F1-GP Ολλανδίας FP3: Τρία στα τρία για τον Lando Norris – motorone.gr
Ο Lando Norris ολοκλήρωσε και τις τρεις διαδικασίες ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Ολλανδίας στην κορυφή του πίνακα των χρόνων και φαίνεται να έχει βρεθεί σε καλύτερο σημείο με το μονοθέσιο της McLaren από τον Oscar Piastri μέχρι στιγμής, καθώς η βρετανική ομάδα είχε προβάδισμα 0,6 – 0,8 δλ. επί των αντιπάλων της στο FP3.
Στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών της McLaren με το πρώτο σετ μαλακής γόμας, ο Norris δεν έκανε ιδιαίτερα καλό 1o sector, όπου ο Piastri κινήθηκε 0,19 δλ. ταχύτερα. Αλλά ίσως η συντηρητική προσέγγιση του Βρετανού στο πρώτο τμήμα της πίστας διατήρησε σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά του, καθώς ήταν 0,2 δλ. ταχύτερος στο μεσαίο sector, ολοκληρώνοντας τον γύρο με προβάδισμα 0,07 δλ. επί του Piastri στην ολοκλήρωση του γύρου.
Η διαδικασία ξεκίνησε με στεγνή πίστα, αλλά η βροχή που είχε προηγηθεί «ξέπλυνε» την άφαλτο από τη στρωμένη γόμα στην αγωνιστική γραμμή, κάτι που ενδέχεται να έκανε μεγαλύτερο το προβάδισμα της McLaren, η οποία έχει ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας. Ο Piastri, στη 2η προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα και καθώς οι συνθήκες στην πίστα βελτιώνονταν συνεχώς, κατάφερε να κινηθεί 0,142 δλ. ταχύτερα από τον team-mate του.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Ολλανδίας
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι οδηγοί της McLaren, αλλά και της Aston Martin, έχοντας χρησιμοποιήσει δύο σετ μαλακών ελαστικών στο FP3, θα έχουν ένα λιγότερο σετ (4 αντί για 5) από τους αντιπάλους τους στις κατατακτήριες δοκιμές.
Ο Norris κατάφερε με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:09, βελτιώνοντας 1,15 δλ. από την προηγούμενη επίδοση του Piastri, ο οποίος απάντησε με έναν γύρο που ήταν 0,24 δλ. πιο αργός. Ο χρόνος του Norris ήταν 0,7 δλ. ταχύτερος από την περυσινή pole position και φαίνεται ότι το πιο επιθετικό στυλ οδήγησης του Βρετανού στην είσοδο των στροφών φαίνεται να τον ευνοεί στο Zandvoort.
Στην 3η θέση πλασαρίστηκε ο George Russell με τη Mercedes, αλλά 0,886 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο Βρετανός ενεπλάκη σε ένα παραλίγο επικίνδυνο περιστατικό με τον Fernando Alonso, το οποίο εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες. Κάτι λιγότερο από 10 λεπτά πριν από το τέλος, ο Russell, ενώ πολύ αργά στην αγωνιστική γραμμή μετά την τελευταία στροφή, αποφάσισε να εισέλθει στα pits, καθώς ο Alonso ολοκλήρωνε μία γρήγορη προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών του.
Whoa, that was so close! 😨
Alonso and Russell almost come together 🎥#F1 #DutchGP pic.twitter.com/krqHfE2yn8
— Formula 1 (@F1) August 30, 2025
Έχοντας δει τη Mercedes στην αγωνιστική γραμμή, ο Alonso προσπάθησε να προσπεράσει από τα δεξιά, τη στιγμή που ο Russell άρχισε να κινείται προς τα pits. Ευτυχώς, αποφεύχθηκε ένα ατύχημα που θα μπορούσε να είναι πολύ σοβαρό, όταν την τελευταία στιγμή, ο Russell κατάλαβε ότι στριμώχνει την Aston Martin στον τοίχο και έστριψε ξανά αριστερά. Το αποτέλεσμα ήταν ο Βρετανός να μην εισέλθει στα pits, όπως ήθελε, και ο Alonso να μπαίνει στο pit lane, χωρίς να το θέλει. Η Mercedes δέχθηκε πρόστιμο 7.500 ευρώ και ο Russell μία απλή προειδοποίηση.
O Carlos Sainz ήταν ταχύτατος με τη Williams, για να πάρει την 4η θέση, καθώς το βρετανικό μονοθέσιο φαίνεται να αποδίδει καλά στο Zandvoort. Ο Alex Albon (7ος) έκανε παράπονα ότι δεν μπορούσε να φέρει τα ελαστικά μέσης γόμας στο σωστό πλαίσιο θερμοκρασιών περίπου 20 λεπτά πριν από το έλος της διαδικασίας. Ευτυχώς, αποφεύχθηκε επαφή όταν η Williams απελευθέρωσε τον Albon στο διάβα του Russell στο pit lane στα τελευταία λεπτά.
Στην 5η θέση βρέθηκε ο Max Verstappen, αλλά 0,95 δλ. μακριά από τον Norris. Η Red Bull δυσκολεύεται στις παρατεταμένες στροφές (όπως και στο Hungaroring), οι αλλαγές στο στήσιμο δεν λειτουργούν, και δυσκολεύεται με τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών. Ο Verstappen δεν ήταν ευχαριστημένος με τον Gasly, καθώς πίστευε ότι ο Γάλλος πρώην team-mate του τον εμπόδισε στον τελευταίο γρήγορο γύρο του με τη μέση γόμα.
Μόλις 0,013 δλ. πίσω από τον Ολλανδό ήταν ο Charles Leclerc, με τη Ferrari να δηλώνει ότι εχθές είχε την χειρότερη Παρασκευή στη φετινή σεζόν. Φαίνεται ότι με τις κεκλιμένες στροφές στην πίστα, η ιταλική ομάδα έχει αναγκαστεί να ανασηκώσει το μονοθέσιο από το έδαφος, χάνοντας σε απόδοση (ιδίως στη στροφή 9).
Ο Lewis Hamilton (14ος) επέλεξε για το FP3 μία πίσω αεροτομή που παράγει περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο από αυτήν του Leclerc. Έπειτα από δύο τετ-α-κέ χθες, φαίνεται ότι ο Βρετανός ψάχνει περισσότερη πρόσφυση. Ο Βρετανός έδειχνε στην αρχή της διαδικασίας να μάχεται ακόμα με το μονοθέσιο της Ferrari, χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα ελαστικών, αλλά η εικόνα βελτιώθηκε λίγο αργότερα. Ωστόσο, είδαμε προς το τέλος τον Βρετανό να βγαίνει εκτός πίστας στην είσοδο της κεκλιμένης στροφής 3.
Hamilton increases rear downforce with the Monaco setup. Both drivers ran with different setups in Belgium and Hungary, a move that appears to be repeated in the Netherlands.#NetherlandsGP #F1Tech pic.twitter.com/TbkL0bsg6t
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) August 30, 2025
Στην 8η θέση βρέθηκε ο Lance Stroll με την ανακατασκευασμένη Aston Martin του, καθώς έπειτα από το χθεσινό ατύχημα του Καναδού στο FP2, η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το πλαίσιό του. Η AMR25 ίσως έχει ακόμη περισσότερες δυνατότητες. Κανένας από τους γρήγορους γύρους του Alonso, που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, δεν ήταν ιδανικός.
Έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε στο FP2 ο Isack Hadjar, η Racing Bulls τοποθέτησε καινούργια μονάδα ισχύος (V6, turbo, MGU-K, MGU-H) την 4η φετινή του Γάλλου και τελευταία πριν αρχίσουν να έρχονται ποινές προς το μέρος του, αν χρησιμοποιήσει και άλλη. O Γάλλος έγραψε τον 9ο χρόνο και ο Liam Lawson ήταν 11ος, εμπρός από τον Yuki Tsunoda με τη Red Bull.
Ο Andrea Kimi Antonelli (17ος) θα μπορούσε να είχε βελτιώσει την επίδοσή του, αλλά στην ολοκλήρωση του τελικού του γύρου, στην έξοδο της τελικής στροφής, βρήκε τον Stroll στην αγωνιστική γραμμή με τον Tsunoda δίπλα του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθεια, καθώς δεν είχε από πού να προσπεράσει. Ο Antonelli ανέφερε ότι είχε ένα πρόβλημα με το μοχλό πίσω από το τιμόνι για τα κατεβάσματα του κιβωτίου ταχυτήτων, προς το τέλος της διαδικασίας, αλλά φαίνεται ότι επιλύθηκε.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.