F1-GP Σαουδικής Αραβίας: Συμπεράσματα από την Παρασκευή

H McLaren βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων στην πιο σημαντική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Σαουδικής Αραβίας της Formula 1, το FP2 της Παρασκευής. Αν και η διαφορά από τους αντιπάλους της δεν είναι όσο μεγάλη θα την ήθελε, διαθέτει ξεκάθαρο προβάδισμα 0,3 δλ. στον ένα γρήγορο γύρο, το οποίο είναι ακόμη μεγαλύτερο (ίσως και διπλάσιο) στις προσομοιώσεις αγώνα. Είναι αντίστοιχο αυτού που είχαμε δει στο Μπαχρέιν, πριν η Pirelli μειώσει τις ελάχιστες πιέσεις των πίσω ελαστικών για το Σάββατο.
Ο Lando Norris ήταν ο ταχύτερος από τους δύο οδηγούς της McLaren και στις δύο διαδικασίες της Παρασκευής, αλλά όπως δήλωσε ο Βρετανός, επικεντρώθηκε περισσότερο στην οδήγησή του, για να ξεπεράσει κάποιες από τις δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει με το μονοθέσιο της McLaren αυτή τη χρονιά. Πιστεύει ότι βρίσκεται σε σωστό δρόμο, καθώς δήλωσε ότι αυξήθηκε η αυτοπεποίθησή του εντός του cockpit.
Ο Oscar Piastri δυσκολεύτηκε λίγο περισσότερο και θέλει να διορθώσει ορισμένα πράγματα για το Σάββατο. Παραδέχθηκε ότι πρέπει να κάνει καλύτερη δουλειά, ιδίως στις δύο πρώτες στροφές, όπου το επιθετικό στυλ του Norris αποδίδει καρπούς. Μόνο ο Piastri δοκίμαζε τον καινούργιο διαχύτη της McLaren την Παρασκευή. H ομάδα θα αναλύσει τα δεδομένα και θα αποφασίσει αν θα τον χρησιμοποιήσει και στα δύο μονοθέσια το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren ίσως θα μπορούσαν να έχουν γράψει καλύτερους χρόνους. Ο Norris συνάντησε δύο πιο αργά μονοθέσια στην κεκλιμένη στροφή 13 της πρώτης του προσπάθειας με τη μαλακή γόμα ελαστικών, και κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στο δεύτερο γύρο του, όταν τα ελαστικά δεν βρίσκονταν στην καλύτερη κατάσταση. Ο Piastri χτύπησε ελαφρά έναν τοίχο στη δεύτερη προσπάθειά του. Το πραγματικό πλεονέκτημα όμως της McLaren βρίσκεται στο ρυθμό αγώνα.
Θεωρητικά, η πίστα της Jeddah ταιριάζει περισσότερο στη Red Bull, διότι διαθέτει γρήγορες στροφές και δεν καταπονεί τα ελαστικά. Στον ένα γρήγορο γύρο, με τη μαλακή γόμα, ο Max Verstappen βρέθηκε 0,28 δλ. μακριά από τον Norris στο FP2. Η Red Bull έδειξε βελτιωμένη εικόνα στον ένα γύρο, πειραματιζόμενη με μεγάλες αλλαγές, καθώς «κούρεψε» τις γωνίες του flap της πίσω αεροτομής της RB21, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία. Έτσι, ήταν γρήγορη στις ευθείες αλλά έχανε χρόνο στις στροφές και παράλληλα, στις προσομοιώσεις αγώνα, υπερθέρμαινε τα ελαστικά της και δεν είχε καλό ρυθμό.
Ο Verstappen δήλωσε: «Μάθαμε πολλά, αλλά το μονοθέσιο δεν είναι ακόμα εκεί που θέλω να βρίσκεται». Ο Helmut Marko προσέθεσε: «Πρέπει να βρούμε ένα συμβιβασμό για να διασφαλίσουμε ότι θα διατηρήσουμε την ταχύτητά μας στις κατατακτήριες δοκιμές, περιορίζοντας όμως την καταπόνηση των ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα». Ο Yuki Tsunoda είχε ένα ατύχημα στο FP2 κατά το οποίο το μονοθέσιό του υπέστη σημαντικές ζημιές, αν και έγραψε καλό χρόνο.
A costly moment for Yuki Tsunoda in FP2 😱#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/ofXpR5gG9q
— Formula 1 (@F1) April 18, 2025
Η McLaren διέθετε την πιο μεγάλη πίσω αεροτομή από τις κορυφαίες ομάδες, η Red Bull την πιο λεπτή, ενώ Ferrari και Mercedes βρίσκονται περίπου στη μέση. Η Mercedes δεν είναι η ταχύτερη στις ευθείες, όπως συνέβαινε στο Μπαχρέιν. Ferrari και Red Bull βρίσκονταν στην κορυφή του σχετικού πίνακα στο FP2.
Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του στο FP2 στην 3η του προσπάθεια, καθώς συνάντησε πιο αργά μονοθέσια στο πρώτο sector στις πρώτες του δύο απόπειρες. Μάλιστα είχε περάσει από τα pits για να ρυθμίσει την εμπρός αεροτομή του με τέσσερα κλικ μικρότερη γωνία πρόσπτωσης, κάτι που υποδεικνύει την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί με το στήσιμο (με λιγότερο αεροδυναμικό φορτίο) ο Μονεγάσκος. Δήλωσε ότι του είναι αρκετά ξεκάθαρη κατεύθυνση και ελπίζει ότι θα αποδώσει στις κατατακτήριες δοκιμές.
H Ferrari, που σήμερα σύγκρινε διαφορετικές προδιαγραφές πίσω αεροτομής ανάμεσα στα δύο μονοθέσια, φαίνεται ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες στην ανάπτυξη θερμοκρασιών στα μαλακά ελαστικά για τις γρήγορες στροφές στο πρώτο sector, όπως είχαμε δει να συμβαίνει και πέρυσι σε πολλές πίστες.
#Leclerc and #Hamilton with different configurations in Fp1: Lec used a rear wing with less DWF mobile flap but with two beams.#SaudiArabianGP pic.twitter.com/H0J578QGgc
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) April 18, 2025
Παρά τις υψηλές θερμοκρασίες στον ασφαλτοτάπητα (άνω των 40 βαθμών Κελσίου), λόγω των μεγάλων ευθειών στο τέλος της χάραξης της Jeddah, είναι δύσκολο να αναπτυχθεί η απαιτούμενη θερμοκρασία στα εμπρός ελαστικά κατά την προετοιμασία για έναν γρήγορο γύρο.
Αυτό δυσκόλεψε ιδιαίτερα τον Lewis Hamilton, ο οποίος ήταν απογοητευμένος στις συνεντεύξεις έπειτα από το FP2. «Δεν ήταν η καλύτερη μέρα. Δεν κατάφερα να κάνω τα ελαστικά να λειτουργήσουν νομίζω ότι αυτό ήταν θέμα από τη δική μου πλευρά. Δεν έχει να κάνει με την ομάδα. Συνήθως το Σάββατο πηγαίνει προς τα πίσω, αλλά δεν υπάρχει πολύ προς τα πίσω από εκεί που βρίσκομαι».
Όταν ρωτήθηκε πού πιστεύει ότι μπορεί να βρεθεί το μονοθέσιο αν τα φέρει όλα στα μέτρα του, ο Hamilton απάντησε: «Για μένα, απλά προσπαθώ να δω αν θα μπορέσω να μπω στην πρώτη δεκάδα προς το παρόν. Ακόμα κυνηγάμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα και δυσκολεύομαι λίγο με τη συνοχή σε όλο το γύρο σε αυτό το στάδιο. Δεν έχω βρει την αίσθηση που θέλω με τα μαλακά ελαστικά».
Ο George Russell δεν κατάφερε να κάνει καθαρούς γύρους, αλλά πιστεύει ότι η Mercedes βρίσκεται στη μάχη για την επόμενη καλύτερη ομάδα πίσω από τη McLaren. Ο Βρετανός δεν κατάφερε να σημειώσει καλό χρόνο, επειδή συνάντησε κίνηση και δεν είχε φέρει τα ελαστικά στις κατάλληλες θερμοκρασίες, αλλά πιστεύει ότι δεν πρόκειται για «κάτι που δεν μπορούμε να βελτιώσουμε μέσα στη νύχτα».
Η Mercedes ήταν ίσως πιο δυνατή στο FP1 από ό,τι στο FP2, καθώς έκανε ορισμένες αλλαγές για τις πιο χαμηλές θερμοκρασίες και δεν φαίνεται να λειτούργησαν. Έκανε αρκετά πειράματα με το στήσιμο κατά τη διάρκεια της Παρασκευής, αλλά ο Russell δήλωσε ότι έχει βρει την κατεύθυνση προς την οποία θέλει να κινηθεί όσον αφορά το στήσιμο της W16, η οποία παρουσίασε και αναπηδήσεις σε υψηλές ταχύτητες.
Με τους τοίχους να παραμονεύουν σε κάθε λάθος στις ταχύτατες τυφλές στροφές της Jeddah, είναι ένα τριήμερο στο οποίο οι οδηγοί αναπτύσσουν σταδιακά αυτοπεποίθηση για να πιέσουν στο απόλυτο όριο στις κατατακτήριες δοκιμές. Παρά τις μεγάλες ευθείες και τις τρεις ζώνες DRS, τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα στη Jeddah, οπότε η σειρά εκκίνησης θα είναι σημαντική.
Λόγω της κόκκινης σημαίας που προκάλεσε το ατύχημα του Tsunoda, οι ομάδες δεν είχαν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις προσομοιώσεις αγώνα και να συγκεντρώσουν όσα δεδομένα θα ήθελαν για τη συμπεριφορά των ελαστικών, καθώς η Pirelli έχει φέρει φέτος μία βαθμίδα πιο μαλακές γόμες στη Jeddah.
Η καταπόνηση των ελαστικών φαίνεται πολύ χαμηλή, αν και υπάρχουν μικρές ανησυχίες για graining στον εμπρός άξονα. Ωστόσο, αν το μονοθέσιο ακολουθεί από κοντά προπορευόμενο, τότε τα πίσω ελαστικά υπερθερμαίνονται πολύ εύκολα, οπότε η θέση στην πίστα είναι -όπως πάντα- πολύ σημαντική.
Σχεδόν όλες οι ομάδες χρησιμοποίησαν δύο σετ ελαστικών μέσης γόμας την Παρασκευή, γεγονός που τις αφήνει με μόνο ένα φρέσκο σετ για την Κυριακή. Το πιθανότερο είναι ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα εκκινήσουν με αυτό το σετ μέσης γόμας, για να περάσουν στη συνέχεια στα σκληρά ελαστικά, τα οποία αναμένεται να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής.
Αν δεν μπορούν να βγάλουν ολόκληρο τον αγώνα με ένα pit stop, ή αν επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας σε κατάλληλη στιγμή, θα τοποθετήσουν ένα δεύτερο σετ σκληρής γόμας. Ωστόσο, υπάρχουν δύο δυνατές ομάδες του midfield, η Williams και η Haas, που επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν το ένα εκ των δύο διαθέσιμων σετ σκληρής γόμας την Παρασκευή, έχοντας περισσότερα δεδομένα για τη λειτουργία των διαφορετικών ελαστικών.
H Alpine φάνηκε πολύ δυνατή στο FP1, με τον Pierre Gasly να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο, αλλά χρησιμοποιώντας πιο επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος. Το γαλλικό μονοθέσιο ενδέχεται να βοήθησαν και οι υψηλότερες θερμοκρασίες, καθώς ο Gasly ανέφερε ότι του έλειπε πρόσφυση στο FP2. Ο Jack Doohan υιοθέτησε συντηρητική προσέγγιση για τον εγκλιματισμό του.
H Williams είναι πολύ δυνατή στις γρήγορες στροφές, αλλά ο Alex Albon δηλώνει ότι έχει βελτιωθεί και στις αργές. O Carlos Sainz δοκίμασε διάφορα πράγματα με το στήσιμο και την οδήγησή του για να αντλήσει περισσότερα από το μονοθέσιο και ο γύρος που του απέφερε την 5η θέση στο FP2 «ήταν η απόδειξη του βήματος προόδου που κάναμε μεταξύ των περιόδων», όπως δήλωσε ο ίδιος.
H Sauber επικεντρώθηκε στην επίτευξη υψηλών ταχυτήτων στις ευθείες με τις αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, οι οποίες φαίνεται να λειτουργούν, καθώς ο Nico Hulkenberg εισήλθε στην πρώτη δεκάδα, με το ρυθμό του στις προσομοιώσεις αγώνα να μην είναι κακός. Ο Gabriel Bortoleto έχασε το FP2 λόγω διαρροής καυσίμου, που ανάγκασε τη χρονοβόρα διαδικασία αντικατάστασης της κυψέλης καυσίμου.
Η Racing Bulls είχε παρουσιάσει μία καινούργια πίσω αεροτομή για τις απαιτήσεις της Jeddah, αλλά διέγνωσε ένα πρόβλημα με αυτήν και αναγκάστηκε να επιστρέψει σε έκδοση παλαιότερων προδιαγραφών, η οποία ίσως να μην είναι προσαρμοσμένη απόλυτα στις ανάγκες χαμηλής οπισθέλκουσας της συγκεκριμένης πίστας.
Το μονοθέσιο της Racing Bulls ήταν νευρικό στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης του πρώτου sector, κάτι που συνέβη και στη Haas. Η Aston Martin ήταν η μοναδική ομάδα που ήταν πιο αργή στο FP2 από του χρόνους που είχε σημειώσει πέρυσι στην αντίστοιχη διαδικασία.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.