F1-GP Σάο Πάολο: O Lando Norris νικητής σε έναν φρενήρη αγώνα

F1 Αποτελέσματα GP Σάο Πάολο 2025


Ο Lando Norris αναδείχθηκε νικητής στο Grand Prix Σάο Πάολο και ισοφάρισε τις 7 νίκες του Oscar Piastri στη φετινή σεζόν της Formula 1. O Βρετανός δεν απειλήθηκε σε κανένα στάδιο του αγώνα. Εκκινώντας από την pole position, τέθηκε επικεφαλής και είχε να αντιμετωπίσει δύο επανεκκινήσεις από αυτοκίνητο ασφαλείας και VSC στα αρχικά στάδια του αγώνα. Ίσως… αποκοιμήθηκε λίγο -ξανά- κατά τη διάρκεια του δεύτερου.

Αλλά είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί 7 δλ. από τον team-mate του στο πρώτο stint. Ακολούθησε στρατηγική 2 pit stop, με το μεσαίο stint του με τη μαλακή γόμα να μην είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αλλά έκανε ό,τι ήταν απαραίτητο για να εξασφαλίσει την 11η νίκη της καριέρας του. Ωστόσο, δεν πιστεύει ότι ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα σήμερα.

Άλλωστε, ο Max Verstappen εκκίνησε από το pit lane, έκανε ένα επιπλέον pit stop και τερμάτισε μόλις 10,75 δλ. πίσω από τον Norris, στην 3η θέση όμως. Διότι ο Andrea Kimi Antonelli «έπαιξε» καλή άμυνα στους τελευταίους γύρους που τον πλησίασε ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Σάο Πάολο

Έτσι, ο 19χρονος Ιταλός σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στη Formula 1, διατηρώντας τη 2η θέση έως την καρό σημαία, παρότι διαχειριζόταν τις θερμοκρασίες του μονοθεσίου του και είχε ένα γλίστρημα στο δεύτερο sector του τελευταίου γύρου, που επέτρεψε στον Verstappen να πλησιάσει λίγο.

Ο Antonelli διατήρησε τη 2η θέση στην εκκίνηση, αλλά ήταν λίγο αργός στην επανεκκίνηση από το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας έχοντας σπινάρει τους πίσω τροχούς του. Αυτό τον έκανε να βρεθεί με τον Oscar Piastri στην εσωτερική και τον Charles Leclerc στην εξωτερική στην προσέγγιση της 1ης στροφής, σε μία στιγμή που θα έκρινε πολλά πράγματα στον αγώνα -και τη μάχη του τίτλου- και μία απόφαση των αγωνοδικών που είναι σίγουρο ότι θα συζητηθεί πολύ.

Ο Ιταλός προσπάθησε να στριμώξει τον Piastri, ο οποίος παρότι είχε βρεθεί δίπλα από τη Mercedes στην ευθεία, έχοντας βρεθεί χωρίς χώρο και με τον Antonelli να στρίβει επάνω του, μπλόκαρε τα φρένα του, και προκάλεσε την επαφή με τη Mercedes. To μονοθέσιο του Antonelli χτύπησε αυτό του Leclerc που ήταν αμέριμνος στην εξωτερική, καταστρέφοντας τον εμπρός αριστερό τροχό της Ferrari, που εγκατέλειψε επιτόπου, προκαλώντας το VSC.

Η επαφή με τη Ferrari διατήρησε σε καλύτερη τροχιά τον Antonelli, ο οποίος βγήκε εκτός πίστας και βρέθηκε υπό την πίεση των δύο Racing Bulls. Ο Ιταλός πάλεψε σκληρά αλλά τις διατήρησε πίσω του. Στη συνέχεια, κληρονόμησε τη 2η θέση αφότου o Piastri εξέτισε στο πρώτο του pit stop την ποινή 10 δλ. που έλαβε για το περιστατικό. Ο Antonelli τη διατήρησε έως την καρό σημαία.

Σύμφωνα με τη διατύπωση των υποδείξεων προς τους αγωνοδίκες για τους κανόνες μάχης, ήταν αναμενόμενο ότι ο Piastri θα δεχόταν ποινή. Ωστόσο, ο Antonelli ήταν αυτός ο οποίος θα μπορούσε να έχει αφήσει περισσότερο χώρο. Το μπλοκάρισμα που εξασφάλισε την ποινή στον Piastri, ξεκίνησε όταν ο Αυστραλός διαπίστωσε ότι ο Antonelli θα έστριβε σαν να μην υπήρχε η McLaren στην εσωτερική, ενώ κατά την άποψή μας βρισκόταν αρκετά κοντά δίπλα του για να έχει δικαίωμα σε χώρο.

Συνεπώς, αν υπήρχε κάποιος οδηγός που θα μπορούσε να είχε κάνει περισσότερα πράγματα για να αποφύγει τη σύγκρουση, αυτός ήταν ο Antonelli. Είναι άλλη μία απόδειξη ότι οι υποδείξεις προς τους αγωνοδίκες δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε και δεν ήταν το μόνο περιστατικό σε αυτό τον αγώνα (βλέπε την ποινή που δέχθηκε ο Hamilton για την επαφή του με τον Colapinto). Αυτό όμως δεν υποβαθμίζει την καλύτερη εμφάνιση του Antonelli στην F1, ο οποίος όμως ήταν πολύ τυχερός που η Mercedes του δεν υπέστη ζημιές στη διπλή σύγκρουση.

Εξαιτίας κυρίως αυτής της ποινής, ο Norris μετέτρεψε ένα υστέρημα 34 βαθμών έπειτα από το GP Ολλανδίας σε προβάδισμα 24 βαθμών επί του Piastri μετά το GP Σάο Πάολο και 49 βαθμών επί του Verstappen, σχεδόν μία και δύο νίκες διαφορά, αντίστοιχα, με μόνο τρεις αγώνες (και ένα σπριντ) να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν. Αυτή η εμφάνιση τον βάζει σε πρωταγωνιστική θέση για την υπόθεση τίτλος. Ωστόσο, η ταχύτητα της Red Bull σίγουρα ανησύχησε τον Βρετανό.

Αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συνέβαλαν στην εξαιρετική απόδοση του Max Verstappen. Διέθετε μία καινούργια μονάδα ισχύος, που στο Interlagos μετράει πολύ, το σωστό πλέον στήσιμο και πολλά καινούργια σετ ελαστικών, επειδή δεν συμμετείχε σε 2 από τα 3 σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών.

Ωστόσο, ο Verstappen αναγκάστηκε να κάνει και ένα επιπλέον pit stop, λόγω απώλειας πίεσης σε ένα από τα ελαστικά. Ευτυχώς για τον ίδιο το πραγματοποίησε υπό το καθεστώς VSC, χάνοντας το μισό χρόνο (περίπου τη διαφορά 10,75 δλ. που τον χώριζε από τον Norris στον τερματισμό) και αυτό του επέτρεψε επίσης να «ξεφορτωθεί» τα σκληρά ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε.

Από εκεί και έπειτα, ο ρυθμός του Verstappen ήταν καταιγιστικός, αφού βρέθηκε επικεφαλής όταν έκανε το δεύτερο pit stop του ο Norris, έχοντας κάνει σχεδόν όλα τα -πολυάριθμα- προσπεράσματα πολύ γρήγορα, χωρίς να χάνει ιδιαίτερο χρόνο. Έπειτα από το δικό του δεύτερο pit stop, o Ολλανδός βρέθηκε καθαρά μπροστά από τον Piastri. Στο τελικό stint, ο Verstappen διέθετε καινούργια μαλακά ελαστικά και αποφάσισε να τα πιέσει πολύ, παρά τις προειδοποιήσεις του pit wall της Red Bull.

FROM THE PIT LANE TO P3*#F1 #BrazilGP *He’s not finished yet! pic.twitter.com/hW6oPO7BFG

— Formula 1 (@F1) November 9, 2025

Κατάφερε να προσπεράσει τον George Russell με ευκολία από την εξωτερική στην 1η στροφή,  8 γύρους πριν από το τέλος αλλά όταν έφτασε πίσω από τον Antonelli, το πίσω μέρος της Red Bull άρχισε να γλιστράει. O Verstappen απέκτησε DRS για τους τελευταίους γύρους, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί ουσιαστικά. Ακόμα και έτσι, το να ανέβει στο βάθρο έχοντας ξεκινήσει από το pit lane δεν είναι μικρό κατόρθωμα.

Μπορεί να μην υπήρχε μάχη για τη νίκη, αλλά το GP Σάο Πάολο ήταν ένας αγώνας γεμάτος δράση από την αρχή έως το τέλος. Ο Russell, ο οποίος δυσκολεύτηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, είχε επίσης να διαχειριστεί τις αυξανόμενες θερμοκρασίες των φρένων του στους τελευταίους γύρους. Δεν ήταν ικανοποιημένος από το γεγονός ότι το ανακάλυψε μόνος του και δεν τον προειδοποίησε η Mercedes για αυτό.

Κάνοντας lift & coast, δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον ταχύτατο Verstappen. Αλλά κέρδισε τη μάχη που έδωσε στους τελικούς γύρους με τον Piastri, για να πάρει την 4η θέση. Ο Αυστραλός από την πλευρά του, είδε στην επανεκκίνηση του 6ου γύρου την ευκαιρία του να βρεθεί από την 4η στη 2η θέση και το ρίσκαρε. Όταν μπλόκαρε τα φρένα του, δεν βρισκόταν εντελώς εκτός ελέγχου, αλλά αντιδρούσε στην κίνηση του Antonelli.

Έπειτα από ένα αποκαρδιωτικό Σαββατοκύριακο, ο Piastri είδε την καρό σημαία στην 5η θέση, έπειτα από την αμφιλεγόμενη -για εμάς- ποινή που δέχθηκε. Δεν είναι απαραίτητο να τιμωρείται πάντα κάποιος σε ένα περιστατικό, αλλά διαφωνούμε με την άποψη των αγωνοδικών ότι ο Piastri είχε την αποκλειστική ευθύνη για το συμβάν (όπως και ο Leclerc).

Με τραυματισμένο εμπρός αριστερό ελαστικό από το μπλοκάρισμα φρένων, o Piastri δεν είχε ικανοποιητικό ρυθμό στο πρώτο stint, καθώς ο Norris κατάφερε να ανοίξει με άνεση τη διαφορά μεταξύ τους. Αν είχε καταφέρει να χτίσει μεγαλύτερη διαφορά εκεί, το τελικό αποτέλεσμα ίσως να ήταν καλύτερο.

Το μεγαλύτερο πράγμα όμως για τον Αυστραλό είναι το γεγονός ότι η διαφορά μόλις 1 βαθμού που τον χώριζε από τον Norris την Παρασκευή να μετατράπηκε σε 24 βαθμούς και τα περιθώρια στενεύουν απειλητικά. Είναι η μεγαλύτερη διαφορά με την κορυφή της βαθμολογίας στην οποία έχει βρεθεί φέτος ο Piastri.

Έχει να ανέβει στο βάθρο από το GP Ολλανδίας και αυτό το Σαββατοκύριακο είχε ένα ατύχημα και μία σύγκρουση. Έπειτα από τη σύγκρουση στο σπριντ του Austin και το ατύχημα στον 1ο γύρο στο Μπακού, τα περιστατικά γύρω από τον Piastri έχουν αρχίσει να μαζεύονται πολλά, ενώ μέχρι πρότινος διέθετε ένα από τα μεγαλύτερα σερί τερματισμών στην ιστορία της F1.

Πίσω από τον Piastri, ο Oliver Bearman πραγματοποίησε άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση, για να τερματίσει στην 6η θέση με μεγάλη διαφορά από αυτούς που τον ακολουθούσαν, έχοντας παλέψει καθ΄ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Προσπέρασε τον Lawson στο 13ο γύρο και η Haas κατάφερε να κάνει το undercut επί του Hadjar στο πρώτο pit stop. Από εκεί και έπειτα, ο 20χρονος Βρετανός πάλεψε σκληρά στην πίστα και δεν απειλήθηκε ποτέ μετόπισθεν, όντας μόλις 12 δλ. πίσω από τον Piastri στον προτελευταίο γύρο.

H Racing Bulls αποφάσισε να χωρίσει τις στρατηγικές των δύο οδηγών της και να κάνει μόνο ένα pit stop με τον Liam Lawson, ο οποίος την εκτέλεσε πολύ καλά. Προς το τέλος του αγώνα, ο Isack Hadjar, με 18 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά, προσπάθησε να επιτεθεί από την εξωτερική στην 1η στροφή του τελικού γύρου και προκάλεσε επαφή μεταξύ τους, από την οποία όμως επιβίωσαν και οι δύο, για να σημειώσουν πολύτιμους βαθμούς.

Ο Lawson, έχοντας δημιουργήσει ένα τρενάκι 9 μονοθεσίων πίσω του, κατάφερε να διατηρήσει την 7η θέση έως τον τερματισμό και ο Hadjar είδε την καρό σημαία 8ος, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την επαφή μεταξύ τους. Ο Nico Hulkenberg, που επίσης ακολούθησε στρατηγική ενός pit stop με τη Sauber, είχε καταφέρει να διατηρήσει τον Hadjar πίσω του έως τον προτελευταίο γύρο.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Pierre Gasly, που μαχόταν με τις Racing Bulls καθ’ όλη τη διάρκεια του απογεύματος, διπλασίασε τη συγκομιδή βαθμών για αυτό το Σαββατοκύριακο για την Alpine, έπειτα από το βαθμό που πήρε στο σπριντ. Ο Gasly προσπέρασε δύο φορές τον Hadjar στην 1η στροφή και έχασε πάλι τη θέση έως την 4η στροφή.

Πρόκειται για άλλο ένα Σαββατοκύριακο που η Ferrari θέλει να ξεχάσει με την τρίτη διπλή εγκατάλειψή της φέτος, γεγονός που έριξε την ιταλική ομάδα στην από τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών την Παρασκευή, στην μετά τον αγώνα, πίσω και από τη Red Bull, στην οποία ουσιαστικά βαθμολογείται μόνο ο ένας οδηγός… Ο Leclerc ήταν αθώο θύμα της σύγκρουσης Antonelli-Piastri στον 6ο γύρο, ενώ θα μπορούσε να έχει παλέψει για ένα βάθρο.

Ο Lewis Hamilton φρέναρε πολύ αργά για την 1η στροφή στην εκκίνηση, και με την πίστα να… τελειώνει, όταν έστριψε ακούμπησε με την εμπρός αεροτομή της Williams του Carlos Sainz και έπεσε στη 18η θέση. Λίγο αργότερα, καθώς μαχόταν με τον Franco Colapinto, ακολουθούσε από πολύ κοντά την Alpine, καθώς πήγε να βγει από το slipstream.

O Αργεντίνος κινήθηκε λίγο προς τα αριστερά προσπαθώντας να αποτρέψει το προσπέρασμα, και αυτό ήταν αρκετό για να έρθουν σε επαφή και να ξηλωθεί η εμπρός αεροτομή της Ferrari και να σφηνωθεί στο εμπρός μέρος του δαπέδου. Ωστόσο, επειδή βρισκόταν πίσω, ο Hamilton ήταν αυτός που -προβλέψιμα- δέχθηκε ποινή 5 δλ., ενώ η κίνηση του Colapinto ήταν αυτή που προκάλεσε την επαφή…

Ο Βρετανός έκανε pit stop υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας για να αντικαταστήσει την εμπρός αεροτομής, αλλά λόγω ζημιάς στο δάπεδο της Ferrari, δεν είχε πρόσφυση στο πίσω μέρος, το οποίο πλαγιολίσθαινε συνεχώς. H Ferrari κάλεσε τον Hamilton να εγκαταλείψει στον 37ο γύρο σε έναν πολύ κακό αγώνα για τον Βρετανό, γεμάτο περιστατικά…

F1 Βαθμολογία Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών GP Σάο Πάολο 2025

 


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων