F1-GP Μαϊάμι: Ο Max Verstappen «χτύπησε» ξανά στη μάχη για την pole

O Max Verstappen κατάφερε να εκμεταλλευτεί τα λάθη των οδηγών της McLaren και παρότι ούτε ο δικός του τελικός γύρος δεν ήταν απόλυτα καθαρός, κατάφερε να κατακτήσει την 3η φετινή του pole position με τη Red Bull στο Grand Prix Μαϊάμι. O Ολλανδός είναι ο οδηγός με τις περισσότερες pole position μέχρι στιγμής φέτος στη Formula 1.
H Red Bull ήταν και πάλι εξαιρετική στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector της πίστας του Μαϊάμι, όπου ο Ολλανδός κέρδιζε άνετα 0,2 δλ. από τις McLaren. Ωστόσο, στην τελική του προσπάθεια έχασε το πίσω μέρος της Red Bull στην 1η στροφή και έχασε λίγο χρόνο. Αλλά ανασυντάχθηκε και επικεντρώθηκε στη διαχείριση των ελαστικών του.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατακτήριες δοκιμές του GP Μαϊάμι
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Δεν ήταν ταχύτερος στο 2ο sector, αλλά τα φύλαξε όλα για το τέλος, για να βελτιώσει 0,29 δλ. την επίδοσή του από την πρώτη του προσπάθεια στο Q3. Μερικές βελτιώσεις στο στήσιμο εξάλειψαν μέρος της υποστροφής που είχε χθες στις αργές στροφές του δεύτερου sector.
Στην πρώτη σειρά εκκίνησης του αγώνα θα πλαισιώσει τον Ολλανδό ο Lando Norris με τη McLaren, ο οποίος όμως χτύπησε αρκετά άτσαλα το εσωτερικό kerb της στροφής 17, γεγονός που σίγουρα του κόστισε χρόνο έως τη γραμμή τερματισμού. Ο Βρετανός βρέθηκε μόλις 0,065 δλ. πίσω από τον Verstappen, έχοντας χάσει χρόνο και στο 1ο sector, όπου η McLaren υστερούσε συγκριτικά με τη Red Bull.
Πολύ καλή εμφάνιση έκανε ξανά ο poleman του σπριντ, ο 18χρονος Andrea Kimi Antontelli, ο οποίος βρέθηκε μόλις 2 χλστ. του δλ. πίσω από τον Norris και μεταξύ των δύο McLaren. Ο Ιταλός παραδέχθηκε ότι ήταν υπερβολικά… άπληστος στην 1η στροφή, όπου μπλόκαρε τα φρένα του και είχε υπερστροφή στην έξοδο.
Αλλά στη συνέχεια ο τελικός γύρος του ήταν πολύ καλός, αν και δεν η διαδικασία στο σύνολό της δεν ήταν όσο καθαρή όσο το sprint qualifying για τον ίδιο. Ο Antonelli, έχοντας τη δυνατότητα να φέρει τα ελαστικά του στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίες ήταν και πάλι ταχύτερος του team-mate του, George Russell, ο οποίος δυσκολεύτηκε να βρει αυτοπεποίθηση εντός του μονοθεσίου.
Ο Βρετανός δεν είχε πρόσφυση (είχε μία μεγάλη στιγμή υπερστροφής στην 6η στροφή στην τελική προσπάθεια) βρισκόμενος αρκετά συχνά εκτός ιδανικού πλαισίου λειτουργίας των πιο μαλακών ελαστικών (που είναι πιο δύσκολα στη διαχείριση των θερμοκρασιών τους), για να βρεθεί στην 5η θέση, πίσω από τον Oscar Piastri.
Η απόδοση του Αυστραλού οδηγού της McLaren έδειξε να πέφτει κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Ενώ στο Q2 ήταν ταχύτερος από τον team-mate του στο πρώτο sector, δεν κατάφερε να το επαναλάβει αυτό ξανά στο Q3, και σίγουρα δεν άντλησε το μέγιστο από το μονοθέσιό του, καθώς βρέθηκε 0,17 δλ. μακριά από την κορυφή, έχοντας χάσει χρόνο στις αργές στροφές του 2ου sector.
Κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον Russell για μόλις 0,010 δλ. Είναι η πρώτη φορά φέτος που ο Piastri δεν βρέθηκε στην πρώτη τριάδα των κατατακτήριων δοκιμών. Ο ίδιος δήλωσε ότι δεν κατάφερε να βρει το ρυθμό του στο Q3, με αμφότερους τους γύρους του να μην είναι καθαροί, παρότι το μονοθέσιο ήταν ταχύτατο όπως ανέφερε. Δήλωσε ότι ο καλύτερος γύρος του ήταν ο πρώτος στο Q2.
Ο Carlos Sainz κατάφερε και πάλι να κερδίσει την εσωτερική μονομαχία στην ομάδα της Williams, με μία πολύ καλή επίδοση στο τέλος, για να κινηθεί μόλις 0,11 δλ. από τον Alex Albon, που έκανε ένα μικρό λάθος στον τελευταίο του γύρο. Ωστόσο, ο Albon βρίσκεται και πάλι υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες για την απελευθέρωσή του στο pit lane στο Q1.
Η βρετανική ομάδα είχε το καλύτερο φετινό της αποτέλεσμα σε κατατακτήριες δοκιμές και δείχνει ότι διαθέτει ένα ταχύτατο μονοθέσιο στο Μαϊάμι. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αμφότερες οι Williams βρέθηκαν εμπρός από τη Ferrari του Charles Leclerc. O Μονεγάσκος δεν είχε καν καινούργιο σετ ελαστικών για τη μοναδική του προσπάθεια στο Q3, καθώς τα είχε χρησιμοποιήσει για να καταφέρει να προκριθεί σε αυτό.
Ο Leclerc δήλωσε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει πολύ το στήσιμο του μονοθεσίου του κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, για να έχει την αίσθηση που ήθελε, κάτι που είναι ασυνήθιστο για τον ίδιο. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι η Ferrari έχανε χρόνο στις αργές στροφές, και υπήρχαν προβλήματα αστάθειας στις ζώνες πέδησης.
Η Ferrari έκανε πολύ καλή δουλειά να επισκευάσει το μονοθέσιο του Leclerc από το ατύχημά του πριν από το σπριντ. Η ομάδα τοποθέτησε στο μονοθέσιο τη 2η φετινή μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου από τις δύο που επιτρέπονται χωρίς ποινή κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Esteban Ocon για να εξασφαλίσει την 9η θέση εκκίνησης με τη Haas, μπροστά από τον Yuki Tsunoda, ο οποίος δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του από το Q2, επιβεβαιώνοντας ότι αντιμετωπίζει δυσκολία ακόμα να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιο της Red Bull στο τελικό σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών.
H μεγάλη απογοήτευση του δεύτερου σκέλους ήταν η 12η θέση του Lewis Hamilton, ο οποίος μπλόκαρε ξανά τα φρένα του στη στροφή 17 (όπως και στο Q1) στην τελική του προσπάθεια. Την ταχύτερη επίδοσή του με μεταχειρισμένα ελαστικά και ο χρόνος που τον χώριζε από την πρώτη δεκάδα ήταν μόλις 0,039 δλ. Δεν βρισκόταν παρά μόνο 0,068 δλ. πίσω από τον team-mate του, ο οποίος ανέφερε ότι δεν μπορούσε να κάνει καλύτερο γύρο. Ο Hamilton δήλωσε ότι με τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η Scuderia με το μονοθέσιό της, θα έπρεπε να έχει χρησιμοποιήσει δύο φρέσκα σετ ελαστικών στο δεύτερο σκέλος.
Ο Isack Hadjar κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Βρετανό, που αποτελεί το ίνδαλμά του, αλλά δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από το γεγονός ότι αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας 11ος. Ο Gabriel Bortoleto έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση για να πάρει τη 13η θέση με τη Sauber, η οποία δείχνει ανταγωνιστική στον ένα γρήγορο γύρο στο Μαϊάμι. Ο Jack Doohan θα εκκινήσει από τη 14η θέση, έχοντας βρεθεί μπροστά από τον team-mate του. Τελευταίος στο Q2 ήταν ο Liam Lawson, o οποίος αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα από την μπαταρία του υβριδικού συστήματος και δεν είχε πλήρη ισχύ από το ηλεκτρικό σύστημα.
Το Q1 ξεκίνησε με ανακοίνωση έρευνας των αγωνοδικών για παρατυπία της Williams για την απελευθέρωση του Alex Albon από τη Williams, που προσπάθησε να παρεισφρήσει στην ουρά του pit lane, ενώ δεν είχε τοποθετήσει τροχό στη γρήγορη λωρίδα.
Ο Hamilton μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη του προσπάθεια με φρέσκα ελαστικά στο Q1 και βρέθηκε στη 15η θέση, οπότε αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει και δεύτερο σετ. Προβλήματα στις ζώνες πέδησης ανέφερε και ο Leclerc. Μόνο οι McLaren, ο Verstappen και ο Antonelli κατάφεραν να προκριθούν έχοντας χρησιμοποιήσει μόνο ένα σετ ελαστικών στο Q1. O Norris χτύπησε ελαφρά τον τοίχο στην έξοδο της στροφής 16.
Ο Nico Hulkenberg έχασε το φρενάρισμα στην τελευταία (πραγματική) στροφή της πίστας και βρέθηκε στη 16η θέση με τη Sauber, εμπρός από τον Fernando Alonso με την Aston Martin, η οποία είδε και τον Lance Stroll να μη συνεχίζει τη διαδικασία. Μεταξύ τους βρέθηκε ο Pierre Gasly με την Alpine ο οποίος ήταν απογοητευτικός, έχοντας βρει αργότερα μονοθέσια στο γύρο του. Ο Oliver Bearman ήταν όπως και στις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ τελευταίος με τη Haas.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.