F1-GP Σαουδικής Αραβίας: O Oscar Piastri νικητής και επικεφαλής της βαθμολογίας

O Ayoub El Kaabi οδηγεί πλέον το Opel Grandland


Ο Oscar Piastri κέρδισε το Grand Prix Σαουδικής Αραβίας ουσιαστικά στην πρώτη στροφή, όπου πρόλαβε να εισχωρήσει στην εσωτερική του Max Verstappen και να βρίσκεται μπροστά στο apex. Με την 3η του φετινή νίκη, ο Piastri έγινε ο πρώτος Αυστραλός που προηγείται στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος της Formula 1 από το 2010 και τον Mark Webber, τον μάνατζέρ του(!) και μάλιστα με 10 βαθμούς διαφορά από τον Lando Norris. Επίσης, ο Piastri έδωσε στη McLaren τη νίκη στην 50ή διαφορετική πίστα της F1, κάτι που αποτελεί ρεκόρ.

Όπως αναφέραμε, ο αγώνας κρίθηκε σε μεγάλο ποσοστό στην 1η στροφή. Ο Verstappen είχε αρκετό σπινάρισμα στην εκκίνηση, ενώ σε αντίθεση ο Piastri, ο οποίος βρισκόταν στην εσωτερική από τη διάταξη του grid, έφτασε πρώτος στην κορυφή της 1ης στροφής και όπως δήλωσε ο ίδιος, δεν θα έβγαινε από αυτήν 2ος, φροντίζοντας να αξιοποιήσει όλο το πλάτος της πίστας. Όσο και αν άφησε τα φρένα ο Verstappen και επέμεινε, ισχυριζόμενος μετά ότι ο Piastri τον ώθησε εκτός πίστας, είχε χάσει τη στροφή.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Σαουδικής Αραβίας

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Ο Verstappen ευθυγράμμισε το chicane και παρέμεινε επικεφαλής. Στο μυαλό του είχε δίκιο, αν και η αντίδρασή του δείχνει ότι γνώριζε πως είχε χάσει τη στροφή λόγω της κακής εκκίνησης. Εκεί θα έπρεπε να επέμβει η Red Bull και να τον διατάξει να παραχωρήσει τη θέση. Αλλά φαίνεται ότι δεν είδε την κατάσταση με αυτή την οπτική γωνία. Το περιστατικό αυτό έκρινε τον αγώνα, καθώς ο Verstappen δέχθηκε ποινή 5 δλ. και αυτή ήταν αρκετή για να του στερήσει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη.

Έπειτα από την ανακοίνωση της ποινής, ο Piastri μπορούσε να είναι λίγο πιο χαλαρός, καθώς γνώριζε ότι θα μπορούσε να περάσει μπροστά στα pit stop. Ωστόσο, στο τέλος του πρώτου stint είδε τα ελαστικά του να χάνουν απόδοση στο διαταραγμένο αέρα και είχε βρεθεί 2,7 δλ. πίσω από τον Verstappen, πριν εισέλθει στα pits για μία αρκετά αργή αλλαγή ελαστικών με διάρκεια 3,4 δλ.

O Verstappen είχε ένα εκπληκτικό πρώτο stint και αυτό σημαίνει ότι αν είχε παραχωρήσει τη θέση του στην αρχή, ίσως θα μπορούσε να είχε προκαλέσει τον Piastri με undercut, αν και πιθανότατα θα είχε και αυτός υποφέρει από το διαταραγμένο αέρα της McLaren. Αντ’ αυτού, επέκτεινε πρώτο του stint για 2 γύρους και βρέθηκε περίπου 4 δλ. πίσω από τον Αυστραλό έπειτα από το pit stop του.

Ήταν πολύ σημαντικό ότι στο μεταξύ, ο Piastri είχε καταφέρει με μία αποφασιστική κίνηση να αιφνιδιάσει τον Hamilton στη στροφή 22, πίσω από τον οποίο είχε βρεθεί έπειτα από το pit stop, ώστε να φροντίσει να μη χάσει χρόνο στη μάχη με τον Verstappen. Στο τέλος του αγώνα έχασε λίγο χρόνο προσπερνώντας μονοθέσια που βρίσκονταν 1 γύρο πίσω, αλλά είχε τα πάντα υπό έλεγχο, για να γίνει ο πρώτος οδηγός που κατακτά νίκη φέτος χωρίς να έχει παραταχθεί στην pole position. H μόνη φορά που κινδύνευσε, ήταν όταν πιάστηκε στον ύπνο στην επανεκκίνηση από το αυτοκίνητο ασφαλείας των αρχικών γύρων.

O Verstappen δεν ήταν ευχαριστημένος από την απόφαση των αγωνοδικών να τον τιμωρήσουν και δεν σχολίασε το περιστατικό στις συνεντεύξεις πριν από το βάθρο. Ωστόσο, έχει ξεκάθαρα άδικο και η Red Bull θα έπρεπε να έχει διαφωνήσει μαζί του και να λάβει τα ηνία σε αυτή την κατάσταση. Αλλά ήταν το ίδιο μονόπλευρη επί του θέματος, ενώ μετά τον αγώνα, ο Christian Horner είχε εκτυπώσει ένα καρέ από το onboard του Verstappen για να δείξει ότι ο Ολλανδός βρισκόταν μπροστά. Βέβαια, το screenshot είχε ληφθεί αφότου ο Verstappen είχε αποφασίσει ήδη ότι θα πάει ευθεία στο chicane…

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι θα έδιναν κανονικά 10 δλ. ποινή στον Verstappen, αλλά του έδωσαν μόνο 5 δλ. επειδή επρόκειτο για περιστατικό του 1ου γύρου, όπου όλα κρίνονται με πιο επιεική προσέγγιση. Το θετικό για τη Red Bull ήταν ότι είχε πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό ιδίως στο πρώτο stint, το οποίο εξέπληξε τον Verstappen, o οποίος όμως ανέφερε ότι είχε υπερβολική υποστροφή με τη σκληρή γόμα.

Έναν πολύ καλό αγώνα πραγματοποίησε ο Charles Leclerc για να σημειώσει το πρώτο φετινό βάθρο της Ferrari. Όταν όλοι οι οδηγοί μπροστά του εισήλθαν στα pits, ο Μονεγάσκος βρέθηκε με ελεύθερη πίστα μπροστά του και κατάφερε να ζωντανέψει ξανά τα εμπρός ελαστικά του και να ακολουθήσει πολύ καλό ρυθμό, ώστε να μην τον πλησιάσει ο Lando Norris, που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα.

Στην ουσία, οι δύο οδηγοί είχαν την ίδια σχεδόν στρατηγική, αλλά με αντίστροφα ελαστικά. Έπειτα από το pit stop τους, αμφότεροι κατάφεραν να περάσουν με ευκολία τον George Russell, ο οποίος αντιμετώπιζε μεγάλες δυσκολίες έχοντας υπερθερμάνει τα ελαστικά του, με το εμπρός αριστερό ελαστικό να έχει μία εμφανή λωρίδα blistering, όπου η επιφάνεια του πέλματος είχε… βράσει!

Thank you Bryan!

Another piece of radio gold from Charles Leclerc 😅📻#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/X51Lb59Qou

— Formula 1 (@F1) April 20, 2025

Οι Leclerc και Norris πίεζαν στο όριο στους τελευταίους γύρους, αλλά ο Leclerc διατηρήθηκε εκτός εμβέλειας DRS έως την καρό σημαία. Η στρατηγική της Ferrari αποδείχθηκε άψογη για τον Μονεγάσκο, που πήρε το μέγιστο από το μονοθέσιο, αν και ανέφερε ότι είχε βαρύνει πάρα πολύ το τιμόνι του σε κάποιες φάσεις του αγώνα. Το αδύνατο σημείο της ιταλικής ομάδας είναι σίγουρα οι κατατακτήριες δοκιμές.

Από την πλευρά του, ο Lando Norris κατάφερε να ανακάμψει έως την 4η θέση, ωστόσο, βρέθηκε μόλις 1,2 δλ. μακριά από το βάθρο και έχασε την πρωτοπορία στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι θα είχε τη δυνατότητα να το διεκδικήσει, αν δεν είχε χάσει τόσο χρόνο στην αρχή του αγώνα στη μάχη του με τον Lewis Hamilton.

Ο Norris ήταν σαν να μην είχε παρακολουθήσει τους προηγούμενους αγώνες στη Jeddah και όλα τα παινχίδια που έχουμε δει μεταξύ οδηγών στις ζώνες DRS. Προσπέρασε 2 φορές τη Ferrari πριν από την τελευταία στροφή, για να αφήσει τον εαυτό του εκτεθειμένο στην επόμενη ευθεία και να χάσει δύο φορές τη θέση ξανά με DRS, πριν πάρει το μάθημά του και να περιμένει έως την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.

Lewis Hamilton didn’t make it easy for Lando Norris! 😨#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/qD3toyVMpR

— Formula 1 (@F1) April 20, 2025

Δεδομένου ότι προς το τέλος του αγώνα ο Norris πλησίαζε με ρυθμό μισού δευτερολέπτου ανά γύρο τον Leclerc, κάποιοι μπορούν να ισχυριστούν ότι η απώλεια χρόνου στη μάχη με τον Hamilton, κόστισε στον Βρετανό οδηγό της McLaren το βάθρο. Ο Norris εισήλθε στα pits με μπλοκαρισμένα φρένα και βρέθηκε υπό έρευνα για να διαπιστωθεί αν πάτησε τη γραμμή στην έξοδο του pit lane, αλλά γλίτωσε οποιαδήποτε ποινή.

Το GP Σαουδικής Αραβίας αποκάλυψε ένα μεγάλο μειονέκτημα του μονοθεσίου της Mercedes, το οποίο υπερθέρμανε τα ελαστικά του σε σημείο να παρουσιάσουν blistering, κάτι που βλέπουμε πολύ σπάνια στην εποχή της Pirelli. Φαίνεται ότι αυτό δεν οφείλεται στις θερμοκρασίες της πίστας καθώς η θερμική καταπόνηση ήταν υψηλότερη στο Μπαχρέιν, όπου η γερμανική ομάδα δεν αντιμετώπισε προβλήματα, αλλά στην ενέργεια που περνά από τα ελαστικά στις γρήγορες στροφές.

Αυτό ανάγκασε τον George Russell να παραχωρήσει δύο θέσεις στο τέλος και να τεραμτίσει 5ος, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να υπερασπιστεί, καθώς τα ελαστικά του έχασαν απόδοση και ήταν 1 δλ. πιο αργός στο γύρο. O Βρετανός ανησυχούσε μάλιστα ότι δεν θα κατάφερνε να τερματίσει, αλλά δεν υπήρχε ανησυχία, όπως τον ενημέρωσε το pit wall της Mercedes.

Ο Andrea Kimi Antonelli αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα στο πρώτο stint. Αφότου πίεσε αρχικά τον Leclerc, στη συνέχεια τα εμπρός ελαστικά του παρουσίασαν blistering και έχασε ρυθμό. Για αυτό και ξεκίνησε το δεύτερο stint προστατεύοντας τα ελαστικά του, γεγονός που του επέτρεψε στους τελευταίους 10 γύρους να πιέσει πιο δυνατά, και να υπερασπιστεί τη θέση του από τον Lewis Hamilton, o οποίος προσπάθησε να τον πλησιάσει στο τέλος. Ο Ιταλός έξυσε δύο φορές τους τοίχους και έπειτα από τη 2η (στη στροφή 4), παρουσιάστηκαν κραδασμοί στο μονοθέσιό του.

Ο Lewis Hamilton ήταν απογοητευμένος από τον αγώνα του, τερματίζοντας στην 7η θέση. Αντιμετώπισε προβλήματα πρόσφυσης με αμφότερους τους τύπους ελαστικών. Βρήκε ρυθμό λίγο πριν από το τέλος με τη σκληρή γόμα, αλλά ο ίδιος δήλωσε ότι βρισκόταν «μίλια πίσω όσον αφορά το ρυθμό» και προσέθεσε ότι ήταν αργός στους τρεις τελευταίους αγώνες.

Με ομαδική δουλειά, η Williams εξασφάλισε 6 βαθμούς για να περάσει στην 5η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, προσπερνώντας τη Haas. Ο Carlos Sainz κατάφερε να , εκτελέσει ένα σχεδόν τέλειο τριήμερο για πρώτη φορά με την ομάδα της Williams. Είχε αργό pit stop αλλά αυτό ήταν εκτός του ελέγχου του.

Στους τελευταίους γύρους, ο Ισπανός κλήθηκε να παραχωρήσει DRS στον team-mate του, Alex Albon, για να τον βοηθήσει να διατηρήσει πίσω του -επιτυχώς- τον Isack Hadjar. Ο Γάλλος οδηγός της Racing Bulls βρισκόταν σε κόντρα στρατηγική, έχοντας εκκινήσει με τα σκληρά ελαστικά και ήταν ταχύτατος στο τέλος με τη μέση γόμα, αλλά αρκέστηκε στον 1 βαθμό της 10ης θέσης.

An opening lap crash, spectacular overtakes and a change of lead in the championship! 👀

Catch up with all the highlights from Saudi Arabia! 🔽#F1 #SaudiArabianGP

— Formula 1 (@F1) April 20, 2025

Οι μοναδικές απώλειες στον αγώνα ήταν ο Pierre Gasly και ο Yuki Tsunoda, οι οποίοι συγκρούστηκαν μεταξύ τους στον 1ο γύρο. Ο Γάλλος προσπάθησε να προσπεράσει από την εξωτερική στη στροφή 4 και άφησε αρκετό χώρο για τη Red Bull, ωστόσο ο Tsunoda είχε υποστροφή και χτύπησε την Alpine με τον εμπρός δεξιό τροχό, για να καταλήξουν και οι δύο στον τοίχο. Ο Ιάπωνας επέστρεψε στα pits, όπου διαπιστώθηκε ότι η ζημιά στην πίσω αεροτομή της Red Bull ήταν τερματική.

F1 Αποτελέσματα GP Σαουδικής Αραβίας 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων