, αν και παρέχουν περισσότερη πρόσφυση, το πέλμα τους μετακινείται περισσότερο σε έναν γρήγορο γύρο. Αυτό δεν δίνει τη σταθερότητα και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται ένας οδηγός στους δρόμου του Μπακού. Επίσης, τα μαλακά ελαστικά προλαβαίνουν να καταπονηθούν πριν από το τέλος του γύρου.

Φαίνεται επίσης ότι έπειτα από το «1-2» του FP1, αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren δυσκολεύτηκαν πολύ περισσότερο στο FP2. Οι χρόνοι τους με το πρώτο -μαλακό- σετ ελαστικών δεν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακοί. Ο Lando Norris είχε βρεθεί 0,4 δλ. μακριά από τον ταχύτερο οδηγό που χρησιμοποιούσε μαλακή γόμα (Leclerc), ενώ ο Oscar Piastri βρέθηκε σχεδόν 0,9 δλ. μακριά του, στη 12η θέση.

Ο Norris, ακριβώς στο μέσο της διαδικασίας, με ένα μεταχειρισμένο σετ μαλακής γόμας, αφότου «έγλειψε» τον τοίχο εξερχόμενος από τη στροφή 2, χτύπησε πιο δυνατά με τον αριστερό πίσω τροχό τον τοίχο στην έξοδο της 4ης στροφής και έσπασε την ανάρτηση του μονοθεσίου του. Αυτό έληξε τη διαδικασία για τον ίδιο, καθώς η McLaren πήγαινε σαν.. κάβουρας. Έπειτα από ένα αρκετά αχρείαστο λάθος του, ο Norris έχασε την ευκαιρία να κάνει προσομοιώσεις αγώνα με βαρύ φορτίο καυσίμου στο FP2.

Here’s that moment… and Lando’s reaction 💥📻#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/hbrMy3RP0p

— Formula 1 (@F1) September 19, 2025

Λίγα λεπτά αργότερα, ο Piastri χτύπησε και με τα δύο ελαστικά της δεξιάς πλευράς της McLaren τις μπαριέρες TecPro στην έξοδο της στροφής 15 και εγκατέλειψε την πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Στη δεύτερη προσπάθειά του, μπλόκαρε δυνατά τα φρένα του στη 2η στροφή. Επίσης, ο Αυστραλός θα κληθεί να απολογηθεί ενώπιον των αγωνοδικών με την κατηγορία παράβασης υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας.

Crunch! 💥

Piastri’s moment at Turn 15 👀#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/siU1FaClO3

— Formula 1 (@F1) September 19, 2025

Εντέλει, ο Norris κατετάγη στη 10η θέση και ο Piastri 12ος στον πίνακα των χρόνων, όπου τις Ferrari ακολούθησαν οι δύο οδηγοί της Mercedes, με τον George Russell ταχύτερο, αλλά για μόλις 0,009 δλ. από τον 19χρονο Andrea Kimi Antontelli.

O Russell χτύπησε τον τοίχο 15 λεπτά πριν από το τέλος στην έξοδο από τις στροφές του κάστρου στη δεύτερη εφόρμηση στην πίστα με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, όπου θα μπορούσε ίσως να έχει βελτιώσει περαιτέρω την επίδοσή του. Οι Mercedes βρέθηκαν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή, ενώ στο FP1 η διαφορά μεταξύ Leclerc και Russell ήταν μόλις 0,001 δλ.

Ο Oliver Bearman έγραψε ένα εκπληκτικό χρόνο για να ανέβει με το μονοθέσιο της Haas στην 5η θέση. Παρότι ο Βρετανός ξεκίνησε το FP2 με ένα μπλοκάρισμα φρένων, βρέθηκε εμπρός από τον Max Verstappen με τη Red Bull, ο οποίος βρέθηκε 0,6 δλ. μακριά από την κορυφή, καθώς τα πράγματα έδειξαν να βελτιώνονται για τη Red Bull από το FP1, αλλά εξακολουθεί να μην εντυπωσιάζει ιδιαίτερα, αν και το ίδιο είχε συμβεί και στη Monza.

F1 Oliver Bearman (Haas)

Παρότι ο Liam Lawson ξεκίνησε τη διαδικασία με ένα δυνατό μπλοκάρισμα φρένων, κατάφερε να τοποθετήσει τη Racing Bulls στην 7η θέση, με άνετη διαφορά από τον Esteban Ocon με τη δεύτερη Haas. O Alex Albon ήταν 9ος με τη Williams, ενώ ο Carlos Sainz βρέθηκε μεταξύ των δύο McLaren, στην 11η θέση.

F1 Xρόνοι FP2 GP Αζερμπαϊτζάν 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων