F1-GP Βελγίου: Ο Lando Norris poleman σε μονομαχία των McLaren

F1 Grand Prix of Belgium Sprint & Qualifying


O Lando Norris κατέκτησε την pole position για το Grand Prix Βελγίου, κερδίζοντας την εσωτερική μονομαχία των οδηγών της McLaren για την επικράτηση στις κατατακτήριες δοκιμές. Ενώ σε όλες τις προηγούμενες διαδικασίες του αγωνιστικού τριημέρου ο Norris ήταν πιο αργός από τον team-mate του στη McLaren, ξεκίνησε τις κατατακτήριες δοκιμές όντας ταχύτερος από τον Oscar Piastri στο Q1.

Στο Q2 «έχασε» για μόλις 0,089 δλ. και στην πρώτη προσπάθεια του Q3 ήταν 0,189 δλ. ταχύτερος. O Piastri κατάφερε να πλησιάσει τον team-mate του στα 85 χλστ. του δλ. στην τελική του προσπάθεια, έχοντας κάνει ένα μικρό λάθος, διορθώνοντας υπερστροφή στην είσοδο της Stavelot. Ο Norris από την πλευρά του δεν κατάφερε να βελτιώσει την πρώτη του επίδοση, παρότι έγραψε το ταχύτερο μεσαίο sector.

Ίσως, όπως υπονοήθηκε και από τους δύο οδηγούς της McLaren, ο Norris να «αντέγραψε» κάποια πράγματα από την προσέγγιση του Piastri (στήσιμο μονοθεσίου και οδήγηση) έπειτα από το σπριντ. Με αυτό τον τρόπο, οι δύο διεκδικητές του τίτλου θα μοιραστούν την πρώτη σειρά εκκίνησης, που «κλείδωσε» η McLaren.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Βελγίου

Ο Norris ανέφερε ότι τον ευνόησε και το slipstream που πήρε από τον team-mate του στην 1η του προσπάθεια, που αποδείχθηκε ταχύτερη. Με αυτή την pole του Βρετανού (τη 13η της καριέρας του), οι Norris, Piastri και Verstappen έχουν από 4 έκαστος φέτος.

Παράλληλα, ο Charles Leclerc κατάφερε να αποσπάσει την 3η θέση από τον Max Verstappen για μόλις 3 χλστ. του δλ., και μάλιστα, κάνοντας την τελική του προσπάθεια με ελαφρώς μεταχειρισμένα ελαστικά. Ωστόσο, ο Leclerc έχει διατηρήσει αρκετά υψηλές ταχύτητες στις ευθείες και αυτό ίσως λειτουργήσει εναντίον του αν η πίστα είναι βρεγμένη αύριο, όπου η Ferrari σπανίως αποδίδει καλά. Ωστόσο, φαίνεται ότι υπήρξαν βελτιώσει στο στήσιμο που αξιοποίησαν καλύτερα τις αναβαθμίσεις στην πίσω ανάρτηση.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Με τα προγνωστικά για τον καιρό να κάνουν λόγο για βρεγμένη πίστα στον αυριανό αγώνα, η Red Bull επέλεξε μία πιο μεγάλη πίσω αεροτομή για το μονοθέσιο του Max Verstappen (σε αντίθεση με το σπριντ), ώστε να μην επαναλάβει το λάθος του -επίσης βρεγμένου- Silverstone, όπου δεν είχε πρόσφυση λόγω των αεροδυναμικών επιλογών της.

Ο Verstappen διέθετε μόνο ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για το Q3, σε αντίθεση με τους οδηγούς της McLaren και τον George Russell. O τελικός γύρος του Ολλανδού δεν ξεκίνησε ιδανικά, καθώς είχε μία στιγμή υπερστροφής που προσπάθησε να ξεπεράσει σπινάροντας τα πίσω ελαστικά στην έξοδο της 1ης φουρκέτας (La Source), κάτι που του κόστισε καθ’ όλη τη διάρκεια των 23 δλ. με τέρμα γκάζι που ακολουθούν.

F1 Grand Prix of Belgium Sprint & Qualifying

Εκεί ίσως έχασε 0,2 δλ. από τα 0,34 δλ. που τον χώριζαν από την κορυφή. Ο Verstappen πίστευε ότι με την αλλαγή στησίματος θα είχε καλύτερη συμπεριφορά από το μονοθέσιό του, αλλά αυτό δεν συνέβη, καθώς δεν βρήκε την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων που θα ήθελε για να πιέσει στις στροφές.

Με έναν εκπληκτικό γύρο της τελευταίας στιγμής, ο Alex Albon εξασφάλισε την 5η θέση εκκίνησης στον αυριανό αγώνα, την καλύτερη της φετινής σεζόν για τη Williams, έχοντας επιλύσει έπειτα από τα προβλήματα με το υβριδικό σύστημα που του κόστισαν στο sprint qualifying.

F1 Alex Albon (Williams)

Η Williams αντιλήφθηκε ότι είχε επιλέξει στήσιμο με περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο και αφαίρεσε λίγο για τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Albon είχε καλή αίσθηση από την αρχή του τελικού του γύρου έχοντας βελτιώσει την ισορροπία του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Η επίδοση του Albon του επέτρεψε να βάλει πίσω του τον George Russell με τη Mercedes, για μόλις 0,05 δλ. Ο Russell ήταν ένας από τους τέσσερις οδηγούς που είχαν δύο φρέσκα σετ ελαστικών για το Q3, αλλά η Mercedes δεν φαίνεται να είναι αρκετά ανταγωνιστική στο Spa προς το παρόν, έχοντας αρκετά υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, κάτι που στο βρεγμένο ίσως λειτουργήσει εναντίον της αύριο. Ο Russell δήλωσε ότι αν η ομάδα προσέθετε αεροδυναμικό φορτίο θα έχανε 0,15 δλ. στο γύρο που θα της κόστιζαν θέσεις στη σειρά εκκίνησης.

Ο Yuki Tsunoda, εφοπλισμένος με τις αναβαθμίσεις στο δάπεδο που διέθετε ήδη ο Verstappen προστέθηκαν στο μονοθέσιό του Ιάπωνα μετά το σπριντ, τον βοήθησαν να σημειώσει την καλύτερη εμφάνισή του με τη Red Bull σε κατατακτήριες δοκιμές, καταλαμβάνοντας την 7η θέση ενόψει της 100ής εκκίνησής του σε Grand Prix της Formula 1.

F1 Grand Prix of Belgium Sprint & Qualifying

Πίσω από τον Tsunoda θα παραταχθούν αύριο οι δύο οδηγοί της Racing Bulls, η οποία έκανε εξαιρετική εμφάνιση για να καταφέρει να τους δει αμφότερους στο Q3, με τον Isack Hadjar να είναι μόλις 0,018 δλ. ταχύτερος από τον team-mate του, Liam Lawson. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Βραζιλιάνος rookie Gabriel Bortoleto, ο οποίος με τη Sauber κατάφερε να προκριθεί με ευκολία στο Q3, αλλά δεν είχε φρέσκα ελαστικά για το τελικό σκέλος για να κάνει κάτι καλύτερο.

Στην κορυφή των οδηγών που αποκλείστηκαν από το τελικό σκέλος της διαδικασίας ήταν αυτοί της Haas, οι οποίοι είχαν εντελώς διαφορετικές αεροδυναμικές ρυθμίσεις. Ο Esteban Ocon, που έχασε την πρόκριση από τον Albon για μόλις 0,02 δλ. έχει ρισκάρει διατηρώντας την πολύ λεπτή πίσω αεροτομή για να κερδίζει στις ευθείες, ενώ ο Oliver Bearman διαθέτει μία πολύ μεγάλη αεροτομή, κερδίζοντας στο μεσαίο sector.

F1 Grand Prix of Belgium Sprint & Qualifying

Ωστόσο, ο νεαρός Βρετανός δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από το γεγονός ότι στην προετοιμασία της τελικής του προσπάθειας τον προσπέρασε ο Tsunoda στο τελευταίο chicane. Ο Bearman είχε κακή έξοδο από την 1η φουρκέτα, γεγονός που του κόστισε χρόνο για την περίοδο 23 δλ. με τέρμα γκάζι που ακολουθεί. Βρέθηκε 0,1 δλ. πίσω από τον team-mate του.

Ο Pierre Gasly βρέθηκε στη 13η θέση με την Alpine, χάνοντας πρόσφυση από τα ελαστικά του στο τέλος του γύρου, ενώ ο Nico Hulkenberg δεν ήταν ευχαριστημένος από το γύρο του, με τον οποίο πλασαρίστηκε στη 14η θέση με τη Sauber, εμπρός από τον Carlos Sainz, που δεν επανέλαβε την πολύ καλή εμφάνιση από το sprint qualifying και περιορίστηκε στη 15η θέση.

Οι Verstappen, Lewis Hamilton και οι οδηγοί της Mercedes αναγκάστηκαν να τοποθετήσουν και δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο Q1 για να είναι σίγουροι ότι θα εξασφαλίσουν την πρόκριση.

Οι αρνητικές εκπλήξεις του πρώτου σκέλους της διαδικασίας ήταν πολυάριθμες, αλλά οι δύο πιο σημαντικές ήταν οι ίδιες με το SQ1 του σπριντ. Ο Hamilton είδε τον ταχύτερο χρόνο του να διαγράφεται επειδή βγήκε εκτός ορίων πίστας στη Raidillon (στροφή 4) και αυτό τον περιόρισε στη 16η θέση και χάρισε την πρόκριση στον Bortoleto.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari)

Πίσω από τον Βρετανό κατετάγη ο Franco Colapinto με την Alpine, ενώ η άλλη έκπληξη ήταν ο αποκλεισμός του Andrea Kimi Antonelli με τη Mercedes, ο οποίος περιορίστηκε στη 18η θέση με ένα κακό μεσαίο sector. O Ιταλός, που δεν είχε χρησιμοποιήσει ξανά τα μαλακά ελαστικά αυτό το τριήμερο, δήλωσε ότι θα εκκινήσει από το pit lane, με την ομάδα να του αλλάζει στήσιμο.

Πολύ κακή εμφάνιση έκανε και η Aston Martin, που επέλεξε πιο μεγάλες πίσω αεροτομές, προβλέποντας βροχερό αγώνα και ίσως χάνει πολύ χρόνο στις ευθείες πλέον. Οι δύο οδηγοί της κατέληξαν στις τελευταίες θέσεις και είναι η πρώτη φορά από το GP Μαϊάμι (το προηγούμενο αγωνιστικό τριήμερο με σπριντ) που αμφότεροι αποκλείστηκαν στο Q1.

Στην αρχή της διαδικασίας, ο Nico Hulkenberg προσπάθησε να παρεισφρήσει στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας του pit lane, αλλά ο Lance Stroll δεν ήταν διατεθειμένος να του αφήσει χώρο και… πάτησε την εμπρός αεροτομή της Sauber. Οι μηχανικοί της ελβετικής ομάδας αντικατέστησαν την τραυματισμένη αεροτομή, και οι αγωνοδίκες θα διερευνήσουν το περιστατικό για μη ασφαλή απελευθέρωση μονοθεσίου από τα pits.

F1 Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών GP Βελγίου 2025


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων