F1-GP Αυστρίας: Ο Lando Norris νικητής στο «1-2» της McLaren

F1 Αποτελέσματα GP Αυστρίας 2025


Ήταν πολύ σημαντικό για τον Lando Norris να αντεπιτεθεί έπειτα από το απογοητευτικό για τον ίδιο GP Καναδά, όπου προσέκρουσε επάνω στον team-mate του και εγκατέλειψε. Ωστόσο, στο GP Αυστρίας, επικράτησε σε οποιαδήποτε διαδικασία που συμμετείχε και αντιστάθηκε στην ασφυκτική πίεση των πρώτων 20 γύρων από τον team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri, που είχε παραμείνει στο DRS και είχε παλέψει σκληρά.

Ο Norris προστάτευσε την εσωτερική στην εκκίνηση, κλείνοντας τον Charles Leclerc, που είχε εκκινήσει 2ος. Αυτό άνοιξε την πόρτα για τον Piastri να περάσει από την αγωνιστική γραμμή μπροστά από τη Ferrari ήδη από την πρώτη στροφή. Ο Piastri προσπαθούσε να ασκήσει πίεση άμεσα στον Norris, για να έχει προτεραιότητα στη στρατηγική. Ο Norris ήταν εμφανές ότι γλιστρούσε περισσότερο για να διατηρήσει την άλλη McLaren πίσω του, παρά τον καθαρό αέρα.

Ο Αυστραλός ήταν εξίσου γρήγορος με τον επικεφαλής και κατάφερε να περάσει για λίγο μπροστά στην 3η στροφή του 10ου γύρου, αλλά εφοπλισμένος με DRS, ο Norris κατάφερε να περάσει ξανά μπροστά αμέσως. Ο Piastri παραδέχθηκε ότι ίσως θα έπρεπε να κάνει καλύτερη δουλειά στην υπεράσπιση της θέση του σε εκείνο το σημείο. Ίσως να είχε καλύτερες πιθανότητες αν δεν είχε βιαστεί, και περίμενε λίγο, για να εξασφαλίσει ο ίδιος το DRS στην ευθεία έως την 4 και να εξασφαλίσει -ίσως- τη θέση.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Στο 15ο γύρο, ο Norris πάτησε στα χαλίκια της εξωτερικής των δύο τελευταίων στροφών και αυτό επέτρεψε στον Piastri να βρεθεί σε απόσταση αναπνοής. Στον 20ό γύρο, ο Piastri προσπάθησε μία απέλπιδα ίσως κίνηση στη στροφή 4, μπλοκάροντας τα φρένα του για να αποφύγει την επαφή μεταξύ τους. Στο τέλος εκείνου του γύρου, ο Norris επισκέφθηκε τα pits.

Το μπλοκάρισμα φρένων είχε τραυματίσει τα ελαστικά του. Η McLaren τον παρότρυνε να παραμείνει στην πίστα για να δει το ρυθμό του, ο οποίος δεν ήταν εντυπωσιακός. Εκεί, ο Piastri κλήθηκε να λάβει την απόφαση, αν προτιμούσε να χάσει επαφή με τον Norris, για να έχει πιο φρέσκα ελαστικά. Αυτό και επέλεξε, αλλά κάπου εκεί αποφασίστηκε και ο αγώνας, καθώς ο Αυστραλός βρέθηκε 6 δλ. πίσω από τον Norris έπειτα από το πρώτο του pit stop και δεν κατάφερε να κατεβάσει ιδιαίτερα αυτή τη διαφορά στο δεύτερο stint, καθώς ήταν αρκετά άτυχος με τους οδηγούς που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω, καθώς κάποια πιο αργά μονοθέσια επέστρεψαν στην πίστα μπροστά του, επιστρέφοντας μετά από pit stop.

O Piastri κατάφερε να πλησιάσει ξανά τον team-mate του προς το τέλος του αγώνα, καθώς ο Norris έχανε χρόνο στις γρήγορες στροφές πλησιάζοντας μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω. Ο Franco Colapinto παραλίγο να βγάλει εκτός αγώνα τον Piastri, όταν τον στρίμωξε με τέσσερις τροχούς στο γρασίδι στον 54ο γύρο.

Ο Norris αντιμετώπιζε δυσκολίες με μία τραυματισμένη εμπρός αεροτομή στους τελευταίους γύρους, η οποία επηρέαζε την ισορροπία του μονοθεσίου του. O Piastri πλησίασε έως τα 1,8 δλ. αλλά στον τελευταίο γύρο, οι Fernando Alonso και Gabriel Bortoleto αποφάσισαν να επικεντρωθούν στη μονομαχία τους για την 7η θέση και ο Αυστραλός τερμάτισε πίσω του.

Ο Norris σημείωσε την 3η φετινή του νίκη και μείωσε τη διαφορά που τον χωρίζει από τον Piastri στο Πρωτάθλημα στους 15 βαθμούς, καθώς η υπόθεση τίτλος μετατρέπεται σε μονομαχία μεταξύ τους, έπειτα από την εγκατάλειψη του Max Verstappen στον 1ο γύρο, όταν τον εμβόλισε ο εκτός ελέγχου με μπλοκαρισμένα φρένα στην 3η στροφή Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος διέπραξε το μεγαλύτερο λάθος που έχουμε δει από αυτόν μέχρι στιγμής στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1.

O Piastri ήταν εξαιρετικά επιθετικός, προσπαθώντας άμεσα (από την 3η στροφή του αγώνα) να επιτεθεί στον team-mate του. Παραδέχθηκε ότι ρίσκαρε υπερβολικά στον 20ό γύρο, όταν μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 4, και απολογήθηκε στον ασύρματο για αυτό. Έχασε 7 βαθμούς στη μάχη του τίτλου, και γνωρίζει ότι με άλλα δύο αποτελέσματα σαν και αυτό, το προβάδισμά του μπορεί να εξαλειφθεί. Άλλωστε, ήταν πολύ τυχερός που δεν τον έθεσε εκτός αγώνα ο Colapinto, ο οποίος δεν τον είχε δει, καθώς μαχόταν με τον Yuki Tsunoda.

Ωστόσο, η διαφορά απόδοσης της McLaren από τους αντιπάλους της -αν και δεν είδαμε τις δυνατότητες της Red Bull με τον Verstappen- ήταν πολύ μεγάλη, στις υψηλές θερμοκρασίες (50ο C) που υπερθέρμαιναν κυρίως τα πίσω ελαστικά, τον τομέα στον οποίο αριστεύει η MC39. Η ομάδα άφησε τους οδηγούς της να παλέψουν μεταξύ τους, αλλά προειδοποίησε τον Piastri ότι κινήσεις σαν και αυτή στην 4η στροφή δεν ήταν αποδεκτές, καθώς θα μπορούσε να έχει καταλήξει σε σύγκρουση. Ωστόσο, εξασφάλισε το καλύτερο εφικτό αποτέλεσμα.

H Ferrari κοίταξε να εξασφαλίσει το αποτέλεσμα, επιλέγοντας την ταχύτερη στρατηγική, για να επιστρέψει στη 2η θέση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Οι αναβαθμίσεις στο δάπεδο φαίνεται να λειτουργούν. O Charles Leclerc ανέβηκε στο βάθρο για 4η φορά φέτος. Ο Μονεγάσκος προσπάθησε να πιέσει στο αρχικό stint για να ακολουθήσει τις McLaren, αλλά στη συνέχεια του ζητήθηκε να κάνει lift and coast (να σηκώνει δηλαδή το πόδι του από το γκάζι πριν από το φρενάρισμα για τις στροφές), μία τακτική που βοηθάει τη Ferrari να αποφύγει την υπέρμετρη φθορά του δαπέδου της.

(το κείμενο θα ενημερωθεί περαιτέρω)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων