F1-GP Αζερμπαϊτζάν FP3: Ταχύτατος ο Norris, μεταξύ των McLaren ο Verstappen

Με τις ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν να έχουν ολοκληρωθεί, o Lando Norris φαίνεται να βρίσκεται σε δυνατή θέση, παρότι είχε χάσει το δεύτερο μισό του FP2 λόγω λάθους του. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren έγραψε έναν εξαιρετικό χρόνο στο FP3 με το δεύτερο σετ μαλακών ελαστικών και χωρίς τη βοήθεια slipstream. Κανείς δεν κατάφερε να πλησιάσει την επίδοση του Norris στη συνέχεια, παρότι ο Βρετανός οδηγός ξεκίνησε τη διαδικασία αναφέροντας ότι η αίσθηση ήταν χειρότερη σε κάθε στροφή, ενδεχομένως λόγω των ισχυρών ανέμων.
O άνεμος είχε ενταθεί σήμερα και άλλαζε συνεχώς κατεύθυνση. Αυτό επηρέασε τη σταθερότητα των μονοθεσίων, ακόμα και στις ευθείες, αλλά κυριότερα στις ζώνες πέδησης, στα κενά ανάμεσα στα ψηλά κτήρια. Η βραδινή βροχή ξέπλυνε επίσης τη γόμα που είχε στρωθεί στην αγωνιστική γραμμή εχθές και υπήρχαν πολλά φύλλα από δέντρα στην άσφαλτο. Λόγω αυτού, οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς. Επίσης, σχεδόν όλες οι ομάδες προβλέπουν ότι θα χρησιμοποιήσουν τη μέση γόμα στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ στο FP3 χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μαλακά ελαστικά, που είναι πιο δύσκολο να μην υπερθερμανθούν σε έναν γρήγορο γύρο.
Σταδιακή βελτίωση ανά διαδικασία έχει σημειώσει ο Max Verstappen με τη Red Bull, για να γίνει σήμερα ο οδηγός που βρέθηκε πιο κοντά στον Norris και χώρισε τις δύο McLaren στη μέση. Ο Verstappen είχε γράψει έναν εξαιρετικό χρόνο με το πρώτο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, ευνοημένος και από το slipstream του Alonso, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ. Εντέλει, πλησίασε στα 0,222 δλ. τον Norris.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Αζερμπαϊτζάν
Ωστόσο, η βελτίωση της Red Bull είναι εμφανής, ιδίως στις αργές στροφές, και δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς τον Verstappen από τη μάχη της pole position. Η McLaren είναι σίγουρο ότι έχει καλή απόδοση στο Μπακού, όντας δυνατή στις αργές στροφές, αλλά είναι κάπως δύσκολο για τους οδηγούς να αντλήσουν το μέγιστο από την MCL39 σε έναν γύρο στο όριο, όπως φάνηκε και στο FP2. Οι McLaren όμως έχουν επιλέξει ρυθμίσεις με υψηλότερο φορτίο, οι οποίες αν και δεν δίνουν μέγιστη απόδοση στον ένα γύρο, σε συνθήκες αγώνα είναι ταχύτερες, προστατεύοντας τα ελαστικά.
O Piastri φαίνεται να έχει δυσκολευτεί περισσότερο από τον Norris μέχρι στιγμής. Αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας, έπειτα από μία στιγμή υπερστροφής στη στροφή 4, ανάμεσα σε πολλά πιο αργά μονοθέσια. Η 2η προσπάθειά του διήρκεσε έως τα φρένα της 1ης στροφής, όπου ο Αυστραλός αναγκάστηκε να υποχωρήσει και να βγει εκτός πίστας για να αποφύγει τα χειρότερα, καθώς ο άνεμος είχε ενταθεί.
Στην 3η του προσπάθεια κατάφερε να ολοκληρώσει το γύρο. Παρότι πήρε slipstream από την Alpine του Colapinto, η επίδοσή του απείχε 0,315 δλ. από τον εντυπωσιακό γύρο του Norris. Στην επόμενη προσπάθεια, ο Piastri ανέκτησε την 3η θέση από τον Lewis Hamilton, με τη βοήθεια ενός slipstream από τον Verstappen και πλησίασε στα 0,254 δλ. τον επικεφαλής team-mate του.
O Hamilton εκμεταλλεύτηκε slipstream από τον Verstappen στην αρχή του γύρου του για να γράψει έναν καλό χρόνο στο τέλος της διαδικασίας και να βρεθεί στην 4η θέση, 0,276 δλ. μακριά από την κορυφή. Ωστόσο, έπειτα από το «1-2» του FP2, ίσως υπήρχαν υψηλότερες προσδοκίες από τη Scuderia. Στο ιταλικό στρατόπεδο, αμφότερα τα μονοθέσια υιοθέτησαν στο FP3 την πίσω αεροτομή χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου. Εχθές στο FP2, όπου ο Hamilton είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, δοκίμαζε την έκδοση με λίγο περισσότερο φορτίο.
A little detour for Lewis but he’s back on track in no time 🔄#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/OPNw1mqVOg
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
Ο Hamilton είχε δυσκολευτεί με τη συμπεριφορά των φρένων στο FP1, αλλά βρήκε καλύτερη αίσθηση στο FP2. Κάποιοι αναφέρουν ότι η συμπεριφορά της επιβράδυνσης κινητήρα της Ferrari τη βοηθάει -όπως και στο Μονακό- να περιστρέφει πιο εύκολα το μονοθέσιο στις στροφές. Σε αυτό θα πρέπει να συμβάλλει και η καλή μηχανική πρόσφυση της SF-25.
Ο Charles Leclerc δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη 10η θέση. Είχε ακουμπήσει ελαφρά τον τοίχο στην είσοδο της στροφής 6 με 20 λεπτά να απομένουν, αλλά δεν υπήρξαν συνέπειες. Στην πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ μαλακών ελαστικών, ο Leclerc έχασε 0,7 δλ. σε σχέση με τον Norris μόνο στο μεσαίο sector. Ο Μονεγάσκος στη συνέχεια επέστρεψε στα pits και ζήτησε από την ομάδα να ελέγξει την ανάρτηση. Στην τελική του προσπάθεια, ο Leclerc βγήκε εκτός πίστας στην 4η στροφή.
Πίσω από τον Hamilton στον πίνακα των χρόνων βρέθηκαν οι δύο Mercedes, αλλά 0,4 – 0,5 δλ. πίσω. Ο Andrea Kimi Antonelli ήταν ταχύτερος του George Russell. O Βρετανός ανέφερε ότι δυσκολευόταν λόγω του ανέμου. O Russell ανέφερε επίσης ότι μπλόκαρε τα φρένα του σε κάθε στροφή, γεγονός που δεν του επέτρεπε να επιτεθεί και προσέθεσε ότι θα πρέπει να πάνε πίσω στις αλλαγές που έκαναν πριν από το FP3.
Ο Alex Albon κατέλαβε την 7η θέση στους χρόνους με τη Williams να είναι δυνατή και να διαχειρίζεται καλά προς το παρόν την προθέρμανση τον ελαστικών. Ο Ταϊλανδός βρέθηκε εμπρός από τον Oliver Bearman, ο οποίος παρότι είχε πολλές εξόδους από την πίστα με τη Haas, ήταν και πάλι εντυπωσιακός, σημειώνοντας την 8η επίδοση.
Ο Liam Lawson με τη Racing Bulls ήταν 9ος, έχοντας διαγράψει ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στη στροφή 16 περίπου 20 λεπτά πριν από το τέλος. Ο Leclerc συμπλήρωσε τη δεκάδα, εμπρός από τον Isack Hadjar με την άλλη Racing Bulls.
Liam Lawson’s adventures at Turn 16 👀
“Clip it up. Post it to social” 🫡 #F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/gCeKznk7jU
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
Ο Nico Hulkenberg (12ος) ζήτησε στο τέλος του FP3 από τη Sauber να ελέγξει το κάθισμά του, καθώς αισθανόταν ότι κάτι είχε σπάσει στα στηρίγματά του. Περίπου στο μέσο της διαδικασίας, ο Pierre Gasly χτύπησε ελαφρά τον τοίχο στην εσωτερική της στροφής 6 με την Alpine, και παραπονέθηκε ότι πόνεσε τον αντίχειρά του με το τιμόνι από την επαφή.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.