F1-GP Βελγίου FP1: O Oscar Piastri ταχύτερος με προβάδισμα 0,4 δλ.

F1 Grand Prix of Belgium Practice & Sprint Qualifying


Καθώς το Grand Prix Βελγίου περιλαμβάνει και τη διοργάνωση του 3ου σπριντ της φετινής σεζόν της Formula 1 το Σάββατο, ομάδες και οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών για να προετοιμαστούν πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ.

Ο Oscar Piastri ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το αγωνιστικό τριήμερο, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο του FP1 με μεγάλη διαφορά 0,4 δλ. από τους αντιπάλους του. H McLaren έχει επιλέξει αεροδυναμικό στήσιμο που παράγει υψηλότερο φορτίο μεταξύ των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων αυτό το τριήμερο.

Συνεπώς, τα μονοθέσια της βρετανική ομάδας είναι πολύ ανταγωνιστικά στις γρήγορες στροφές του 2ου sector, όπου κερδίζουν όλο το προβάδισμά τους, αλλά χάνουν στις «ευθείες» των άλλων δύο τμημάτων της πίστας. Οι Red Bull και Mercedes κερδίζουν χρόνο στις ευθείες.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

H McLaren έχει εφοδιάσει τα μονοθέσια αμφότερων των οδηγών της με καινούργια μονάδα ισχύος για το αγωνιστικό τριήμερο στο Spa, κάτι που ίσως τους δώσει ένα μικρό πλεονέκτημα σε ιπποδύναμη στις μεγάλες περιόδους με τέρμα γκάζι στη βελγική πίστα.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Βελγίου

Με μία πολύ λεπτή πίσω αεροτομή στη Red Bull του, ο Max Verstappen ήταν 0,3 δλ. ταχύτερος από τον Piastri στις «ευθείες» του 1ου sector και 0,2 δλ. στο 3ο sector, αλλά έχασε σχεδόν 0,9 δλ. στις γρήγορες στροφές του μεσαίου sector.

Αυτό οδήγησε στη μεγάλη διαφορά 0,4 δλ. μεταξύ τους, καθώς αμφότεροι βελτίωσαν τον χρόνο τους στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά τους με τη μαλακή γόμα στο τέλος της διαδικασίας. Ο Piastri είχε και ένα κερδοφόρο slipstream πριν από τη Les Combes στην τελική του προσπάθεια.

O Verstappen έκανε παράπονα στον ασύρματο για τη συμπεριφορά της Red Bull στο μέσο των στροφών, καθώς δεν μπορούσε να κάνει το μονοθέσιο να περιστραφεί και αισθανόταν σαν να βρίσκεται με τρεις τροχούς στην άσφαλτο και τον έναν να έχει ανασηκωθεί. Όπως και στο GP Αυστρίας, απευθυνόταν στον Simon Rennie, που έχει αντικαταστήσει και πάλι τον μηχανολόγο αγώνων του Ολλανδού, Gianpiero Lambiase, ο οποίος απουσιάζει για προσωπικούς λόγους.

Μόνο οι Red Bull και Haas επέλεξαν τη μέση γόμα ελαστικών για το ξεκίνημα της διαδικασίας, με όλες τις υπόλοιπες ομάδες να προτιμούν τη σκληρή γόμα, για να έχουν περισσότερα σετ μέσης για το σπριντ και τις κατατακτήριες δοκιμές του. Μόνο οι Mercedes και οι Racing Bulls δοκίμασαν τη μέση γόμα στα τελευταία λεπτά του FP1 και με αυτά σημείωσαν τις ταχύτερες επιδόσεις τους.

F1 Grand Prix of Belgium Practice & Sprint Qualifying

Στην 3η θέση του πίνακα τον χρόνων του FP1 βρέθηκε ο Lando Norris, με την άλλη McLaren. Οι γύροι του Βρετανού με τη σκληρή γόμα δεν ήταν εντυπωσιακοί και στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα πάτησε στα χαλίκια στην έξοδο της Stavelot. Ο Βρετανός κατάφερε να βελτιώσει στο τέλος, αλλά κατέληξε μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον team-mate του.

Ο George Russell έφερε τη Mercedes με τη μέση γόμα ελαστικών στην 4η θέση, αρκετά κοντά στον Norris, με μία εντυπωσιακή επίδοση, δεδομένης της διαφοράς ελαστικών. Οι χρόνοι της Mercedes με τη σκληρή γόμα δεν ήταν τόσο καλοί και ίσως οι υψηλές θερμοκρασίες να μην ευνόησαν τα ασημί μονοθέσια.

F1 George Russell (Mercedes)

Μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes κατάφερε να τοποθετήσει, στην 5η θέση, την εφοδιασμένη με την αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση Ferrari του ο Charles Leclerc, αλλά ο Μονεγάσκος βρέθηκε πολύ μακριά (0,9 δλ.) από την κορυφή. O χρόνος του Leclerc με τη σκληρή γόμα ήταν πολύ ανταγωνιστικός, καθώς απείχε μόλις 0,005 δλ. από την ταχύτερη επίδοση του Piastri με τα ίδια ελαστικά. Η Ferrari έχει επιλέξει αρκετά λεπτές πίσω αεροτομές (ιδίως στο μονοθέσιο του Leclerc), αλλά χάνει χρόνο και στις ευθείες.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Στα 0,05 δλ. από τον Leclerc βρέθηκε ο Andrea Kimi Antonelli με την άλλη Mercedes, έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο 3ο sector με τη μέση γόμα ελαστικών, με την οποία W16 ήταν πολύ ανταγωνιστική.

Ο Lewis Hamilton ακολούθησε με την άλλη Ferrari στην 7η θέση. Ο Βρετανός ανέφερε στην αρχή της διαδικασίας ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες με τον πίσω άξονα να μπλοκάρει και να παρουσιάζει αστάθεια, παρότι χρησιμοποιούσε πίσω αεροτομή με περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο από του Leclerc, καθώς διέθετε ένα gurney flap στο άκρο του πίσω πτερυγίου, το οποίο απουσίαζε από τη Ferrari του Μονεγάσκου.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari)

Ο Hamilton βρέθηκε πάνω από 1 δλ. μακριά από την κορυφή και μόλις 0,03 δλ. εμπρός από το δίδυμο της Aston Martin, με τον Lance Stroll μόλις 0,008 δλ. ταχύτερο από τον Fernando Alonso. Ο Isack Hadjar συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με τη Racing Bulls να είναι εφοδιασμένη με τη μέση γόμα ελαστικών στην ταχύτερη προσπάθειά του. Ο Yuki Tsunoda βρέθηκε στη 18η θέση με τη Red Bull.

Ένα πρόβλημα, πιθανότατα με το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, αντιμετώπισε ο Carlos Sainz από τον 1ο του γύρο στην πίστα, και επέστρεψε στα pits της Williams χωρίς να πατάει τέρμα γκάζι. Ο Ισπανός έχασε την πρώτη μισή ώρα της διαδικασίας. Πρόβλημα με το κάθισμά του αντιμετώπισε και ο Stroll έπειτα από τον πρώτο γύρο, αλλά επιλύθηκε γρήγορα. O Καναδός διαθέτει επίσης καινούργια μονάδα ισχύος αυτό το τριήμερο.

Οκτώ ομάδες έχουν παρουσιάσει -πιθανότατα τις τελευταίες σημαντικές για φέτος- αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις στα μονοθέσιά τους. Η McLaren έχει φέρει μία πίσω αεροτομή παραγωγής χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου ειδικά για το Spa. Η Ferrari διαθέτει την καινούργια πίσω ανάρτηση, με του συνδέσμους του ανώτερου ψαλιδιού να έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα και πιθανότατα καινούργια αμορτισέρ. Η ιταλική ομάδα διαθέτει επίσης μία πίσω αεροτομή με «κουρεμένο» flap για τo Spa.

Here’s the new #Ferrari rear suspension for Spa#F1 #Formula1 #BelgianGP #F1Tech pic.twitter.com/mPVvjZMsSe

— Carlo Platella (@RacEng2) July 24, 2025

Η Red Bull έχει φέρει αρκετές αναβαθμίσεις, στα δύο από τα τέσσερα πτερύγια της εμπρός αεροτομής και τα αεροδυναμικά καλύμματα της εμπρός ανάρτησης. Επίσης, οι δύο εισαγωγές αέρα των ψυγείων έχουν ενωθεί μεταξύ τους και το οριζόντιο τμήμα είναι διευρυμένο, για λόγους αξιοπιστίας. Αυτό προκάλεσε αλλαγές και στο κάλυμμα του κινητήρα. Μικρές αλλαγές έγιναν και στα αεροδυναμικά στοιχεία στο εσωτερικό των πίσω τροχών της RB21.

#RedBullRacing upgrades for the #BelgianGP #F1 #Formula1 #F1Tech pic.twitter.com/QjPIyFFkif

— Carlo Platella (@RacEng2) July 24, 2025

Red Bull have taken a dramatic chunk out of the top plane of the front wing from its RB21 F1 car ahead of the Belgian Grand Prix 👀🪚

Will it be enough to get Max Verstappen back to winning ways? 🤔 pic.twitter.com/ePcRmbmyMV

— Crash.net – Formula 1 (@CRASH_NET_F1) July 25, 2025

Μικρές τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή παρουσίασε και η Mercedes, η οποία τροποποίησε επίσης τα καλύμματα των πίσω φρένων. Η Aston Martin διαθέτει τροποποιημένη εμπρός αεροτομή και πιο κοντό ρύγχος. Επίσης, η βρετανική ομάδα «κούρεψε» και αυτή λίγο την πίσω αεροτομή, όπως έκαναν οι Alpine και Racing Bulls. H τελευταία διαθέτει επίσης καινούργιο διαχύτη. Η Williams διαθέτει τροποποιήσεις στο εμπρός μέρος και τα πλαϊνά του δαπέδου, στις εισαγωγές αέρα των ψυγείων και στο κάλυμμα κινητήρα.

F1 – Αναβαθμίσεις μονοθεσίων GP Βελγίου 2025

F1 Χρόνοι FP1 GP Βελγίου 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων