F1-GP Βελγίου: Επιβλητική pole του Oscar Piastri για το σπριντ – motorone.gr

O Oscar Piastri θα εκκινήσει το σπριντ του Grand Prix Βελγίου από την 1η θέση, ξεκινώντας με τον ιδανικό τρόπο το δεύτερο μισό της φετινής σεζόν της Formula 1, κατακτώντας την πρώτη του φετινή pole σε σπριντ, αν και στο Spa, αυτή είναι μεινοεκτική θέση για τον 1ο γύρο, καθώς δίνει slipstream σε αυτούς που ακολουθούν τον επικεφαλής.
Ο Piastri συνέχισε την κυριαρχική φόρμα που επέδειξε στο FP1, καθώς είχε διαφορά 0,477 δλ. από τον 2ο, Max Verstappen, που κατάφερε να «παρεισφρήσει» μεταξύ των δύο McLaren, με τη Red Bull η οποία έχει πολύ πιο λεπτή πίσω αεροτομή, ποντάροντας σε υψηλότερες ταχύτητες στα μεγάλα τμήματα με τέρμα γκάζι της πίστας. Αντιθέτως, η McLaren είναι απλησίαστη στην απόδοση στις στροφές του 2ου sector.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ο Piastri προκρίθηκε στο τελικό σκέλος στη 10η -και τελευταία- θέση, για μόλις 0,04 δλ., καθώς διαγράφηκε η πρώτη επίδοσή του στο SQ2, όπου «έκοψε» υπερβολικά την πίστα στην τυφλή Raidillon στην κορυφή του λόφου μετά την Eau Rouge. Αλλά στο τέλος, επέστρεψε εκεί που βρισκόταν, δηλαδή πολύ μακριά από οποιονδήποτε αντίπαλό του.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές για το σπριντ του GP Βελγίου
Στην 3η θέση βρέθηκε ο Lando Norris, όπως και στο FP1. O Βρετανός ίσως πίεσε υπερβολικά στο γύρο προετοιμασίας πριν από την τελική του προσπάθεια με τα μαλακά ελαστικά. Αλλά δεν έχει καταφέρει να βρει μία καλή αίσθηση με τη McLaren σε μία πίστα όπου οι οδηγοί μπορούν να κάνουν τη διαφορά αν έχουν αυτοπεποίθηση στις αντιδράσεις του μονοθεσίου τους στο όριο. Ο Norris ήταν 0,618 δλ. πίσω από τον Piastri.
Ο Charles Leclerc βρέθηκε με τη Ferrari στην 4η θέση, αλλά 0,768 δλ. μακριά από την κορυφή, αναφέροντας στον ασύρματο ότι η διαφορά που τον χωρίζει από την κορυφή είναι τεράστια, αλλά κατάφερε να πλησιάσει στα 0,15 δλ. τον Norris. Αλλά ανέφερε ότι ένιωσε τις βελτιώσεις από την αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση.
Εξαιρετική εμφάνιση έκανε ο Esteban Ocon με τη Haas, ο οποίος επέλεξε πιο λεπτή πίσω αεροτομή και κατάφερε να καταλάβει την 5η θέση, δίνοντας παράλληλα slipstream στον team-mate του, Oliver Berman, ο οποίος κατετάγη 7ος.
Οι πρόσφατες αναβαθμίσεις φαίνεται να έχουν φέρει την αμερικανική ομάδα σε καλύτερη θέση, ιδίως σε μία πίστα που φαίνεται να της ταιριάζει. Μεταξύ τους θα παραταχθεί ο Carlos Sainz, ο οποίος έκανε μόνο το μισό FP1 λόγω προβλήματος της Williams, αλλά κατάφερε να ανακάμψει για ένα πολύ καλό πλασάρισμα (6η θέση) στην εκκίνηση του σπριντ.
Ο Pierre Gasly θα παραταχθεί στην 8η θέση με την Alpine, έπειτα από μία πολύ καλή εμφάνιση σε μία από τις πίστες στις οποίες πάντα τα πάει καλά, καταφέρνοντας να ξεπεράσει το υστέρημα ισχύος της μονάδας ισχύος της Renault. Πίσω από το συμπατριώτη του θα παραταχθεί ο Isack Hadjar με τη Racing Bulls, ενώ πολύ καλή εμφάνιση έκανε και ο Gabriel Bortoleto που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με τη Sauber.
O πρώτος χρόνος του Piastri (0,4 δλ. ταχύτερος από του Norris) διαγράφηκε λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στη Raidillon. Η δεύτερη προσπάθειά του ήταν 0,35 δλ. πιο αργή, αλλά του εξασφάλισε την πρόκριση, για μόλις 0,04 δλ. όμως, στη 10η θέση. Η McLaren επέλεξε διπλό γύρο για τους οδηγούς της, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους και αυτό έσωσε τον Piastri.
O Liam Lawson με τη Racing Bulls θα παραταχθεί στην 11η θέση εκκίνησης του σπριντ, εμπρός από τον Yuki Tsunoda, που εγκατέλειψε την προτελευταία προσπάθειά του και στη συνέχεια έκανε έναν τελικό γύρο στο τέλος του SQ2 με τη Red Bull.
Απογοητευτική ήταν και η απόδοση του George Russell, καθώς ήταν από τους πρώτους που ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους και με την κατάσταση της πίστας να βελτιώνεται με δραματικό ρυθμό, ο Βρετανός οδηγός της Mercedes βρέθηκε στη 13η θέση, εμπρός από τους Fernando Alonso και Lance Stroll της Aston Martin.
Ο Russell δήλωσε ότι ίσως είχε ζημιές στο μονοθέσιο από τα χαλίκια που πάτησε έπειτα από το τετ-α-κέ του team-mate του μπροστά του στο SQ1. Μετά από αυτό, η συμπεριφορά της W16 του Βρετανού χειροτέρεψε όπως ανέφερε ο ίδιος.
Οι μηχανικοί της Red Bull εργάζονταν στον πίσω δεξιό τροχό του μονοθεσίου του Max Verstappen στην αρχή του SQ1, αλλά ο Ολλανδός βγήκε στην πίστα έπειτα από 5 λεπτά. Ο Andrea Kimi Antonelli έχασε το πίσω μέρος της Mercedes και έκανε ένα τετ-α-κέ στην έξοδο της Stavelot. Ο Ιταλός βγήκε στα χαλίκια (που γέμισαν την πίστα), τραυματίζοντας τα ελαστικά του και κοστίζοντας χρόνο στον team-mate του, που τον ακολουθούσε στην πίστα. Ακριβώς πίσω τους, ο Hamilton είχε μία στιγμή υπερστροφής που του κόστισε 0,7 δλ.
Trompo de Kimi Antonelli pic.twitter.com/qOWyu9E4VC
— Patootwm (@Patootwm) July 25, 2025
Αυτό ανάγκασε τον Βρετανό οδηγό της Ferrari να κάνει και δεύτερη προσπάθεια στα τελευταία λεπτά, αλλά σε αυτήν, φρέναρε πιο αργά στο τελικό chicane, κάνοντας πιο γρήγορα κατεβάσματα στο κιβώτιο, γεγονός που με το ενδεχομένως ευαίσθητο σύστημα πέδησης της Ferrari, οδήγησε σε ένα ασυνήθιστο μπλοκάρισμα πίσω φρένων. Ο Hamilton έχασε τον έλεγχο της SF-25 και οδηγήθηκε σε τετ-α-κέ, για πρώτη φορά στην καριέρα του -όπως ανέφερε- με αυτό τον τρόπο, γεγονός που τον περιόρισε στη 18η θέση της σειράς εκκίνησης του σπριντ.
Here’s the moment Lewis went spinning out of SQ1#F1Sprint #BelgianGP pic.twitter.com/CCoDXenZAu
— Formula 1 (@F1) July 25, 2025
Οι Alex Albon και Nico Hulkenberg έχασαν την πρόκριση για 4-5 δέκατα του δευτερολέπτου. Ο Γερμανός είδε μπροστά του τον Lawson να καθυστερεί να ξεκινήσει την τελική του προσπάθεια με λίγα δευτερόλεπτα να απομένουν για να γράψουν χρόνο. Ο Hulkenberg προσπάθησε να προσπεράσει, αλλά εκείνη τη στιγμή ο Lawson αποφάσισε να μην του το επιτρέψει, και έτσι ο Γερμανός έκανε ολόκληρο το γύρο κολλημένος πίσω από τη Racing Bulls.
Ο Franco Colapinto ήταν 19ος και ο Antonelli, με… τετραγωνισμένα ελαστικά (τα οποία δεν είχε το δικαίωμα να αντικαταστήσει) και πιθανώς τραυματισμένο δάπεδο, κατέληξε τελευταίος με τη Mercedes.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.