F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Τι μπορεί να αποτρέψει την κυριαρχία των McLaren

H McLaren κυριάρχησε στις διαδικασίες ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής στο Grand Prix Εμίλια Ρομάνια, τον 7ο γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1. Αν και οι χρόνοι βρίσκονταν πολύ κοντά στο FP1, στο FP2 η McLaren είχε ξεκάθαρο προβάδισμα 0,25 δλ. επί της εκπληκτικής Alpine, ακόμα και στον ένα γύρο, πέραν από το ρυθμό αγώνα.
Ωστόσο, έχουμε δει και άλλες φορές τη McLaren να κυριαρχεί την Παρασκευή αλλά να χάνει την pole position το Σάββατο. Φαίνεται ότι αυτό το έχει καλά υπόψη της η βρετανική ομάδα, καθώς και το γεγονός ότι η σειρά εκκίνησης είναι πολύ σημαντική, αφού τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα στην Imola.
Όσον αφορά την προσέγγιση των οδηγών της, τόσο στον ένα γρήγορο γύρο, όσο και στις μεγάλες ακολουθίες, ο Oscar Piastri έδειξε να εισέρχεται πιο επιθετικά, και να πληρώνει το τίμημα με τα ελαστικά του στο τέλος. Αν και ο Αυστραλός βρέθηκε μπροστά στον πίνακα των ταχύτερων χρόνων, ο Lando Norris ήταν ταχύτερος στις προσομοιώσεις αγώνα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ο Norris δήλωσε: «Είναι μία δύσκολη πίστα για να μπεις στο ρυθμό της. Είναι γρήγορη και έχει να κάνει με τον συγχρονισμό (καθώς μπορεί πολύ εύκολα να χαθεί χρόνος από πιο αργά μονοθέσια) και πρέπει να τα κάνεις όλα τέλεια, κάτι που δεν είναι εύκολο, όταν πηγαίνεις με τις ταχύτητες που πηγαίνουμε. Νομίζω ότι κάναμε κάποιες βελτιώσεις και ελπίζω να έχουμε κι άλλες για αύριο».
«Είμαι σίγουρος ότι και ο Oscar θα βρει πράγματα αύριο. Αλλά στο FP2 δείχνουμε πάντα πολύ καλύτεροι από όλους και μετά μπαίνουμε στις κατατακτήριες δοκιμές και μας προλαβαίνουν. Δεν νομίζω ότι είμαστε σε άνετη θέση, έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε. Η Alpine ήταν γρήγορη, είναι πάντα γρήγορη εδώ, και είμαι σίγουρος ότι η Red Bull θα μας φτάσει και η Mercedes θα είναι κοντά μας όταν αυξήσουν την ισχύ των κινητήρων τους. Οπότε τίποτα πολύ άνετο, αλλά μια παραγωγική Παρασκευή».
Είναι μήπως αυτό απλά ο τρόπος με τον οποίο βλέπει το… ποτήρι ο Norris, δηλαδή μισοάδειο; Δεν φαίνεται να είναι έτσι, καθώς ούτε ο Piastri πιστεύει ότι η μάχη για την pole position θα είναι μονομαχία μεταξύ των οδηγών της McLaren. «Δεν θα είναι η πρώτη Παρασκευή που δείχνουμε δυνατοί και στη συνέχεια όλοι βρίσκουν κάτι περισσότερο πηγαίνοντας στις κατατακτήριες δοκιμές», δήλωσε ο Αυστραλός.
Στη μάχη για την pole position ίσως μπορούν να μπουν ο Max Verstappen και ενδεχομένως η Mercedes. Αλλά για να συμβεί αυτό για τη Red Bull θα πρέπει να βελτιώσει σημαντικά την ισορροπία του μονοθεσίου στις στροφές, κάτι που ισχύει και για τις μεγάλες ακολουθίες γύρων, όπως ανέφερε ο Verstappen. Ενώ η Red Bull ξεκίνησε την ημέρα με υπερβολική υπερστροφή στην έξοδο των στροφών, τα πράγματα βελτιώθηκαν στη συνέχεια.
Ωστόσο, ο ρυθμός της RB21 δεν ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Ο Verstappen δήλωσε: «Δοκιμάσαμε πολλά πράγματα. Κάποια πράγματα λειτούργησαν λίγο καλύτερα από άλλα, αλλά, τελικά, δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι». Στις προσομοιώσεις αγώνα, ο Piastri προσπέρασε τον Verstappen, γεγονός για το οποίο ο Ολλανδός δήλωσε: «Θέλω να πω, με προσπέρασε μία McLaren, αυτό λέει αρκετά, σωστά; Μπορούν να απομακρυνθούν. Αλλά ακόμα και σε σύγκριση με άλλες ομάδες γύρω μας, νομίζω ότι ήταν λίγο δύσκολα σήμερα».
Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Η McLaren εξακολουθεί, όπως φαίνεται, να προηγείται κατά τέσσερα δέκατα. Αυτό είναι πάρα πολύ μεγάλη διαφορά σε αυτή την πίστα. Έχουμε καταφέρει πολλά με τις αναβαθμίσεις μας, αλλά δεν έχουμε βρεθεί πολύ πιο κοντά. Μπορεί να βελτιωθούμε ακόμη με τις λεπτομέρειες στο στήσιμο, αλλά το γεγονός παραμένει: Η McLaren είναι απολύτως ανώτερη».
«Το θετικό στην πρώτη περίοδο δοκιμών ήταν ότι δεν υπήρχε υποστροφή. Αλλά προέκυψαν άλλα προβλήματα». Αλλά ακόμη και αν αυτά μπορούσαν να εξυγιανθούν, η διαφορά με τη McLaren «είναι απλά πολύ μεγάλη», σχολίασε ο Αυστριακός, συνεχίζοντας: «Έχουμε κάποιες ιδέες, αλλά δεν υπάρχουν λύσεις στον ορίζοντα αυτή τη στιγμή».
Επίσης, ο Marko έπλεξε το εγκώμιο του Yuki Tsunoda: «Κανείς δεν έχει βρεθεί τόσο κοντά στον Max εδώ και πολύ καιρό. Η υπερστροφή δεν ενοχλεί τόσο πολύ τον Yuki. Επίσης, παραπονιέται λιγότερο».
Μπορεί η Mercedes να εισέλθει στη μάχη για την pole position; O George Russell δήλωσε: «Όπως ήταν αναμενόμενο, οι McLaren ήταν μπροστά και έθεσαν τον πήχη σήμερα. Είναι πιθανό να είναι τα φαβορί για να δώσουν το ρυθμό στις κατατακτήριες δοκιμές. Στόχος μας είναι να βρεθούμε ανάμεσά τους».
«Υπάρχει μεγάλη καταπόνηση ελαστικών. Προφανώς έχουμε τα πιο μαλακά ελαστικά εδώ, για πρώτη φορά στη σεζόν, οπότε αυτό κάνει τα πράγματα λίγο πιο ενδιαφέροντα. Γνωρίζουμε ότι η McLaren φαίνεται γενικά να επεκτείνει το πλεονέκτημά της σε αυτές τις συνθήκες. Είχα τον Oscar μπροστά μου και μετά… δεν τον είχα. Πέρασε τον Max και έφυγε μπροστά. Εκεί ακριβώς βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή ως ομάδα και ξέρουμε ότι ο αγώνας μας είναι με τον Max και τις Ferrari».
Ο Russell δήλωσε επίσης ότι η Mercedes βρισκόταν πιθανότατα πιο κοντά στη McLaren στον ένα γρήγορο γύρο (όπου η διαφορά ήταν 0,4 δλ.) από ό,τι στο ρυθμό αγώνα. Από την πλευρά του, ο Andrea Kimi Antonelli να έχει δουλειά να κάνει για να βρει απόδοση για τις κατατακτήριες δοκιμές. Στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα στο FP2, ο Ιταλός βγήκε εκτός πίστας και στη δεύτερη δεν κατάφερε να κατεβάσει αρκετά τις θερμοκρασίες των ελαστικών του.
Σε ρυθμό αγώνα, η πιο ανταγωνιστική ομάδα πίσω από τη McLaren ήταν η Ferrari. Ωστόσο, όπως σχολίασε και ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, «οι μεγάλες ακολουθίες γύρων ήταν καλές, αλλά μας βοηθούν μόνο αν είμαστε μπροστά από τους άλλους στην εκκίνηση. Δεν είναι αρκετό να έχεις καλό ρυθμό αγώνα». Όπως τόνισε ο Charles Leclerc, «το αδύναμο σημείο μας αυτή τη στιγμή είναι ο ρυθμός μας στις κατατακτήριες δοκιμές, οπότε αυτό είναι η προτεραιότητά μας να δουλέψουμε ενόψει της αυριανής ημέρας».
«Προς το παρόν, ακόμη και η δεύτερη σειρά εκκίνησης φαίνεται δύσκολη. Ακόμα και αν δεν την πετύχουμε, πιστεύω πολύ στην Κυριακή, αν έχουμε τον ίδιο ρυθμό με σήμερα. Αυτή είναι μια πίστα όπου είναι δύσκολο να προσπεράσεις, αλλά πάντα μπορείς να κάνεις κάτι όταν υπάρχει ρυθμός». Ο Μονεγάσκος εξακολουθεί να είναι άρρωστος, αλλά αισθανόταν καλύτερα από ό,τι την Πέμπτη (που δεν πήγε στην πίστα) και δήλωσε ότι εντός του μονοθεσίου δεν επηρεάζει την απόδοσή του.
Ο Lewis Hamilton (αλλά και ο Leclerc) αντιμετώπισε δυσκολίες με τα φρένα της Ferrari. «Ήμουν πολύ ευχαριστημένος με το μονοθέσιο στο FP1, ένιωθα ότι κάναμε ένα βήμα προς τα εμπρός και αισθανόμουν πολύ θετικά. Άλλαξα κυριολεκτικά δύο από τα πιο μικρά πράγματα, που δεν θα έπρεπε να έχουν σχεδόν καθόλου επίδραση, την πιο μικρή αλλαγή που έχουμε κάνει ίσως φέτος, και είχαμε κάποια προβλήματα με τα φρένα που έκαναν τεράστια διαφορά. Αυτό είναι ένα αρκετά μεγάλο θέμα όλη τη χρονιά».
Ο Hamilton αρνήθηκε ότι πρόκειται για πρόβλημα προσαρμογής του στα φρένα της Brembo (αντί των δίσκων Carbon Industrie που χρησιμοποιούσε στη Mercedes: «Δεν το έχω ξαναζήσει αυτό, είναι κάτι καινούργιο για μένα φέτος. Δεν είναι η μετάβαση, είναι η απόδοση. Είναι λοταρία. Θα ρίξουμε ζαριά. Βάζεις ένα σετ και δουλεύει, βάζεις ένα άλλο και δεν δουλεύει, οπότε θα δούμε. Ελπίζω αύριο να βρούμε κάτι. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό».
H Alpine μπορεί να εντυπωσίασε στον ένα γρήγορο γύρο, αποδίδοντας καλά στις αργές στροφές αλλά η Williams ήταν πάρα πολύ ανταγωνιστική στις ευθείες και με τη μέση γόμα και η προσομοίωση αγώνα του Carlos Sainz ήταν πολύ ταχύτερη από αυτήν του Pierre Gasly. Ο Γάλλος, που χτύπησε ένα… λαγό στο FP1, δήλωσε: «Από τον πρώτο γύρο κατάλαβα ότι το μονοθέσιο ήταν καλό και απαντήσαμε σε κάποια ερωτηματικά από τον προηγούμενο αγώνα, οπότε αυτό είναι σίγουρα θετικό. Το μονοθέσιο αντιδρά όπως θέλω, και τώρα προσπαθώ να βρω τα όρια και να βελτιώσω μερικά πράγματα, αλλά οι δυνατότητες σίγουρα υπάρχουν».
Όπως δήλωσε ο Alex Albon, η Williams φαίνεται να δυσκολεύεται περισσότερο με τη μαλακή γόμα ελαστικών. «Το μονοθέσιο αισθάνεται αρκετά αξιοπρεπές εδώ. Μέχρι στιγμής, όλα καλά», σχολίασε ο Ταϊλανδός. Ο Sainz δήλωσε: «Πρέπει να καταλάβουμε γιατί δεν αντλήσαμε το μέγιστο από τα μαλακά ελαστικά. Ωστόσο, η ισορροπία με τη μέση γόμα ήταν πολύ καλή».
Δεδομένου ότι η Pirelli έφερε στην Imola τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών της, υπήρχε ανησυχία από τις ομάδες. Θα μπορούσαν τα μαλακά ελαστικά να αντέξουν για έναν ολόκληρο απαιτητικό γύρο και να μην έχουν ήδη καταπονηθεί στο τελικό sector; Η απάντηση ήταν ξεκάθαρα ναι. Επίσης, με την απώλεια χρόνου για ένα pit stop να είναι πολύ μεγάλη (28 δλ.) στην Imola, και με τα ελαστικά να δείχνουν να αντέχουν, φαίνεται ότι θα είναι ένας αγώνας όπου θα προτιμηθεί η στρατηγική ενός pit stop, εξαιρουμένων επεμβάσεων αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.